Edje2 Posted gisteren om 06:34 Report Share Posted gisteren om 06:34 Ik ben er niet bij geweest Toine, maar als een set beduidend harder staat kun je zeker wel overdonderd worden door het verschil. Als je dat koppelt aan het omdraaien van de fase is de conclusie gemaakt. Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar nogmaals, ben er niet bij geweest, dus zeker geen conclusie uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 09:12 Author Report Share Posted gisteren om 09:12 Volume is niet tussentijds gewijzigd. Op de versterker de speakers uitgeschakeld /Mute en de speakers omgeprikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 09:18 Author Report Share Posted gisteren om 09:18 Inmiddels heb ik ook met Cock contact gehad in mij ingelezen over het zelf wikkelen van spoelen. Ik ga dus zelf alle 4 spoelen opnieuw wikkelen met mooie Litze draad die Cock mij aanbied. Het zal even duren voor het zover is, maar ik ben er van overtuigd dat dit voor nu by far de leukste en de beste oplossing is. Het alternatief is kant en klare spoelen kopen, maar naast de kosten hebben die vaak ook een behoorlijke tolerantie qua waardes. Nu kan ik dus zelf de spoelen zo nauwkeurig mogelijk wikkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted gisteren om 15:19 Report Share Posted gisteren om 15:19 5 hours ago, Duclaasie said: Inmiddels heb ik ook met Cock contact gehad in mij ingelezen over het zelf wikkelen van spoelen. Ik ga dus zelf alle 4 spoelen opnieuw wikkelen met mooie Litze draad die Cock mij aanbied. Het zal even duren voor het zover is, maar ik ben er van overtuigd dat dit voor nu by far de leukste en de beste oplossing is. Het alternatief is kant en klare spoelen kopen, maar naast de kosten hebben die vaak ook een behoorlijke tolerantie qua waardes. Nu kan ik dus zelf de spoelen zo nauwkeurig mogelijk wikkelen. En hee, als je er zélf zóveel liefde in stopt kán het niet anders dan véél beter worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 16:00 Author Report Share Posted gisteren om 16:00 En zo is het!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted gisteren om 17:06 Report Share Posted gisteren om 17:06 Ga je de oude spoelen afwikkelen en de Kernen opnieuw gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 17:16 Author Report Share Posted gisteren om 17:16 Klopt, zo ga ik het aanpakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted gisteren om 18:13 Report Share Posted gisteren om 18:13 (edited) Hoe ga je serieweerstand en inductie op elkaar afstemmen als je onbekende draaddikte gaat gebruiken bij zelf wikkelen? Of heb je de mogelijkheid om de draaddikte aan te passen? Dat wordt dan meerdere keren overnieuw wikkelen voordat je goed zit. Of kies je de draden zo dik dat de weerstand sowieso te laag is en je dus een voorschakel weerstand gaat toepassen? groet, Leobus Edited gisteren om 18:16 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 18:44 Author Report Share Posted gisteren om 18:44 Een weerstand in serie is sowieso geen optie. Daarnaast is de invloed van de serie weerstand zeer beperkt en vormt de inductie de belangrijkste factor. Is ga dus ook op basis van inductie de nieuwe spoelen wikkelen. De spoelen staan parallel aan diverse weerstanden met veel grotere waardes, dus die invloed is per definitie minimaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted gisteren om 19:10 Report Share Posted gisteren om 19:10 Gewoon de draaddikte van deze meten en daarmee starten, en ook de weerstand natuurlijk.En dan op je scope kijken zodra je het aantal wikkelingen hebt bereikt hoe de fase gaat zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 hours ago Report Share Posted 23 hours ago 1 hour ago, Duclaasie said: De spoelen staan parallel aan diverse weerstanden met veel grotere waardes, dus die invloed is per definitie minimaal. Dat valt nog maar te bezien. De invloed van de kleine waarde parallel is juist het meest bepalend voor de totaal weerstand. voorbeeld: 1 ohm parallel aan 100 ohm geeft samen ca 0,99 ohm 2 ohm parallel aan 100 ohm geeft samen ca 1,96 ohm. De invloed van de hoge parallelle waarde is dus gering. Die van de lage waarde niet. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts