Jump to content

Activity tab


Recommended Posts

Het forum volg ik al een hele tijd via het activity tab, daarbij vallen me nu twee dingen op,

- als ik van het activity tab naar het browse tab ga, opend Firefox een nieuwe tab. Dat was nog in het recente verleden niet zo.

- Als ik postings leest via de activity tab dan worden die niet als gelezen gemarkeerd. In het browse tab heb ik dan heel veel ongelezen topics en postings.

Link to comment
  • Admin
1 hour ago, Seed7 said:

Het forum volg ik al een hele tijd via het activity tab, daarbij vallen me nu twee dingen op,

- als ik van het activity tab naar het browse tab ga, opend Firefox een nieuwe tab. Dat was nog in het recente verleden niet zo.

- Als ik postings leest via de activity tab dan worden die niet als gelezen gemarkeerd. In het browse tab heb ik dan heel veel ongelezen topics en postings.

 

In FF heb ik daar ook geen last van.

 

Waar heb jij dit, op een Windows, iOS of Android apparaat?

Link to comment
36 minutes ago, Seed7 said:

 

Wie weet, na iedere update is er tegenwoordig we iets "stuk" bij FF, en als het daar niet is dan wel in de plug-ins :(


FireFox op een Windows 10 machine/pc hoor ik het wel vaker.

Datzelfde heb je ook als Libra Office gebruikt op een Win 10 machine/pc. Meestal is dat als Windows een update heeft gedaan. Dan moet je wachten dat ze het Firefox of bij Libra Office weer gerepareerd hebben. Ik had het elke keer ook met Libra Office als Windows een update heeft gedaan. Windows wil gewoon dat je hun legale programma's koopt heb ik eens gelezen op een of ander forum. Als je Edge als browser zou gebruiken dan heb je er ook geen last van, zegt men. Overigens dit laatste weet ik niet, want ik gebruik geen Edge als browser. 
Ik heb onlangs mijn oude Office (legaal gekocht) programma  weer geïnstalleerd en geen last meer als er een Windows update is geweest.

Edited by audiofreak
Link to comment

Win10 valt wel mee, het is allemaal niet zo afgeschermd als bij apple. Neen, het probleem zit bij FF, dan waar darkmode dat je zelf moet uitschakelen en allerhande zwarte artefacten moet je maar voor lief nemen. Thunderbird het zelfde verhaal. Allerhande onzin opties die alleen maar je workflow verkloten en dan ook nog optie a aan b knopen zodat wanneer je A uitschakelt B het ook niet meer doet.

 

Libre office is ook zo'n draak. Als je MS office na wilt doen, doe het dan goed en ga vooral niet kleine productiviteits tools net effe anders doen.

Edited by Seed7
Link to comment

Er is een groot verschil tussen software die ontworpen is door een bedrijf om daarmee winst te maken en software die ontworpen is door hobbyisten, mogelijk met steun van bepaalde bedrijven, en die dan vaak functionaliteit kiezen volgens wat zijzelf zouden willen hebben aangevuld met wat een consensus van een gebruikerenquête oplevert. Het ene is zeker niet bij voorbaat beter dan het andere.

Van Apple is bekend dat het het best werkt als je allemaal andere producten van Apple gebruikt. Merkbinding heet dat. En ja, Microsoft doet dat ook. Het grote probleem met commerciële software met gesloten broncode is dat je niet weet wat men er allemaal in steekt. Een bekend voorbeeld is de "telemetrie" (botte spyware) die Microsoft inbouwde in Windows en Office en die je echt niet kunt uitschakelen, ook niet met de tools die daarvoor goeie punten krijgen op allerlei internetsites. Je denkt toch niet dat een bedrijf dat een gold partner van Microsoft is de "telemetrie" van datzelfde Microsoft zou gaan blokkeren? Ik ken overigens maar één product dat die telemetrie effectief blokkeert en dat is Spybot Anti-Beacon. Omdat het alle telemetriediensten in Windows en Office van Microsoft opspoort en blokkeert in plaats van de security API's van Microsoft te gebruiken zoals alle andere producten dat doen.

 

We zijn toch niet verwonderd, zeker, dat na updates van Microsoft Windows en/of Office concurrerende software als Firefox, Thunderbird en LibreOffice problemen vertonen? Hoe zou je zelf zijn als je Microsoft was? En dan ga je de schuld bij die open source software leggen? Niet eerlijk he, als de monopolist voor de problemen zorgt. Als je open source desktopsoftware wil gebruiken, trek de lijn dan meteen door en gebruik ook een open source besturingssysteem. Geen spyware meer, geen virussen, geen ransomware of andere malware. En updates hoef je niet met een bang hart af te wachten. Wie vertrouwd is met Windows, raad ik aan eens een blik te werpen op Linux Mint. Ik denk dat je verrast zult zijn. Aangenaam verrast.

Edited by Bloom
Link to comment
27 minutes ago, Bloom said:

We zijn toch niet verwonderd, zeker, dat na updates van Microsoft Windows en/of Office concurrerende software als Firefox, Thunderbird en LibreOffice problemen vertonen? Hoe zou je zelf zijn als je Microsoft was?

Ik zou een eerlijk product maken en dat verkopen: niks stiekeme applicaties inbouwen en zo. Ik geloof heilig in 'eerlijk duurt het langst'. Ben trouwens uitgever van beroep.

Link to comment

Ik ben al sinds 1978 bezig met IT en heb het steeds erger zien worden. Verkoopcijfers zijn alles en de marketingafdelingen almachtig. Lobbyisten zorgen ervoor dat politici en managers zonder enige IT-kennis overreed kunnen worden met de "juiste" software, het "juiste" besturingssysteem en de "juiste" cloudoplossingen te kopen. Dat er naderhand een veelvoud van die aankoopbedragen besteeed moet worden aan het oplossen van malware- en hackeraanvallen, daar ligt niemand kennelijk wakker van. En hoe erg het ook wordt, het valt wel op dat Microsoft met name nooit in gebreke wordt gesteld dat het zeer onveilige software levert. En dat politici vaak zelfs samenwerken om dat soort bedrijven dan ook nog vrij te stellen van aanklachten of vervolging door allerlei "slimme" wetten. Jaja. Wat ik hier vertel  over de "telemetrie" die Microsoft inbouwt in Windows en Office zonder dat de GDPR ernaar kraait (zoek maar naar eens naar artikel 47, dat bepaalde bedrijven en instellingen vrijstelt van de GDPR) is geen theorie hoor, dat zit er echt in. Wat zoeken op internet en je vindt meer dan genoeg bronnen die dat bevestigen.

Link to comment

'T is wel grappig dat er weer eens over MS gefulmineerd wordt en tegelijkertijd geen woord gerept wordt over het botnet van Google, Chrome, of de silo's van Apple. Alle 'developers' hobbelen er achteraan (is de dark mode de dark side).

Ondanks dat ik weet ik al hoe lang open source software gebruik, ondersteun en er in code maar vooral in documentatie aan bij draag. Als je kwaliteit wilt is er maar een weg, betalen en maar een OS, MS. Voor de desktop, voor servers is er een alternatief maar dat wordt door de zich zelf verheerlijkende Linux-gebaseerde-goegemeente vergeten die de UNIX-way helemaal zijn kwijt geraakt.

 

Maar dat is allemaal helemaal niet waar het hier over gaat!!!

 

Link to comment

Ik heb op mijn Debian Linux desktop zowel Chromium (nooit van mijn leven Chrome!) en Firefox draaien. En in beide gevallen werkt het omschakelen van de Activity naar de Browse tab zoals het hoort en zonder dat dus een nieuwe tab gestart wordt.

 

En Unix is zijn leven begonnen als zeer duur commercieel systeem. Geen wonder dat er goedkopere of gratis alternatieven gezocht werden. Daar groeide eerst Minix uit en later Linux. Maar ook Unix bleef niet stilzitten en tegenwoordig kun je FreeBSD Unix gebruiken als je dat wenst.

 

Mijn standpunt is juist dat je géén kwaliteit krijgt door te betalen voor Microsoft Windows en Microsoft software. Maar het vormt wel een geheel zolang je maar Microsoft software blijft gebruiken, dat hoort natuurlijk bij de merkbinding die moet gebeuren.

En een Windows server mag in mijn opinie nooit of te nimmer rechtstreeks op internet aangesloten worden, dat is gewoon vràgen om gehackt te worden. Breek me bovendien de bek niet open over netwerk- en systeembeheerders die gaan surfen vanaf een Windows Server omdat ze zo die lastige censuurproxy kunnen omzeilen die gewone gebruikers moeten gebruiken als ze op internet willen rondsurfen. Je mag drie keer raden wat er dan gebeurt, als je weet dat op die Servers vaak geen antimalware draait, vooral als ze toch geen taken uitvoeren die met het internet te maken hebben...

Link to comment

Van Google en Facebook weten we ondertussen allemaal dat het datagraaiers en privacyschenders zijn. Maar van Microsoft is dat nog niet zo bekend. Ik vind Microsoft nog een graad erger omdat die als enige datagraaien bij betalende klanten!

Link to comment
7 hours ago, Bloom said:

En een Windows server mag in mijn opinie nooit of te nimmer rechtstreeks op internet aangesloten worden

 

7 hours ago, Bloom said:

Van Google en Facebook weten we ondertussen allemaal dat het datagraaiers en privacyschenders zijn. Maar van Microsoft is dat nog niet zo bekend. Ik vind Microsoft nog een graad erger omdat die als enige datagraaien bij betalende klanten!

 

Tegen mijn schoonzoon zeg ik wel eens. Windows? = goed voor de werkgelegenheid, dan hebben die systeembeheerders tenminste wat te doen. Net als Google en Facebook. Je kunt er ook voor kiezen om het niet te gebruiken.  Dan hoor je alleen niet tot de massa.  Dat wil ik sowieso niet. 🙋‍♂️ Verder vind ik dat het forum wel lekker draait.  Activity tab's? Ik heb een paar jaar terug een eigen "Activity stream" gemaakt op dit forum.  En dat werkt nog steeds prima 👍  

Edited by Tubejack
Link to comment
  • Admin

Het gaat nu wel heel erg Off-topic, laten we het weer over het "probleem" met de Activity Tab van Seed7 hebben.

 

Mijn voorstel, indien mogelijk, is even een andere browser installeren en testen.

 

Misschien FF resetten anders de en weer her -installeren.

 

Denk wel aan een backup van je Bladwijzers.

Link to comment
22 minutes ago, Beheer said:

Misschien FF resetten anders de en weer her -installeren.

Meh, en dan weer dagen bezig zijn alles in te stellen. Ik laat het voorlopig zo, zal het met een andere browser bekijken, maar dat heeft niet veel zin want het werkt met deze niet juist. Dank zo ver.

Link to comment
  • Admin
20 hours ago, Seed7 said:

Getest met een oud laptoppie met Mate. Zelfde probleem, maar het bijkt dat die de accounts al ge-synct had. dit bevestigd mijn vermoeden dat het een van de plug-ins is.

 

Lijkt op een plug-in die ik vroeger gebruikte.

 

De opende een link automatisch in een nieuwe TAB.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...