audiofreak Posted 4 juni 2019 Report Share Posted 4 juni 2019 1 hour ago, thingman said: Okee. Maar die hedendaagse boeken zijn er wel. Ik heb Robert Harley's "Introductory guide to high performance audio" wel kunnen waarderen. En ook zijn wat meer diepgravende "Complete guide to high-end audio". Zozeer dat ik er in elk geval een paar artikelen uit heb genomen en naar het nederlands heb vertaald en op m'n site plaatste. Yep. Dat zijn de goede boeken. Kun je veel uit leren als beginnend audio hobbyist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juni 2019 Report Share Posted 4 juni 2019 13 hours ago, Pjotr said: Mooi hè. Is niet zo verbazingwekkend. Als technici kunnen wij wel beamen dat wij dat vervelende maar noodzakelijke regelgedoe voor vergaderen en verslaglegging graag aan anderen overlaten En je dacht dat ik daar niemand voor had Peter? Maar ik vond dat die vergaderingen te vaak over details gingen en ik wilde meer over beleidslijnen praten en dan wordt je het wel over de uitwerking eens. Dat liep in deze situatie dus wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juni 2019 Report Share Posted 4 juni 2019 1 hour ago, audiofreak said: Yep. Dat zijn de goede boeken. Kun je veel uit leren als beginnend audio hobbyist. De Complete Guide heb ik natuurlijk ook. Vanwege loos alarm (bleek) was ik vanochtend in het ziekenhuis. Ik had een boekje van Slot bij me uit 1955 met een host over massa, slijtage platen e.d. Kennis uit 1955, maar toch begrijp je vanuit die kennis het heden weer een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 juni 2019 Author Report Share Posted 4 juni 2019 11 hours ago, Pjotr said: Da's gewoon onkruid Jack Kijk eens wat een stappen Hegel maakt met ss: https://www.hegel.com/ onder het kopje Technology... Ik heb het gelezen Pjotr. Ik ken het merk alleen van lezen, het design alleen al ziet er erg strak uit. Ze hebben lovende recensies. Bij sommige toegepaste technieken heb ik het idee dat ze teruggrijpen naar ontwerpen en ideeën uit de jaren 70, 80 en 90. Maar dan in een modern jasjes. Daar is m.i. helemaal niets mis mee, dat zie je bij buizen ook, daar wordt soms zelfs technieken uit de jaren 50 en 60 gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 (edited) Helemaal met je eens Jack. Trouwens een audiofiele vriend had/heeft spullen van Hegel. Inmiddels zit hij op Mytek. Dus ik relativeer maar even. Er zijn zoveel fabrikanten die de ultieme oplossing gevonden denken te hebben. Edited 5 juni 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juni 2019 Author Report Share Posted 5 juni 2019 14 hours ago, carl said: Dus ik relativeer maar even. Er zijn zoveel fabrikanten die de ultieme oplossing gevonden denken te hebben. Die is er is er niet hé. Er zijn wel heel veel goed klinkende oplossingen. En het is leuk mee te stoeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 23 hours ago, Tubejack said: Ik heb het gelezen Pjotr. Ik ken het merk alleen van lezen, het design alleen al ziet er erg strak uit. Ze hebben lovende recensies. Bij sommige toegepaste technieken heb ik het idee dat ze teruggrijpen naar ontwerpen en ideeën uit de jaren 70, 80 en 90. Maar dan in een modern jasjes. Daar is m.i. helemaal niets mis mee, dat zie je bij buizen ook, daar wordt soms zelfs technieken uit de jaren 50 en 60 gebruikt. Dat heb je goed gezien: Oude wijn in nieuwe zakken: Maar wel erg goed wijn! Waar zij daar allemaal mee op de borst trommelen is i.d.d. oude bekende techniek, soms al uit de jaren '60. Alleen zelden commercieel toegepast. Niks nieuws dus. Wat wel nieuw is is dat zij die technieken nu wel en ook ook goed toepassen! En dat heb ik tot nu toe vrijwel niet eerder gezien. Dat kun je op zich dan als een nieuwe en goede ontwikkeling zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 1 hour ago, carl said: Helemaal met je eens Jack. Trouwens een audiofiele vriend had/heeft spullen van Hegel. Inmiddels zit hij op Mytek. Dus ik relativeer maar even. Er zijn zoveel fabrikanten die de ultieme oplossing gevonden denken te hebben. Sommigen zijn gewoon nooit tevreden Het ging overigens over ontwikkelingen op analoog gebied. Maar goed, binnenkort een leuke recensie over de Hegel spullen van je vriend? Overigens lijkt Mytek Polen ingelijfd te hebben bij de USA. Kan Trump alleen van dromen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 2 hours ago, Tubejack said: Die is er is er niet hé. Er zijn wel heel veel goed klinkende oplossingen. En het is leuk mee te stoeien. Maar goed deze receiver wordt heel leuk Zie je die dikke elco's in de voeding. Power! Nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juni 2019 Author Report Share Posted 5 juni 2019 23 minutes ago, mumsoft said: Nee Wat jammer. Wel netjes quoten a.u.b want ik haal het filmpje eerdaags weer weg. Het zijn die 2 blauwe dingen, naast de zwarte ringkern voeding trafo. Ze kunnen volgens de datascheet per stuk > 12 ampère stroom leveren x 60volt.... De inschakel stroom kan oplopen tot > 120 ampère en wordt via een relais en shunt weerstand geschakeld. Dit is high-end uit de jaren 70 verbruikt een "beetje" stroom ach... een kniesoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 2 hours ago, Tubejack said: Die is er is er niet hé. Er zijn wel heel veel goed klinkende oplossingen. En het is leuk mee te stoeien. Maar goed deze receiver wordt heel leuk Zie je die dikke elco's in de voeding. Power! Netjes genoeg? Kom op met dat filmpje Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 juni 2019 Report Share Posted 5 juni 2019 Jack, ik zie ook geen elko's. Alleen één groot wit vlak met wat letters in de linker bovenhoek. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juni 2019 Author Report Share Posted 6 juni 2019 13 hours ago, leobus said: Jack, ik zie ook geen elko's. Alleen één groot wit vlak met wat letters in de linker bovenhoek. Groet, Leobus Hmm.... wat vreemd, via mijn iMac zie je het gewoon. Het is een MP4 filmpje. Daar ben ik mee aan het experimenteren. Ook 3 andere browsers geprobeerd naast Safari, gewoon beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) 2 hours ago, Tubejack said: Hmm.... wat vreemd, via mijn iMac zie je het gewoon. Het is een MP4 filmpje. Daar ben ik mee aan het experimenteren. Ook 3 andere browsers geprobeerd naast Safari, gewoon beeld. Ja snappen wij. Misschien zien wij het niet omdat wij niet op jouw iMac zitten? Edited 6 juni 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juni 2019 Author Report Share Posted 6 juni 2019 4 minutes ago, Pjotr said: Ja snappen wij. Misschien zien wij het niet omdat wij niet op jouw iMac zitten? Het staat op een externe disc. Via een VPN verbinding zie ik ook niets. Zal wel een rechten kwestie zijn. Ik heb er even naar gekeken maar zie niet 1-2-3 het probleem. Zal wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 12 minutes ago, Tubejack said: Het staat op een externe disc. Via een VPN verbinding zie ik ook niets. Zal wel een rechten kwestie zijn. Ik heb er even naar gekeken maar zie niet 1-2-3 het probleem. Zal wel... Even op je domeintje parkeren misschien, of op youtube, dan geniet de hele wereld mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 Gaat hetzelfde als met foto's, die moeten ergens openbaar staan, of hear ter plaatse, maar daarvoor is heel weinig ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juni 2019 Author Report Share Posted 6 juni 2019 32 minutes ago, mumsoft said: Gaat hetzelfde als met foto's, die moeten ergens openbaar staan, of hear ter plaatse, maar daarvoor is heel weinig ruimte. Het gekke is, foto's werkt wel. Ach het was toch maar een probeersel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 Nou, die komt bij XS4ALL vandaan, niet van jouw lokale harde schijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 En wàt een bakbeest. Met al die knopjes is het helaas niks voor de dementerende medemens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 Om gek van te worden: een stelletje asbestverwijderaars die een hele vloer aan het uitbeitelen zijn in de woning hiernaast vanwege een 50 jaar oude lijmlaag waar mss. nog wat vezeltjes inzitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 45 minutes ago, mumsoft said: En wàt een bakbeest. Met al die knopjes is het helaas niks voor de dementerende medemens. Daarvoor is deze, die heeft m'n buurman ook en hij is er heel blij mee. https://www.dementie-winkel.nl/oer-muziekspeler-radio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juni 2019 Author Report Share Posted 6 juni 2019 51 minutes ago, mumsoft said: Nou, die komt bij XS4ALL vandaan, niet van jouw lokale harde schijf. En wat denk je wat die externe disk is? "*zucht*" het niveau van dit forum... 3 hours ago, Tubejack said: Het staat op een externe disc. Via een VPN verbinding zie ik ook niets. Zal wel een rechten kwestie zijn. Ik heb er even naar gekeken maar zie niet 1-2-3 het probleem. Zal wel... 53 minutes ago, mumsoft said: En wàt een bakbeest. Met al die knopjes is het helaas niks voor de dementerende medemens. Zoiets houdt juist je hersens soepel. Op de receiver die ik nu aan het opknappen ben, zitten nóg meer meter èn knopjes. Hij gaat naar iemand op leeftijd Voor jullie iets te moeilijk begrijp ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 4 hours ago, Pjotr said: Ja snappen wij. Misschien zien wij het niet omdat wij niet op jouw iMac zitten? Op mijn Mac is dat filmpje ook te zien. Wellicht ff naar youtube uploaden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 O, je kunt 90 worden en helder blijven, hoor. Maar een externe disk is voor mij een losse harde schijf, niks on-lines. Kwestie van definitie? Hoe dan ook, nog geen fillempie gezien. Tolkien is nu in de Bios Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts