leobus Posted 9 mei 2019 Report Share Posted 9 mei 2019 Ik weet helemaal niet of ze "pas" gemaakt zijn. Maar ik vind het daar perfect klinken en volgens Wol moet het dan in de combinatie passen. Ik gebruikte die terminologie om Wol na te apen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 mei 2019 Author Report Share Posted 9 mei 2019 Over "pas" de JJ KT-77's passen prima in de versterker die nu staat te spelen. Voor de verandering een met gewone ringkern trafo's met koperdraad. CD's klinken heel erg goed. Niet alleen laagjes muziek boven elkaar maar ook naast elkaar en door de hele ruimte. M.i haast perfect in fase. En dat met een Dacje van €300. Bizar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 mei 2019 Report Share Posted 9 mei 2019 Mijn audiofiele dag bestond uit een dagje High-End show in München. Ondanks dat het "dealerdag" was, een drukte van jewelste. Van de hele wereld lopen er mensen rond die allemaal met audio bezig zijn. Ik schat, de helft Aziaten. Een was er zo moe van geworden dat hij tijdens de demo lekker sliep. Verder vind ik het geen aanrader om op de dealerdag te gaan. Erg veel "oude jongens krentenbrood" en eindeloos geklets en nauwelijks muziek. Daar komt bij, omdat het de eerste dag is dat alles nog niet optimaal speelt en klinkt. Een voorbeeld: We waren erg vroeg bij de ruimte van de Kii luidsprekers. Omdat onze groep van 7 mensen al uit elkaar was gevallen, hebben we daar met z'n drieën geluisterd. Ondank dat de bas-extenders waren geplaatst vonden wij het erg dun klinken (lees erg weinig laag). Ik heb nog opgemerkt dat dit bij de demo in België afgelopen september totaal anders was. De anderen waren later in deze kamer en vonden het laag weer veel te overheersend. Kennelijk was er wat in de instellingen veranderd, waardoor de klank totaal anders wordt. Hopelijk is dit morgen beter. We moeten morgen nog één gang met demoruimtes en 4 hallen doen. Ook willen we nog naar de parallelshow Hifi de Luxe. Maar toch waren er vandaag een paar positieve uitzonderingen: 1. De nieuwe Wilson Audio Sasha DAW op Spectral versterkers. dat klonk werkelijk subliem. 2. Een demo van Nagra met de grote YG luidsprekerssystemen. Twee frontluidsprekers, twee bastowers en daarbij nog een zeer grote subwoofer. 14 Hz werd met gemak gehaald. Ook de presentatie van de Engelstalige mijnheer was erg goed. 3. De demo van MSB met de grote Magico luidsprekers klonk al erg goed, maar het bleek dat het nog een stuk dynamischer kon wanneer er van CD werd gespeeld. Kennelijk is de USB koppeling vanaf de streamer hier debet aan. Extreme tegenvallers waren de set van o.a. Martin Logan, Sonus Faber en veel hoornsystemen. Zeker wanneer je de prijzen van die spullen hoort. Daartussenin een grote hoeveelheid behoorlijk presterende sets die soms voor het geld prima klonken en andere die niet beter klonken, maar een fortuin kosten. We kwamen relatief weinig bekenden tegen, maar Marco was er ook even, al herkende ik hem niet meteen vanwege de welige haargroei aan z'n kin. Al met al een leuke dag gehad en morgen in de herhaling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Veel plezier vandaag Hans. Ons bevalt onze niet audiofiele vakantie op Korfu ook erg goed. In de zon is het erg lekker, morgen 23 graden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Top Hans veel plezier. Geniet er van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Setje op zolder. Hk5650-hk cd speler -Luxman 550 tuner en een Lenco l70 met AT 95. Cabasse prao in nearfield opstelling. Dat klinkt lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 (edited) https://www.hifistatement.net/ Als ik kan verwijzen, kan Wiel het ook! Met betere intro. Die mag mijn element wel instellen van de TD 320. http://my-hiend.com/wp/心動也能擁有-直驅馬達黑膠唱盤teac-tn-4d/ Edited 10 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Nog even geduld: http://my-hiend.com/wp/2019年德國慕尼黑high-end音響展實況報導/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 1 hour ago, carl said: Met betere intro. Die mag mijn element wel instellen van de TD 320. http://my-hiend.com/wp/心動也能擁有-直驅馬達黑膠唱盤teac-tn-4d/ Ik heb niks met platenspelers, maar deze getuigen toch wel van een zekere schoonheid. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 (edited) Zekers maar dat het verticale armlager dezelfde offsethoek moet hebben als het element hebben ze daar nog niet begrepen... Edited 10 mei 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Dat heb ik wel van jou geleerd Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 27 minutes ago, carl said: Dat heb ik wel van jou geleerd Peter. Mwah, staat gewoon in Löfgren uit de jaren '30 hoor Is sindsdien niet meer veranderd... Vind het altijd wel een leuk inkijkje of de ontwerpers het wel gesnapt hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Vandaag de tweede dag. Bij de eerste demo deze morgen hadden we geluk. Omdat we kaartjes van de dealerdagen hadden mochten we om 9:45 uur (er was vanmorgen nauwelijks file) doorlopen en zaten we om 9:50 uur bij Absolare met Rockport speakers. Dat was de 4e topset en omdat we de enige gasten waren konden we in alle rust luisteren. Blumenhofer kwam dit jaar minder goed uit de verf dan andere jaren. Ondanks dat het laagprobleem nu opgelost was, speelde het niet echt lekker. Of er tonaal wat ontbrak. Dat kan komen door een minder goede opstelling of doordat de speakers nog niet optimaal zijn ingespeeld. Ik vond de luidsprekers er wel erg mooi uit zien. Andere van onze groep vonden dat dan weer minder. Ik denk dat ze bij een juiste opstelling en matching een stuk beter kunnen dan wat ze nu lieten horen. Geen topset dus, maar toch steeds nog wel boven de middelmaat. Tussendaaor kwamen we Cock nog tegen. Even gezellig gebuurt en gelijk een afspraak gemaakt om er weer een keer te gaan luisteren (Wol, ga je mee?) Dan zijn er kamers waarvan ik denk... wat komen jullie hier doen? De kamer van Magnat en Heco was er zo een. Verschrikkelijke muziek op staan, niemand binnen dus. Het personeel ligt met de voeten op tafel. Het klonk daarbij echt slecht. Zo kunnen ze beter weg blijven. dat is voor iedereen beter. Bij van den Hul kwam ik A.J. tegen. na een kort gesprekje gaan luisteren. In plaats van de grote line array's die er gisteren stonden, was nu Diapason aan de beurt. De man was erg trots op zijn product en kon daar eindeloos over praten. Wel even leuk, maar wel wilden die grote Dynamics wel eens horen. Maar na het horen van de allerkleinste Diapasons waren we met het geleuter wel klaar. Die kleintje klonken overigens verbazend goed voor het formaat. Dan waren er in de laatste gang met luisterkamers nog een behoorlijke groep middenmoters en enkele wat betere zoals Zensati. In een andere gang waren we aan een kamer nog niet toegekomen. N.l. de kamer van Trueaudio met o.a. Trafomatic. Daar speelde een pianiste op een elektronische piano, die werd versterkt door de audioset en enorm lange hoorns. De klank leek verassend op een echte piano. Leuk om mee te maken en te horen. En dan is het 12 uur en moeten we nog 4 hallen en de parallelshow Hifi de Luxe. In de hallen staan ook veel luistercabines waar het vaak verrassend goed klinkt. Ook een aantal ontwikkelclubjes met specifieke producten. Wanneer je ook een high-end audiomerk zou willen beginnen zijn alle ingrediënten te koop. Prachtige op maat gemaakte massief aluminium kasten, specifiek ontwikkelde printen, dac's, kabels, trafo's enz. Polsdikke kabels op de rol en stekkers in alle kleuren. We zagen ook een draaitafel waarvan het plateau ca. 5 cm boven de plinth leek te zweven. Op magnetisme natuurlijk. We hebben hem ook nog beluisterd. Erg bijzonder. En dan zijn er de fantastische spullen, zoals een draaitafel in de vorm van de Beatles Yellow submarine en luidsprekers van 2 m hoog met een vloeroppervlak van 1 m2. Of vijfdubbelconusluidsprekers. En een draaitafel van bamboe met een contragewicht in de vorm van een bakje met kogeltjes. De doorsnede van de Cabasse-kogel was ook bijzonder. Een vierweg bolstralende concentrische luidsprekerunit. Buiten speelde is een soort van container met aan de lange zijde een raam vrijwel continue livemuziek. De luidsprekers stonden natuurlijk buiten evenals het publiek. Dat klonk best wel goed, al kon de soort muziek ons minder boeien. Van de hele High-end kwam AudioNec er voor ons weer als beste uit de bus. Die hebben nu een modulair systeem met baskasten, subtowers en de keukenrol-breedbandluidspreker. Vooral op het gebied van stemmen zijn deze dingen onovertroffen, Vanaf € 19.000,- per set. Duur, maar in vergelijking met de prijznn van anderen en zeker in verhouding met de geluidskwaliteit een koopje. Maar zoals gezegd kwamen we tijd te kort en zijn door de spits naar het Mariott hotel gereden (leve Google maps) helaas was een parkeerplaats daar nauwelijks vindbaar. Uiteindelijk is het toch gelukt. We waren al van plan om naar ons hotel terug rijden. Maar goed dat we toch even binnen zijn gegaan. Hier stond namelijk de absolute topper van onze trip. De Kroma luidsprekers op een absolute topset. gepresenteerd door Ben van Lelieveld die ook de twee kamers van Kroma akoestisch had aangepakt. De set in de grootste ruimte had alles wat ik waardeer (behalve de prijs), snel dynamisch natuurlijk en krachtig. Ook het laag was nu extreem goed. Misschien wel de beste set die ik ooit gehoord heb. Bij de Hifi de Luxe ook nog in een paar andere kamer geluisterd. Toevallig werd hetzelfde stuk in twee kamer achter elkaar gedraaid. De hoorns van JMF audio konden hier niet tippen aan de Magico's op Totaldac in de andere kamer. Daarna waren we er eigenlijk wel klaar mee. Vanaf vanmorgen 9:45 tot 19:00 vanavond is best wel lang. Dus terug naar ons hotel. Morgenvroeg rijden we nog langs Marco die bij Blumenhofer een show met BHC verzorgt. En dan weer zo'n 700 km naar huis. Moe, maar voldaan..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 Leuk om te lezen Hans, dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 mei 2019 Report Share Posted 10 mei 2019 1 hour ago, Hans van Liempd said: Vandaag de tweede dag. Bij de eerste demo deze morgen hadden we geluk. Omdat we kaartjes van de dealerdagen hadden mochten we om 9:45 uur (er was vanmorgen nauwelijks file) doorlopen en zaten we om 9:50 uur bij Absolare met Rockport speakers. Dat was de 4e topset en omdat we de enige gasten waren konden we in alle rust luisteren. Het kán dus blijkbaar wel, met die combi. Ik heb er niet zulke goede ervaringen mee....: http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/Op bezoek bij Piet Ane.htm en http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/Op bezoek bij Piet Ane 2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2019 Author Report Share Posted 11 mei 2019 Mooi verslag Hans en welkom thuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 (edited) Hij moet nog naar Marco Jack. Ik krijg voor volgend jaar weer zin. Het enige waar ik altijd weer wat moeite mee heb is dat veel van de LS het in een normale huiskamer niet zullen doen - veel te groot lijkt me. Edited 11 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 Ik heb op Facebook al vele foto's gezien. Mooi spul daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 Ik had het commentaar van Cock wel eens willen horen trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2019 Author Report Share Posted 11 mei 2019 1 hour ago, carl said: Hij moet nog naar Marco Jack. Ik krijg voor volgend jaar weer zin. Het enige waar ik altijd weer wat moeite mee heb is dat veel van de LS het in een normale huiskamer niet zullen doen - veel te groot lijkt me. De dag is nog lang. Te grote luidsprekers was hier ook het probleem; Dan waren ze nog niet eens heel erg groot Zin om naar zo'n beurs te gaan zoals de High-End show in München.??? Wat moet ik daar zoeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 Veel te zien en soms te horen - inspiratie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2019 Author Report Share Posted 11 mei 2019 8 minutes ago, carl said: Veel te zien en soms te horen - inspiratie? Het meeste high-end vind ik ronduit lelijk Carl. Ik gebruik www aantal streaming diensten, muziek zat. En dan draai ik meestal liever een CD of LP. Inspiratie? het valt me op dat dingen uit de jaren 70 weer terug komen. Nee weet je wat ik inspirerend vind hoe sommige kleine bedrijfjes technisch bezig zijn. Voor alle drie hoef ik niet naar een beurs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 Nou ja, toen ik er eens heenging heb ik me best vermaakt. Ik zag het wel gewoon als een uitje, en een buitenkans om er eens te komen en te zien hoe het er aan toegaat. Maar één keer is wel genoeg voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2019 Author Report Share Posted 11 mei 2019 Wat ik b.v. inspirerend vind is het ontwerp van deze dac. Zet hier behoorlijk de boel op zijn kop Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 mei 2019 Report Share Posted 11 mei 2019 Ik kan me niet aan de indruk onttrekken Jack dat jij die Schiit wel een leuke DAC vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts