carl Posted 6 juli 2017 Report Share Posted 6 juli 2017 (edited) Ik lees de Hifi News vanaf 1992 en omdat ik tijd over heb lees ik er nu twee per dag. Ik ga onder dit topic in ieder geval, hun betaalbare tweaks melden. Als jullie ze ook hebben hoor ik ze graag. Als het me lukt komen ze op Puresound te staan. De eerste tweak verbaasde me toch wel even en lijkt me echt iets voor Jack. Een kabel gemaakt van soldeerdraad. Gewoon wat tape erom heen en volgens Ken Kessler klinkt het geweldig. Wondersoldeer schijnt nog beter te functioneren. Wordt vervolgd... Edited 6 juli 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 juli 2017 Report Share Posted 6 juli 2017 Dat is het zelfde als een weerstand in je kabel opnemen. Soldeer tin is niet echt een goede geleider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juli 2017 Report Share Posted 6 juli 2017 Misschien doet er iets anders mee, Kappa. Gewoon wat tape wellicht ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli 2017 Author Report Share Posted 6 juli 2017 Dat is de reactie die Ken Kesler ook kreeg George, maar de klankmatige ervaringen waren gewoonweg goed. Nadeel was dat je je het materiaal moeilijk kon buigen (bros). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 juli 2017 Report Share Posted 6 juli 2017 Maar ik betwist ook niet dat het niet zou werken. Ik geef alleen aan dat een weerstand opnemen in je kabel waarschijnlijk het zelfde effect zal hebben. Of het beter of slechter klinkt laat ik dan maar in het midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2017 Report Share Posted 7 juli 2017 (edited) Met soldeer tin als interlink, creëer je inderdaad meer weerstand. Wellicht, dat je zo een scherp randje in het geluid weg kan werken. Wat soldeer zelf betreft, ik gebruik meestal Velleman super soldeer bij vintage. Waar het heel heet wordt bij b.v. buisvoeten, eindtransistoren etc soldeer met een vleugje zilver. Dit voornamelijk omdat het smeltpunt hoger ligt. Over de extra weerstand van soldeertin maak ik me echt niet druk. T.o.v. alle onderdelen in de schakeling maakt het m.i. niet zoveel uit. Belangrijker is mooie en betrouwbare soldeerverbindingen. Dat kan volgens mij alleen, als je de te solderen onderdelen goed schoonmaakt. M.a.w met een mesje even de draadjes of aansluiting afkrabt voor het solderen. Slechts 10 seconden meerwerk, per verbinding..... Edit typo's Edited 7 juli 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juli 2017 Author Report Share Posted 7 juli 2017 Kijk Wiel, dat is een positieve reactie. Kom jij eens met een Tweak, liefst een tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 juli 2017 Report Share Posted 7 juli 2017 (edited) Hoe soldeer je een geleider van soldeertin ook al weer aan een connector? Edited 7 juli 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 juli 2017 Report Share Posted 7 juli 2017 30 minutes ago, thingman said: Hoe soldeer je een geleider van soldeertin ook al weer aan een connector? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2017 Report Share Posted 8 juli 2017 On 7-7-2017 at 7:04 AM, vintagemod said: Ik gebruik voor het fasedomein lood tin en voor het tijds domen zilver tin soldeer. Ik denk dat fasedomein atoompje totaal anders uitziet als het tijds domein atoompje,alleen je kunt het op dit moment niet zichtbaar maken en zolang je het niet zichtbaar kan maken is het gewoon wartaal. mvg wol Als je nog eens hier verzeild raakt, mag je me toch eens uitleggen wat je toch met die domeinen bedoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 10 juli 2017 Report Share Posted 10 juli 2017 Ik ben wel geinteresseerd in al die tweaks. Ik las laatst dat het enorm zou helpen om de kabels in cd spelers, versterkers ed, in te tapen met koper foilie, zodat er geen interferentie meer zou optreden. Ik wil dit nu ook eens gaan proberen, maar ik ben eerst wel benieuwd wat mensen hier daar van vinden, want ik kan nergens anders iets vinden over deze tweak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 10 juli 2017 Report Share Posted 10 juli 2017 (edited) 5 hours ago, jepe! said: Ik ben wel geinteresseerd in al die tweaks. Ik las laatst dat het enorm zou helpen om de kabels in cd spelers, versterkers ed, in te tapen met koper foilie, zodat er geen interferentie meer zou optreden. Ik wil dit nu ook eens gaan proberen, maar ik ben eerst wel benieuwd wat mensen hier daar van vinden, want ik kan nergens anders iets vinden over deze tweak. Het heet "afscherming", en als je daarop zoekt vindt je ineens heel veel... Metaalfolie wordt weleens toegepast bij interlinks, meestal samen met een vlechtwerk daar weer omheen. Binnenin een behuizing lijkt het meer een kwestie van goed ontwerpen te zijn... Edited 10 juli 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 11 juli 2017 Report Share Posted 11 juli 2017 21 hours ago, thingman said: Het heet "afscherming", en als je daarop zoekt vindt je ineens heel veel... Metaalfolie wordt weleens toegepast bij interlinks, meestal samen met een vlechtwerk daar weer omheen. Binnenin een behuizing lijkt het meer een kwestie van goed ontwerpen te zijn... Over afscherming van interne bekabeling in een cd speler kan ik eigenlijk heel weinig vinden, helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 juli 2017 Author Report Share Posted 27 juli 2017 (edited) Begin eens met de buitenkabels Jepe. Ik sta toch sceptisch tegen afscherming. Ik heb twee Kimber interlinks die nagenoeg hetzelfde zijn (andere stekkers). De duurdere is afgeschermd en de goedkoper niet. Ik vind de niet afgeschermde het best klinken: net wat vrijer. Edited 27 juli 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2017 Author Report Share Posted 28 juli 2017 (edited) Marc heeft zijn kabels allemaal behandeld met Trollensnot in die zin niet te vergelijken Wiel. De volgende keer dat hij langskomt zal ik hem eens vragen wat mee te nemen genoeg voor mijn Kimber PBJ interlink. Ik heb er meer dus dan kan ik vergelijken. Ik heb trouwens vaker gehoord, dat Kimber "zonder" beter klinkt dan "met". Wat voor Kimber geldt hoeft echter niet op te gaan voor andere kabels. Zijn trouwens weer terug uit Friesland, met de moeder van mijn vrouw gaat het erg slecht: oud en verzwakt. Je werkt veel met bejaarden en kent dat wel. Edited 28 juli 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 Sorry Carl, maar ik heb te weinig TS in voorraad om uit te delen. Dat kun je beter bij de bron betrekken. Kun je meteen een audiolamp op zicht aanvragen, dan verdampt wellicht de behoefte aan andere buizen gelijk. Ik waag trouwens te betwijfelen of een beetje TS op alleen een kabel nu zo'n verschil gaat laten horen. Het is meer een finishing touch in een anderzins al behoorlijk gestructureerde set, dan een mooi begin. Dan zijn tegels en lampen beter geschikt. Sterkte aan je vrouw overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2017 Author Report Share Posted 28 juli 2017 Bedankt Marc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 Vorig jaar hadden we een spreuken-dagkalender. Vaak zouteloze flauwigheden, maar één van die blaadjes heb ik bewaard. Dasr staat op: Gezien het alternatief is ouder worden zo erg nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 (edited) Carl, Heb je al eens een lamp geprobeerd? Zoniet, dan wil ik wel een keer met die van mij langs komen. Ook nog gezellig; voor mij tenminste. En voor jou? Verder heb ik nog wat leuke dempende voetjes voor onder je ....? Vul zelf maar in. Altijd het proberen waard. Ik heb ook nog een kleiin beetje snot. Als je kabel niet al te dik is, wil ik het er wel op smeren. Maar ik wil zelf wel wat over houden, dus ik bepaal van te voren of ik het erop smeer. Zeg maar of je- en wat je wilt. Groet, Leobus Edited 28 juli 2017 by leobus Smiley was niet over gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 juli 2017 Author Report Share Posted 28 juli 2017 Zullen we afspreken eind augustus begin september Leo? Dan is het element ook ingespeeld. Zelfs daarvoor heb ik nu te weinig tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 Is goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 Ook leuk als je er ook een tegel bij doet. Dat werkt samen versterkend. Lof voor je bereidwilligheid met die spullen te gaan sjouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 juli 2017 Report Share Posted 28 juli 2017 Ik doe het qua tegels nog steeds met 4 van de vroegere badkamertegeltjes. Een grote (en betere) tegel heb ik niet. Die kleintjes liggen redelijk verstopt onder de kast waar de set in staat. Iets lastiger om ze mee te nemen. De rest is makkelijk te verplaatsen en van hier naar Nijmegen is niet al te ver. Toen bijv. in Nijmegen de electrische centrale ontplofte, kon ik het hier horen. Geen al te grote moeite dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juli 2017 Report Share Posted 29 juli 2017 Ok, snap het. Mocht je een grote tegel 'tweedehands" willen overnemen, kan dat. Ik heb er toch wat over. Geldt ook voor Carl. Twee van die dingen in een rolkoffer lukt me nog wel, en ergens in september ga ik toch die kant uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juli 2017 Author Report Share Posted 29 juli 2017 Een andere Tweak die ik zelf niet op zolder kan toepassen. Mijn vroegere Linn Axis had een vilten mat. Op internet kreeg ik de tip om eronder krantenpapier te leggen. Nu was ik toen nogal een "heiden", maar gezien de lage kosten van krantenpapier toch maar eens uitgeprobeerd. En inderdaad een subtiele subjectieve verbetering. Ik heb het krantenpapier er altijd ondergehouden. Dus probeer maar wie weet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts