Groovy Posted 18 februari 2016 Report Share Posted 18 februari 2016 Zie topic titel. Komt de phono-pre dan tot recht of moet hij ook op een High-end versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 februari 2016 Report Share Posted 18 februari 2016 Leuk daar had ik het een aantal weken geleden met Cock over. "wat je in het begin verprutst kun je op het eind nooit meer goed maken" Dus ja, ik denk dat het zeker zin heeft, helemaal met die kleine signaaltjes van een low output MC element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Mee eens. Je haalt er misschien niet het maximum uit maar lijkt me zeker de moeite waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Je kunt je ook afvragen, wat is een high-end phono-pre? Welke bedoel je, Groovy? Misschien kent iemand die en krijg je meer pasklare antwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 Nog niets op het oog Marc maar neem bv de Whest van Carl maar er zijn nog meer goede. Zet dat eens af tegen een Nad pp1 en meer van die kwaliteit waar ik niet mee zeg dat die slecht zijn. @Vintagemod. High-End is toch een kwalificatie voor de met hoge kwaliteit onderdelen gebouwde audio componenten. Zo zie ik het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 (edited) Als je een budget versterker betere componenten in doet , hoeft die niet onder te doen voor highend versterker. En wat is een highend versterker,ik zou het niet weten misschien de prijs de vormgeving van de kast, dat moeten ze mij toch eens uitleggen. Mvg wol Denk eens aan de kastconstructie (waar vaak een groot deel van de extra prijs in zit), voeding, de belasting van onderdelen en zoals je zelf zegt de kwaliteit van onderdelen. Dan zijn er vaak nog de vernieuwende schakelingen van topontwerpers. Maar terug naar de phonotrap. Beter dan de bron zal het nooit worden, dus een goede bron heeft zeker zin. Maar om het daarna met een middelmatige set te gaan verprutsen is in mijn ogen ook zonde. Edited 19 februari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Ik heb gelezen dat de phono-pre in mijn Brooklyn eentje van 20K overtreft. Dan doe ik er dus geen goed aan die op de LFD van 2K aan te sluiten? En natuurlijk helemaal niet op de draaitafel van 0,4K. Anderen roepen weer dat alles moet matchen? Om gek van te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Eigenlijk is dit hele verhaal incl. bijdragen onzin, omdat Groovy gewoon kan proberen hoe het uitpakt. Ik heb hier een ontzettende budget streamer van onder 200 euro gekocht, waar de meesten nog niet eens naar omkijken zouden en de neus voor ophalen "omdat het niks KAN zijn", terwijl ie in mijn zgn. High-end set beter speelt dan die eerdere streamer van 1000/euri (nog steeds een goedkoop ding naar High-end maatstaven). Proberen dus Peter, en persoonlijke verhaaltjes laten voor wat ze zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Nog een dan: Een ketting is nooit sterker dan z'n zwakste schakel. Dat geldt voor audio ook, en dan heb ik het helemaal niet over prijs. Gisteravond viel de Raspberry Pi (analoog uit) t.o.v. een PCtje met Tent DAC behoorlijk door de mand. Maar dat heeft natuurlijk ook alles met drivers, instellingen en weet ik wat te maken. Bij een phonotrap is dat (op de drivers na) precies hetzelfde. Maar van een matige phonotrap maak je nooit een goede. De goedkope Project phonotrap b.v. is een aardig ding, zeker voor het geld, maar al zet je er een topvoeding aan en monteer je de beste onderdelen, een goed ding zal het nooit worden (uit eigen ervaring). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Er staat nergens, dat high-end synoniem is voor duur Thingman. Dat maken mensen er zelf van. Bovendien wat is high-end? daar kun je een veelvoud van betekenissen aangeven. In dit kader m.i. zo min mogelijk verlies. Verder als die streamer van jou zo geweldig is, waarom doe je daar zo geheimzinnig over? Dat doe toch ook niet. Ik geef zo een deel van mijn eigen kennis en ervaring weg. Ik heb hier ook kleine high-end apparaatjes staan van net aan 100€ die met gemak mee kunnen komen met merkapparatuur van vele duizenden Euro's . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 Eigenlijk is dit hele verhaal incl. bijdragen onzin, omdat Groovy gewoon kan proberen hoe het uitpakt. Ik heb hier een ontzettende budget streamer van onder 200 euro gekocht, waar de meesten nog niet eens naar omkijken zouden en de neus voor ophalen "omdat het niks KAN zijn", terwijl ie in mijn zgn. High-end set beter speelt dan die eerdere streamer van 1000/euri (nog steeds een goedkoop ding naar High-end maatstaven). Proberen dus Peter, en persoonlijke verhaaltjes laten voor wat ze zijn... Proberen kan altijd Toine maar ervaringen zijn nooit weg die kunnen je op weg helpen.Ik heb geen enkele ervaring met een losse phono-pre. Ik denk dat ik een beste nodig heb om de phonotrap die in mijn Luxman l507s zit te overtreffen ervan uitgaande dat dat een goede is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Die Luxman kun je toch onmogelijk een budget versterker noemen? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb ook nada ervaring met phonotraps, die in de Brooklyn heb ik nog niet eens uitgeprobeerd, en mijn argeloze voorkeur is altijd uitgegaan naar geïntegreerde versterkers mèt phono-ingang. Is jouw vraag dan een aanzetje om wat te doen met een douceurtje, eerder dan voortgekomen uit een onvrede met je huidige ingebouwde phonotrap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 Ik haal de Luxman aan maar dat is zeker geen budget versterker en daar ben ik zeer content mee,ik heb wel een Lenco a50 dat is budget. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede phonotrap op een niet zo goede versterker heeft aangesloten en hoe dat ervaren word. Ik zal eens kijken of ik er in mijn vriendenkring eentje kan lenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Eigen ervaring eerst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Ik haal de Luxman aan maar dat is zeker geen budget versterker en daar ben ik zeer content mee,ik heb wel een Lenco a50 dat is budget. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede phonotrap op een niet zo goede versterker heeft aangesloten en hoe dat ervaren word. Ik zal eens kijken of ik er in mijn vriendenkring eentje kan lenen. Gewoon slecht. Alles moet in orde zijn. Je hebt niets aan een mooi begin met een slecht einde uiteindelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 Dat klinkt heel logisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 (edited) Niet alleen logisch, het pakt in de praktijk zo uit. Mijn oude Denon integrated, een middle of the road geval, klinkt beduidend minder dan mijn wel goede versterker combo, Een goede phono trap (of andere bron) verandert daar niet veel aan. Edited 19 februari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 en als de ketting zo zwak is als de zwakste schakel, heeft het ook weinig nut zwakke schakels toe te voegen ... als je naar vooruitgang streeft althans. verras jezelf, gewoon lekker proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Ooit geprobeerd? Waarschijnlijk wel. Een stel budget speakers op een budget versterker. Dat klinkt niet geweldig maar er komt geluid uit. Dan dezelfde speakers met een goede versterker voor. Ineens klinken de speakers zo slecht nog niet. Ik weet zeker dat iedereen dat wel eens meegemaakt heeft. Zelfs "van de vrachwaguh gevalle Marquant" speakers klinken beter met een goede versterker ervoor dan met een Superpech-prul als aansturing. Zo is het met de phonotrappen ook. Er zijn best aardige in het lage prijssegment te koop. De eerder aangehaalde Phonobox is idd voor het geld niet verkeerd (beter dan een NAD PP1 of PP2). De Phonobox S gaat zelfs nog een stapje verder. Van de budget phonotrappen vind ik de Cambridge 640P en 651P een van de besten (met de nodige verbetermogelijkheden die op hte web wel te vinden zijn). Daarboven gaat mijn voorkeur uit naar een ifi iPhono. Die doet bij mij ook dienst als phono voor de tweede arm. De Whest van Carl is beter dan hij zelf denkt. Hij zou echter nog beter klinken als er een degelijke behuizing omheen zou zitten en de voeding iets zwaarder gebufferd zou zijn. Vooral het belang vande behuizing wordt vaak onderschat. Lees op Puresound maar eens het stuk over de Transrotor voedingen voor platenspelers. Dezelfde print in een betere behuizing maakt heel veel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Komt dat door een beter afscherming? Of een beter topologie van de diverse onderdelen? Zal t verhaal even opzoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 en als de ketting zo zwak is als de zwakste schakel, heeft het ook weinig nut zwakke schakels toe te voegen ... als je naar vooruitgang streeft althans. verras jezelf, gewoon lekker proberen. Maar één overdreven sterke schakel toevoegen heeft ook geen zin. Tenzij het de bedoeling is om de ketting uiteindelijk helemaal sterker te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Ik haal de Luxman aan maar dat is zeker geen budget versterker en daar ben ik zeer content mee,ik heb wel een Lenco a50 dat is budget. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede phonotrap op een niet zo goede versterker heeft aangesloten en hoe dat ervaren word. Ik zal eens kijken of ik er in mijn vriendenkring eentje kan lenen. Ik wil best met m'n Array phonotrap naar Tilburg komen. Mits die goed genoeg is tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 Dat zeg ik geen nee op Je hebt hem al een keer meegenomen naar de draaitafel meeting bij mij. Intussen is mijn set nogal veranderd. Laat maar weten wanneer je kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Dat zeg ik geen nee op Je hebt hem al een keer meegenomen naar de draaitafel meeting bij mij. Intussen is mijn set nogal veranderd. Laat maar weten wanneer je kan. Even met hoofd planning overleggen. Ik stuur je een PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 februari 2016 Author Report Share Posted 19 februari 2016 PRIMA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts