Sodejuu Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 P.s. Sodejuu Ik wou dat ook niet, de prijs die je daarvoor moet betalen is hoog, vrijheid is echter onbetaalbaar. Denk je nou echt dat we vrij zijn? De "Amerikaan" bepaalt wat er waar en wanneer gebeurd. De minkukels in Den Haag lopen er als een blinde kip achteraan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Denk je nou echt dat we vrij zijn? De "Amerikaan" bepaalt wat er waar en wanneer gebeurd. De minkukels in Den Haag lopen er als een blinde kip achteraan. Wat kan ik daar aan doen? als gewoon mens? Me druk maken? hooguit proberen bij het stemmen een verschil te maken. Ik denk dat slimmer is om energie te steken in vrijheden waar je wel grip op hebt. Zo hoef je zeker niet afhankelijk te zijn van Microsoft of Apple. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Even terug on topic. Vandaag heb ik het stalen Target rek in gebruik genomen. De opbouw van de plateaus is toch iets anders geworden. Toen ik de spaanplaat plankjes in het rek legde, viel me op dat deze behoorlijk dood klonken. Dit komt natuurlijk omdat deze in de hoeken op een rubber dopje liggen. Op de plankjes ligt nu antislip gaas. Dit is grof gaas met een dun laagje schuimplastic om de touwtjes. Op dit gaas ligt een op maat gezaagde hardsteen tegel van ca. 30 mm dik. Hierop staat de apparatuur met de eierdoppen met kogels er onder. De draaitafel staat op twee platen graniet van ca.15 mm dik. Tussen deze platen ligt het staal versterkte rubber. Deze platen liggen weer op de eierdoppen met kogel. Ik heb nog een ding op te lossen. En dat is m'n draaitafel lamp. Deze past niet meer onder het schuine dak. Te hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Dat lijkt mij geen half werk. Hoop dat het niet te doods klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Tijd voor een plaatje Hans. Jeweetwel zo een uit een camera Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2015 Author Report Share Posted 5 januari 2015 Even terug on topic. Vandaag heb ik het stalen Target rek in gebruik genomen. De opbouw van de plateaus is toch iets anders geworden. Toen ik de spaanplaat plankjes in het rek legde, viel me op dat deze behoorlijk dood klonken. Dit komt natuurlijk omdat deze in de hoeken op een rubber dopje liggen. Op de plankjes ligt nu antislip gaas. Dit is grof gaas met een dun laagje schuimplastic om de touwtjes. Op dit gaas ligt een op maat gezaagde hardsteen tegel van ca. 30 mm dik. Hierop staat de apparatuur met de eierdoppen met kogels er onder. De draaitafel staat op twee platen graniet van ca.15 mm dik. Tussen deze platen ligt het staal versterkte rubber. Deze platen liggen weer op de eierdoppen met kogel. Ik heb nog een ding op te lossen. En dat is m'n draaitafel lamp. Deze past niet meer onder het schuine dak. Te hoog. Kan je dit op een of andere manier objectiveren Hans ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2015 Author Report Share Posted 5 januari 2015 Denk je nou echt dat we vrij zijn? De "Amerikaan" bepaalt wat er waar en wanneer gebeurd. De minkukels in Den Haag lopen er als een blinde kip achteraan. Ik denk dat Je Merkels macht onderschat Roger en dat van de US overschat. Maar ja dat is allemaal giswerk. Ze maken wel mooie versterkers die yanks (om on topic te blijven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Tijd voor een plaatje Hans. Jeweetwel zo een uit een camera Ga ik doen, maar dat kan wel een paar dagen aanlopen. Ik ben altijd eeuwig aan het donderjagen met die kpnsite ftpserver. Maar uiteindelijk lukt het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Even terug on topic. Vandaag heb ik het stalen Target rek in gebruik genomen. De opbouw van de plateaus is toch iets anders geworden. Toen ik de spaanplaat plankjes in het rek legde, viel me op dat deze behoorlijk dood klonken. Dit komt natuurlijk omdat deze in de hoeken op een rubber dopje liggen. Op de plankjes ligt nu antislip gaas. Dit is grof gaas met een dun laagje schuimplastic om de touwtjes. Op dit gaas ligt een op maat gezaagde hardsteen tegel van ca. 30 mm dik. Hierop staat de apparatuur met de eierdoppen met kogels er onder. De draaitafel staat op twee platen graniet van ca.15 mm dik. Tussen deze platen ligt het staal versterkte rubber. Deze platen liggen weer op de eierdoppen met kogel. Ik heb nog een ding op te lossen. En dat is m'n draaitafel lamp. Deze past niet meer onder het schuine dak. Te hoog. Zow, dat is een flinke stapel Valt dat niet om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Zow, dat is een flinke stapel Valt dat niet om? De hoogste stapel is dus 12 + 30 + 35 + 15 + 12 + 15= 119 mm. Dat valt wel mee ipv om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Beste Hans, En hoop je nu dat jouw constructie de eigentrillingen van de draaitafel zullen dempen? Als dat zo is, dan staat je een teleurstelling te wachten. Je draaitafel zal bovenop die Biebelebonse Berg net zo staan te trillen als op elk ander draagvlak. Want dat doet hij gewoon uit eigen beweging. Waneer het echter gaat om het dempen van contacttrillingen die door het platform waarop de draaitafel staat worden overgedragen aan de draaitafel, dan is een stevig plankje met een laag schuimplastic eronder genoeg. Of nog liever: een paar stevige muurbeugels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Doorgeven van trillingen dat is toch te controleren met een stethoscoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Doorgeven van trillingen dat is toch te controleren met een stethoscoop. Ja. Maar een stethoscoop heeft zelf ook weer eigenresonanties. Bovendien stoten stethoscopen de eigenresonanties van het gehoororgaan aan. Wij hebben destijds goede pick-up elementen gebruikt als trillingsopnemers (voor m.n. draaitafel-behuizingen, luidsprekerkasten). Dit in combinatie met een spectrum analyzer. Maar ook de zware, stijve constructies waarin die trillingsopnemers werden gemonteerd, trilden. Alles vloeit (panta rhei). (Thales van Milete) Alles trilt (panta doneitai). (Spido) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Doorgeven van trillingen dat is toch te controleren met een stethoscoop. Daar zijn de frequenties te laag voor voor zover ze van buitenaf komen. En die in de tafel zelf? Zo als Spido al roept. 'Tis heel interessant wat Hans doet maar komt op mij over als zandzakken leggen voor het geval het springtij wordt. Waarvan ik mij dan nog afvraag of je daarvan in Gelderland natte voeten krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Beste Hans, En hoop je nu dat jouw constructie de eigentrillingen van de draaitafel zullen dempen? Als dat zo is, dan staat je een teleurstelling te wachten. Je draaitafel zal bovenop die Biebelebonse Berg net zo staan te trillen als op elk ander draagvlak. Want dat doet hij gewoon uit eigen beweging. De draaitafel staat met zijn eigen gewicht (ca 20 kg) en op zijn drie voeten, stevig op het "zwevende" gedempte plateau van ca. 50 kg. Dit totaal schommelt met een frequentie van ca 2 hz op de kogels. Door de absorberende constructie van de draaitafel en het plateau, klinken de eigenresonanties totaal niet hoorbaar door. En gelukkig is het bij een draaitafel zo, dat wat je niet hoort, je ook niet deert. Wanneer ik met b.v. een pen op het plateau tik klinkt dit hetzelfde dan, wanneer ik met die zelfde pen op jouw zware muur tik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Daar zijn de frequenties te laag voor voor zover ze van buitenaf komen. En die in de tafel zelf? Zo als Spido al roept. 'Tis heel interessant wat Hans doet maar komt op mij over als zandzakken leggen voor het geval het springtij wordt. Waarvan ik mij dan nog afvraag of je daarvan in Gelderland natte voeten krijgt Och.. Het ziet er wel beter uit dan die zandzakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Ja. Maar een stethoscoop heeft zelf ook weer eigenresonanties. Bovendien stoten stethoscopen de eigenresonanties van het gehoororgaan aan. Wij hebben destijds goede pick-up elementen gebruikt als trillingsopnemers (voor m.n. draaitafel-behuizingen, luidsprekerkasten). Dit in combinatie met een spectrum analyzer. Maar ook de zware, stijve constructies waarin die trillingsopnemers werden gemonteerd, trilden. Alles vloeit (panta rhei). (Thales van Milete) Alles trilt (panta doneitai). (Spido) Weer wat geleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 januari 2015 Report Share Posted 12 januari 2015 Hoe zit het met het afvoeren van trillingen van het DT-chassis naar het meubel? Hoe doen jullie dat? Ik heb de afgelopen tijd wat gewisseld tussen spikes, stukjes dikwandige rubberslang en plaatjes kurk. De spikes bevallen toch wel het beste, tikken tegen het meubel worden wel wat harder doorgegeven aan het chassis dan met de rubbers. Dat weegt niet op tegen het strakkere geluid met de spikes, tegen het meubel tikken doe ik sowieso nooit als ik muziek luister. Het meubel is samen met de apparatuur zo zwaar dat het door de muziek niet in trilling wordt gebracht, tenzij ik heel hard speel en dan pak ik wel een cd-tje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2015 Report Share Posted 12 januari 2015 Het bijzondere is dat spikes niet ontkoppelen maar juist koppelen. Zet je toch aan het denken he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 januari 2015 Report Share Posted 12 januari 2015 Weet iemand van een muurbeugel welke behoorlijk wat gewicht kunnen dragen? De platenspeler die ik ga aanschaffen is boven de 30Kg. Veel muurbeugels gaan tot 30kg zover ik heb kunnen zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 12 januari 2015 Report Share Posted 12 januari 2015 Apollo WT1 (tot 45 kg belastbaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 januari 2015 Report Share Posted 12 januari 2015 Apollo WT1 (tot 45 kg belastbaar) Dank je dat lijkt wel wat. Wel die glasplaat vervangen door wat ander. Een Ikea broodplank bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 januari 2015 Report Share Posted 13 januari 2015 Kies je niet beter een zwaardere plank dan die van Ikea? Apollo W1 spookt ook door mijn hoofd maar het is praktisch niet haalbaar qua plaatsing en bekabeling Hou ons op de hoogte moest je de W1 aanschaffen. suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2015 Report Share Posted 13 januari 2015 Wat is er mis met een paar goede muurbeugels van de ijzerhandel en een stevige plank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2015 Report Share Posted 13 januari 2015 Het beste is niet audiofiel genoeg, wanneer het weinig kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts