Jump to content

Krefeld 2013

carl
 Share

Recommended Posts

Gisteren naar Krefeld geweest voor de jaarlijkse analoge show. Niet alles was geweldig maar de vintage apparatuur vond ik in ieder geval prachtig. Ook wel een paar keer goed geluid gehoord. Ik probeer van het weekend nog wat foto's op Puresound te zetten met verslagje.

Gisteren naar Krefeld geweest voor de jaarlijkse analoge show. Niet alles was geweldig maar de vintage apparatuur vond ik in ieder geval prachtig. Ook wel een paar keer goed geluid gehoord. Ik probeer van het weekend nog wat foto's op Puresound te zetten met verslagje.

Lijkt me leuk om te zien en te lezen.

• 4 weeks later...

Hoi Carl, 

Leuk verslag op puresound, vooral dat stuk over de workshop van Wally en met name de Stylus Rake Angle vond ik interessant. Omdat volgens jou Jan Allaerts zo sterk zou afwijken van de norm van 92º ben ik gelijk maar eens aan mn eigen Jan Allaerts (gemonteerd in Sneek) gaan meten. Verdomd lastig om dat op de graad nauwkeurig te doen, maar ik kom op 91.5º, heel dicht bij en ik ben weer gerustgesteld. 

11187989293_2d757f374b_o.jpg

En hoe heb je die fraaie foto gemaakt plaatjesdraaier. Dat wil ik ook graag kunnen.

PS 1 dat zei Wally en ik heb het alleen maar opgeschreven!

PS 2 Henk weet meestal wel wat hij doet

Goeie ouwe Henk!

De foto is gemaakt met een vrij simpele micro 4/3 camera van Olympus, een E-P1. Wat daar zo leuk aan is - je kunt daar ook oude analoge lenzen op gebruiken. Voor een paar tientjes heb ik op MP een oude lens en macrobalg gekocht en voila! De meetlijnen heb ik in powerpoint getekend, daarin kun je lijnen op de graad precies roteren. Toch leuk, zo'n digitale camera..

@ Plaatjesdraaier; Mooie foto, hoe staat de behuizing t.o.v. een plaat van gemiddelde dikte bij afspelen?

Dit vraag ik ter referentie voor mijn Allearts element. Ik heb de arm vanavond iets hoger gesteld omdat ik de s-klanken bij een aantal platen iets scherp vond.

Wel een beetje off topic geloof ik!

@Plaatjesdraaier, ja ik zou ook nog wel eens naar de AAA show in Krefeld willen gaan.......... :)

Met arm parallel aan het oppervlak bedoel je echt de arm, en niet de opgedrukte referentielijnen toch?

Kan bijna niet anders gezien de positie van mijn SME V arm en identieke element behuizing, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid.

Groeten,

• 10 months later...
  • Members

Deze maar even omhoog ''geschopt'' daar de nieuwe editie er al weer aankomt, zijn er nog meer mensen die deze show dit jaar gaan bezoeken?

Wij (Glenn en ik) zjn er de volle 2 dagen (eigenlijk 3), zo zag ik ook dat Carl, Hans en JD dit van plan waren. Audiofreak en Sodejuu verwacht ik eigenlijk ook wel, Fritzje de With staat er met een stand, Eddy Driessen van Pluto Audio gaat erheen, Mark van Audio21, Cock en Arnold van Sonore AC verwacht ik daar ook nog wel even, wordt nog een drukke boel.

Met een beetje geluk wordt er trouwens met de Reed Muse 3C draaitafel gedemonstreerd, daar de mijne nog steeds niet geleverd is zou dit nog wel eens een soort van primeur kunnen zijn.

Chris Feickert loopt er trouwens ook rond, ook zijn tafels worden door veel demonstrateurs gebruikt.

De AAA show in Krefeld blijft 1 van de leukste shows om te bezoeken, dus voor een ieder de over de mogelijkheid beschikt, ga er heen!

Had ik wel verwacht Onno. Laat het weten wanneer je gaat. Ik ga misschien wel beiden dagen. Zitten erg leuke lezingen bij zoals authentieke basweergave in de woonkamer en phonotrappenvergelijking.

PS ik heb een paar leuke LS in huis om uit te proberen: Master three!