Jump to content

Je kan doorslaan

carl
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Duclaasie said:

Geweldig toch, dat iemand daar zoveel tijd en energie in heeft gestoken.  Ik kan dat wel waarderen. 

Mee eens!
Het is altijd interessant om op dingen die simpel lijken dieper in te gaan..;)

1 hour ago, Jason said:

Mee eens!
Het is altijd interessant om op dingen die simpel lijken dieper in te gaan..;)

Je kan ook van iets heel complex naar iets tamelijk eenvoudig gaan. Ik denk dat mijn schoonmaakregime tot optimale resultaten leidt: witter dan wit bestaat niet volgens mij.

Inmiddels ben ik mijn schoonmaakregime aan het toetsen aan deze tekst. Zit redelijk in hun lijn.

Ik koop tegenwoordig hoofdzakelijk nieuw vinyl. Die gaan altijd de Nessie wasmachine in. Vaak zijn ze erg stoffig en maak ik ze eerst stofvrij. Goed teken trouwens want dan is het vinyl goed afgekoeld voordat het de hoes ingaat  (te vroeg betekent vaak een kromme plaat). In de machine gebruik ik altijd L’art du Son wasmiddel (zonder alcohol) met het zuiverste water wat ik kan krijgen. Omdat de plaat na “afzuigen” maar pakweg 90 % schoon is was ik daarna nog een keer na met gedestilleerd water.

Bij niet nieuwe platen doe ik eerst een voorwas met wasmiddel waar wel alcohol in zit. Daar gebruik ik nu Quality service voor. Zonodig herhaal ik dat nog een keer extra.

Volgens mij zijn nieuwe en oude platen zo brandschoon. Ook nooit last van statische elektriciteit. 

PS ik heb kort met een de Gritter gewassen. Was hem gelukkig snel kwijt.

Edited by carl