pjotr27 Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago Zag dat er een reusachtige test van Interlinks stond op Alpha Audio. Helaas nauwelijks een fatsoenlijke conclusie en hoe kan je nu een standaard kabeltje van 6 euro vergelijken met een kabel van 14.000 euro? Echt snap niet dat je dit soort testen opzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago Link? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago 36 minutes ago, pjotr27 said: Zag dat er een reusachtige test van Interlinks stond op Alpha Audio. Helaas nauwelijks een fatsoenlijke conclusie en hoe kan je nu een standaard kabeltje van 6 euro vergelijken met een kabel van 14.000 euro? Echt snap niet dat je dit soort testen opzet. Misschien om aan het tonen dat het eigenlijk heel weinig of niets uitmaakt? Of om te concluderen dat exotische materialen eerder een belemmering dan een openbaring zijn? Want geef nou toe: je kunt prima een kabeltje van 6 euro vergelijken met een van 14.000 euro. Voor een vergelijking hoef je immers slechts te luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago Ze hebben ons "oude doorbakken high-enders iig niet gevraagd om mee te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago Bedoel je deze test? Volgens mij was de opzet ook niet om de kabels te beluisteren, maar om te meten wat de verschillen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 6 hours ago Author Report Share Posted 6 hours ago 14 minutes ago, Duclaasie said: Bedoel je deze test? Volgens mij was de opzet ook niet om de kabels te beluisteren, maar om te meten wat de verschillen zijn. Klopt, oh alleen maar om te meten? Tja dat vind ik dan verspilde moeite. 34 minutes ago, thingman said: Misschien om aan het tonen dat het eigenlijk heel weinig of niets uitmaakt? Of om te concluderen dat exotische materialen eerder een belemmering dan een openbaring zijn? Want geef nou toe: je kunt prima een kabeltje van 6 euro vergelijken met een van 14.000 euro. Voor een vergelijking hoef je immers slechts te luisteren... Natuurlijk kan je dat vergelijken met elkaar. Maar wat wil je er zo mee bereiken? Aantonen dat een kabel van paar euro net zo goed is als een hele dure? Goede natuurlijk materialen met mooie stekkers doen al heel wat. Dat hoeft echt geen duizenden euros te kosten.En helemaal mee eens , sommige fabrikanten gebruiken de meest exotische materialen en vragen daar exhorbitant hoge prijzen voor. Wordt het daar beter van? Nee zeker niet altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago 46 minutes ago, thingman said: …. je kunt prima een kabeltje van 6 euro vergelijken met een van 14.000 euro. Voor een vergelijking hoef je immers slechts te luisteren... +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago 1 hour ago, Duclaasie said: Bedoel je deze test? Volgens mij was de opzet ook niet om de kabels te beluisteren, maar om te meten wat de verschillen zijn. Ik lees toch echt: "Interlinks doen toch niets? 32 rca kabels gemeten en beluisterd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 4 hours ago Author Report Share Posted 4 hours ago 4 minutes ago, Ove Rickland said: Ik lees toch echt: "Interlinks doen toch niets? 32 rca kabels gemeten en beluisterd" Ja en dan een conclusie? Ingewikkelde test en ingewikkelde site Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago 1 hour ago, pjotr27 said: Klopt, oh alleen maar om te meten? Tja dat vind ik dan verspilde moeite. Natuurlijk kan je dat vergelijken met elkaar. Maar wat wil je er zo mee bereiken? Aantonen dat een kabel van paar euro net zo goed is als een hele dure? Goede natuurlijk materialen met mooie stekkers doen al heel wat. Dat hoeft echt geen duizenden euros te kosten.En helemaal mee eens , sommige fabrikanten gebruiken de meest exotische materialen en vragen daar exhorbitant hoge prijzen voor. Wordt het daar beter van? Nee zeker niet altijd. Goede connectors zijn zeker een voordeel, helemaal mee eens. Exoten... tja, het is hier allemaal wel geweest in bijna 50 jaar. En dan was er ook Jerry, die met dropveters een van de overtuigendst klinkende sets die ik ooit hoorde aan elkaar wist te knopen. Dat blijkt dus gewoon te kunnen. Ofwel: het hangt niet van exotische kabels af! Ik ben er nu gelukkig klaar mee Het boek met het kabelverhaal is naar de kringloper... Moraal: Het beste diëlectricum is geen diëlectricum en zodoende levert een simpele katoenen veter als mantel de 'schoonste' verbinding met een koperen of verguld koperen geleider. Versmering die er niet is hoef je niet met exotische materialen en constructies te elimineren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 1 hour ago, thingman said: En dan was er ook Jerry, die met dropveters een van de overtuigendst klinkende sets die ik ooit hoorde aan elkaar wist te knopen. Dat blijkt dus gewoon te kunnen. Ofwel: het hangt niet van exotische kabels af! Die man is veel slimmer dan ons...Hij heeft gewoon 2 losse draden naar zijn luidsprekers lopen, hoezo inductie en capaciteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts