Jump to content

Stroomkabel

Recommended Posts

Just now, WanFie said:

Vertint koper zijn de standard busjes. 

en.... het is een koud kunstje om de kabel verder te strippen dan het hulsje lang is zodat koper-koper contact gewoon blijft bestaan.

Een paar jaar geleden was ik druk bezig met het bekabelen van een digitaal aangestuurde modelspoorbaan. Daarbij is goed contact op alle (honderden) punten het verschil tussen functioneren of niet. Echt veel kritischer dan audiotoepassingen. Adereindhulsjes bleken onmisbaar om de boel aan de gang te krijgen en te houden. Een goed contact is met die adereindhulsjes heel goed fysiek te controleren itt geschroefde meervoudig geaderde kabels.

Ik denk wel dat Leobus het mooiste werkt maar je hebt natuurlijk niet altijd stekkers met zo'n plaatje.

(de spoorbaan is overigens weg. Binnen een dag had ik de hele boel voor enkele duizenden euri verkocht; da's ook heel andere koek dan audiospulletjes.)

Je hebt mijn huis 15 geleden toen ik het kocht niet gezien Roots. Ik heb heel veel stekkers aangezet in mijn leven, maar nog nooit met een krimptang. Er is er ook nog nooit een losgekomen. 

31 minutes ago, Roots said:

Carl heeft nog nooit ergens een stekker aangezet. Hij had gewoon eerder moeten reageren op Walt zijn kabel aanbod..Met andere woorden hij heeft weer naast de pot gepiest. En daar zit hij dan met een meter Tunami zonder stekkers ..LOL.

Hulsjes. krimptang kan hij van mij wel krijgen/lenen en een paar mooie viborg stekkers heb ik ook nog wel voor hem. Vergeet niet dat Sodejuu er niet meer is. Dat maakt een aantal van ons nogal onthand.

21 minutes ago, carl said:

Je hebt mijn huis 15 geleden toen ik het kocht niet gezien Roots. Ik heb heel veel stekkers aangezet in mijn leven, maar nog nooit met een krimptang. Er is er ook nog nooit een losgekomen. 

Carl, wees verstandig en laat het doen door iemand met kennis van zaken. Netkabels moet je gewoon niet mee aanklooien, daarvoor zijn de potentiële gevaren gewoon te groot. Ik wil je er ook best mee helpen, ook wel op afstand, maar dat heeft dan wel wat tijd nodig. Maar aangezien jouw keuze proces meestal wat tijd kost is dat vast geen probleem :P

18 hours ago, Roots said:

Al een idea over je stekkers Carl?

Ik denk over Furutech Roots. Die vallen in prijs nog mee. Zo overtuigd van deze operatie ben ik niet 😀

Ik heb trouwens de kabel ontvangen. Wat een ding zeg. Dat extra kabeltje is waarschijnlijk de drain?

Volgende week ontvluchten we de Vierdaagse in ieder geval. Daarna ga ik hier weer mee aan de gang.

Iemand een audiosuggestie in Maastricht?

Edited by carl

Ik heb best wat erop gehad, maar na een tijdje alleen maar iego pluggen op de Oyaide, vond dat toch een goede match samen. Iego heeft ook betaalbare varianten, maar als je geen haast hebt, kun je ook voor tweedehands pluggen zoeken. 

Edited by Walt

2 hours ago, carl said:

Ik denk over Furutech Roots. Die vallen in prijs nog mee. Zo overtuigd van deze operatie ben ik niet 😀

Ik heb trouwens de kabel ontvangen. Wat een ding zeg. Dat extra kabeltje is waarschijnlijk de drain?

Volgende week ontvluchten we de Vierdaagse in ieder geval. Daarna ga ik hier weer mee aan de gang.

Iemand een audiosuggestie in Maastricht?

André Rieu op het Vrijthof?

2 hours ago, Walt said:

Ik heb best wat erop gehad, maar na een tijdje alleen maar iego pluggen op de Oyaide, vond dat toch een goede match samen. Iego heeft ook betaalbare varianten, maar als je geen haast hebt, kun je ook voor tweedehands pluggen zoeken. 

Zal ik dan toch maar checken Walt.

Pakje was overigens goed ingepakt!

3 hours ago, carl said:

Zeer kloeke kabel en zwaar ook...Dat extra draadje is inderdaad de drain, die sluit je alleen aan de wandcontactdoos kant.

Er staat zelfs een pijl op zie je dat, bij mij gaat die de goede kant op. :) 

Oyaide TUNAMI V2

15 minutes ago, Walt said:

De rollen duck tape gaan er vlot doorheen zo, met al die verkochte Tunami kabel, er is nog 1 stuk van 95cm over voor een liefhebber, dan is het oppie. 

We hebben ook nog spullen liggen van mijn overleden broer. Ik ook dat dingen een goede bestemming krijgen.