Jump to content

Stekkertje hoofdtelefoon


carl
 Share

Recommended Posts

Weet iemand hoe zo’n klein stekkertje voor een hoofdtelefoon heet. Het moet passen op een I pad e.d. Mijn zoon vroeg me die op zijn Sennheiser te  solderen. Dat kan ik nog wel 😀 

Link to comment
Share on other sites

Weet je zeker dat de iPad een 3,5mm jack heeft?

Waarschijnlijk zit er aan de sennheiser een 6.5 mm jack?

Ik zou de voorkeur geven aan een verloopsnoertje. Daarvan zijn er vele te koop via amazon.de.

Het is aan te bevelenje even heel goed te orienteren want wat de hoofdtelefoonaansluitingen betreft is de boel volop in beweging en zijn er naast de oude 3,5 en 6,5mm jacks tegenwoordig 2,5 en 4,4mm aansluitingen waarbij het mogelijk is om een geschikte hoofdtelefoon gebalanceerd aan te sluiten via mini-xlr.

Link to comment
Share on other sites

Het is een vrij goedkope Senheiser van onder de 100 euro Kraus en misschien wel meer dan 10 jaar oud. Bij het stekkertje is de draad beschadigd en daardoor stoort hij. Mijn zoon heeft er erg veel plezier van. Makkelijk om een nieuw stekkertje erop te zetten.

Link to comment
Share on other sites

10 jaar geleden kon je voor 100 euro nog best een knappe Sennheiser kopen (HD424 ofzo). De laatste jaren zijn de prijzen onderhevig aan de gekte van de markt (een positieve prijselasticiteit).

 

Wat je op een iPad nodig hebt weet ik niet, lees iets over een dongle  https://thegadgetbuyer.com/where-do-i-plug-in-headphones-on-my-ipad/

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er inmiddels eentje en als de kleinkinderen weg zijn zal ik die solderen.

 

En inderdaad die simpele Senheisers waren erg goed. Ik gebruik er een bij kijken van films op de I pad.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...