mumsoft Posted 5 januari 2019 Report Share Posted 5 januari 2019 Ok, tzt, als mijn Tidal-abo afloopt, kan ik eens Qobuz bekijken. Heb Tidal al een tijd, eigenlijk voor MQA, maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2019 Author Report Share Posted 6 januari 2019 (edited) Tidal opgezegd. Nu een tijdje Qobuz proberen. Terug kan altijd. Wanneer Qobuz beter bevalt, dan neem ik een abo voor een jaar op studio. Nu eerst vergelijken met Tidal. Hopelijk komt Qobuz snel met een UPnP/DNLA oplossing. ChromeCast en MusicCast werkt kennelijk al wel op de app. Er is kennelijk ChromeCast emulatiesoftware voor op de PC. https://www.clickx.be/windows/169242/verander-je-computer-een-chromecast/ Binnenkort eens gaan uitproberen. Edited 6 januari 2019 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 (edited) Het is toch wel een comp!eet nieuwe hobby: streaming services aan het klinken krijgen op apparaten die daar meestal niet eens voor gemaakt zijn. Houtje-touwtje muziekreproductie die ook nog eens geld blijft kosten. De markt zocht en vond een nieuwe melkkoe en doet dit dankzij tanende kwaliteitseisen van gebruikers die niet meer zoeken dan achtergrondbehang. Zoiets valt toch ook niet optimaal te krijgen qua weergave? Er zit teveel afhankelijkheid van externe services achter. Je hebt het niet in de hand. Voornamelijk amusant getweak met een voorspelbare afloop. Zo zie ik het intussen, na jaren te hebben gelezen hoe men hier of elders blijft proberen. Tegelijk ben ik zelf wel blij dat ik meteen maar in de roos schoot, altijd muziek hoor zonder 'mitsen en maren' en ook geen omkijken heb naar drivers noch incompatibiliteiten. Niet alle hobby's zijn het waard om zoveel energie in te steken en van audiofiele dagen komt op die manier ook weinig terecht! Edited 6 januari 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 Ach als je met pensioen bent heb je wat tijd over, en kun je wat uitproberen. Daar is niks mis mee. Ben zelf geen Windows-liefhebber, en die raspjes ook niet, dus wat Hans allemaal roept zegt me niet zoveel. Ik weet wel dat ik veel te veel tijd heb gestoken in het aan de praat krijgen van Mythtv, maar op je handen gaan zitten is toch ook niet leuk. En uiteindelijk kies je ergens voor, draait het stabiel, en kun je weer verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 4 hours ago, thingman said: Niet alle hobby's zijn het waard om zoveel energie in te steken en van audiofiele dagen komt op die manier ook weinig terecht! Goede hardware kopen, dan hoef je niet te prutsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 En ik maar denken dat prutsen een grote liefhebberij van jou is. Ik bedoel, je prutst wat af met die ouwe meuk nietwaar. https://tubejack.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2019 Author Report Share Posted 6 januari 2019 16 minutes ago, Tubejack said: Goede hardware kopen, dan hoef je niet te prutsen Op goede hardware, klinkt een slechte stream ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 januari 2019 Report Share Posted 6 januari 2019 4 hours ago, thingman said: Er zit teveel afhankelijkheid van externe services achter. Die gebruik ik niet. Heb ooit Spotify geïnstalleerd, de gratis versie, maar ik heb daar niet zoveel mee. Ik speel 95% gewoon vanaf m'n harde schijf (geripte cd's en gedownloade albums) en zo af en toe draai ik nog wat cd's. Internetradio meestal via Volumio, de audiofiele kanalen en als ik aan het prutsen ben (met een stofzuiger b.v.) stel ik geen hoge eisen. Dan is het inderdaad muzikaal behang. http://www.jango.com/ gebruik ik ook nog wel eens, klinkt niet echt slecht en vind ik leuk om nieuwe muziek mee te ontdekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 (edited) 21 hours ago, TL 200 said: En ik maar denken dat prutsen een grote liefhebberij van jou is. Ik bedoel, je prutst wat af met die ouwe meuk nietwaar. https://tubejack.nl/ Toen maakte ze nog kwaliteit. Wat streamen betreft, ben ik allang uitgepruts. Mijn ervaring na minstens 2 jaar prutsen. "bij streaming goeie hard en software kopen, dat is het makkelijkste. Maar weet je TL200, digitaal is net als analoog, al voor een paar centen kan het al heel aardig klinken. Maar dat is wat anders dan wat we hier meen ik op dit forum nastreven nl: "high-end" Dat muziek, vooral om emotie gaat vind ik zo' n open deur. Daarmee kom je nooit verder. Edited 7 januari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 20 hours ago, Hans van Liempd said: Op goede hardware, klinkt een slechte stream ook niet. Als het goed is, klinkt het dan slecht. Logisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 4 hours ago, Tubejack said: Toen maakte ze nog kwaliteit. Vertel mij wat! Die Cyrus van mij is gebouwd in 1991 en is nog lang niet af. Twee jaar geleden helemaal gereviseerd en weer als nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 1 minute ago, TL 200 said: Vertel mij wat! Die Cyrus van mij is gebouwd in 1991 en is nog lang niet af. Twee jaar geleden helemaal gereviseerd en weer als nieuw. Dat is één van redenen, waarom ik pruts aan "oude meuk". Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 Nieuwe meuk moet zich nog bewijzen, denk ik. Bovendien hoeft daar voorlopig niet aan geprutst te worden. En aan een raspberry denk ik nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 Er zijn altijd al degelijke dingen gebouwd, kostten toen ook al een paar centen maar zijn uiteindelijk niet duur. Mijn Cyrus (met PSX) kostte destijds rond de 2500 guldens, grofweg 1150 euro tel daar één grote beurt en de revisie bij op kom ik nog niet op €1500. Hij is nu 27 jaar, kost een euro per week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 2 minutes ago, mumsoft said: Bovendien hoeft daar voorlopig niet aan geprutst te worden. En aan een raspberry denk ik nooit. Eén keer prutsen aan de rasp voor het beste resultaat. Heb jij toch ook gedaan? Creatief met kurk en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 januari 2019 Report Share Posted 7 januari 2019 (edited) Ja, maar dat noem ik niet prutsen. Dat is veredelen. Edited 7 januari 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 januari 2019 Report Share Posted 8 januari 2019 On 1/7/2019 at 7:42 PM, mumsoft said: Ja, maar dat noem ik niet prutsen. Dat is veredelen. Jij hep gelijk, prutsen klinkt negatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 (edited) Sinds vandaag is Roon 1.6 beschikbaar en jawel nu is Roon naast Tidal ook te integreren met Qobuz. Snel even een proefabonnement opgestart en nu kan ik zowel Tidal als Qobuz in Roon vergelijken. Leuk. Tenslotte ben ik jaren geleden met Qobuz als streamingdienst begonnen. Ik heb al wel gezien dat veel albums waar ik recent via Tidal naar heb geluisterd niet via Qobuz zijn te beluisteren. Maar dat zal omgekeerd ook wel het geval zijn. Benieuwd of ik nog geluidsverschillen ga waarnemen tijdens de proefperiode. Daarna maar kiezen voor 1 van de 2. Of beide blijven gebruiken. Anno 2019 is dit toch wel een heel fijne luxe. Edited 22 januari 2019 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Wel duur Tidal en Qobus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2019 Author Report Share Posted 23 januari 2019 (edited) 21 hours ago, carl said: Wel duur Tidal en Qobus! Ach... Vier LP's van € 60,- zijn net zo duur als een jaar Qobuz of Tidal. Edited 23 januari 2019 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 11 hours ago, carl said: Wel duur Tidal en Qobus! Het is Qobuz Carl. Het kan nog veel duurder Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Alles kan duurder Jack! Waar nu die naam Qobuz vandaan komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Hier verzorgt Qbuzz het OV. Da's om de chaos compleet te maken. Kobus, de kwibus in de Qbuzz luisterend naar Qobuz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Mijn abo op Tidal kost net geen 20 euro. Het goedkopere abonnement kost bijna 10 euro. Dat is per jaar dus minstens zowat 120 euro. Dag Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2019 Author Report Share Posted 23 januari 2019 10 hours ago, Hans van Liempd said: Ach... Vier LP's van € 60,- zijn net zo duur als een jaar Qobuz of Tidal. Aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts