audiovorden Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 Goeie keus Leobus. Alvast veel luisterplezier met streamer/DAC combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 2 hours ago, carl said: Zo scherp ligt dat vaak niet hoor. Zeker als ze met kleuren gaan werken. Wat is dat voor hippe opticien Carl? Nog nooit gehoord dat voor het aanmeten van een brilletje ze met kleuren gaan werken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 (edited) Jawel hoor Peter , je moet ook een keer kiezen tussen wat scherper is: een figuurtje (volgens mij een O tje dat boven open is) van groen of een figuurtje van rood. Zie ook https://optiek.startpagina.nl/forum/topic/1156936/rood-groen/ Edited 17 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 24 minutes ago, carl said: Jawel hoor Peter , je moet ook een keer kiezen tussen wat scherper is: een figuurtje (volgens mij een O tje dat boven open is) van groen of een figuurtje van rood. Zie ook https://optiek.startpagina.nl/forum/topic/1156936/rood-groen/ Krijg je dan ook rode en groen glazen in je nieuwe bril? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 Je zit me voor de gek te houden Peter - zo niet, lees de verwijzing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 19 minutes ago, carl said: Je zit me voor de gek te houden Peter - zo niet, lees de verwijzing. Kan niet, werkt niet. Wie houdt wie nu voor de gek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2019 Report Share Posted 17 mei 2019 Bij mij werkt die verwijzing wel. Maar ja, ik heb dan ook lenzen en een dikke bril. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 (edited) Toine is wel een beetje zuur geworden - jammer. Edited 18 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 9 hours ago, mumsoft said: Bij mij werkt die verwijzing wel. Maar ja, ik heb dan ook lenzen en een dikke bril. De verwijzing naar Startpagina werkt ook wel, alleen laadt de rest die forumpagina niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 Het is een test om de lichtval voor en achter het oog te kunnen zien. Met groen testen ze de lichtval voor het oog,met rood achter het oog. Ik heb die test nooit gehad. Zal wel met een bepaalde afwijking te maken te hebben vermoed ik. Je moet je mooie aparaten goed kunnen zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 Bij mij werkt de verwijzing wel,sorry. Het is inderdaad het verhaal van Groovy. Ik dacht dat het standaard was tegenwoordig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 42 minutes ago, Groovy said: Het is een test om de lichtval voor en achter het oog te kunnen zien. Met groen testen ze de lichtval voor het oog,met rood achter het oog. Ik heb die test nooit gehad. Zal wel met een bepaalde afwijking te maken te hebben vermoed ik.Je moet je mooie aparaten goed kunnen zien Ja beslist. Het is dus een test voor audiofielen met rode apparaten voor zich en groene apparaten achter zich Het blijft een héél bijzonder volkje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 3 hours ago, vintagemod said: Leo,je springt weer van de hak op de tak ,dat heb ik jouw vaker gezegd, klinkt niet hup andere ga het eerst onder zoeken waar aan het licht .en dan zeuren over een condensator, of als blijkt of de condensator de dac gaat maken ,ik lach mij een deuk. Jij geeft toch ook aan wijzigen met balletje in het water gooien ,jij moet toch ook proberen de juiste mensen in de groep te creëeren om met een juiste sterke groep om een wedstrijd te winnen ,dat redt jij niet met een sterspeler die iets beter is dan dan de anderen ,dat is met een streamer en een dac hetzelfde ,de condensator is niet aleen bepalend voor de dac ,de eenheid moet kloppen, net als de groep in het water ,ik had van jou meer inzicht verwacht. Als jij mijn zoektocht helemaal gevolgd had en niet alleen maar op mijn laatste post reageert, had je kunnen weten dat wat jij een goede methode vindt, hier gewoon gevolgd is. Ik heb eerst uitgezocht waar het probleem zit. Daarna verschillende dac's geprobeerd en tenslotte met de best klinkende dac nog een optimalisatiestap uitgevoerd. Maar ja, je kan niet fatsoenlijk schrijven en klaarblijkelijk ook niet fatsoenlijk lezen. Dan krijg je dus het soort onzin dat je uitkraamt. En je vergelijking met waterpolo is niet verkeerd. Ook daar moet je naar een optimum zoeken. Alleen heb je daar geen keus in componenten. Je moet het doen met de spelers die je hebt. Maar bijvoorbeeld het positioneren van een linkshandige speler op positie 1, kan wel wat extra opleveren. Net als bij het toepassen van een andere condensator in een dac dus. De groeten van een heen en weer springende waterpoloër. (Wat overigens vaak de beste zijn) Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 2 hours ago, Pjotr said: De verwijzing naar Startpagina werkt ook wel, alleen laadt de rest die forumpagina niet. Ja klopt. Tenminste, op de pc. Op mijn mobiel wel. Weer een probleem uit de wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 1 hour ago, mumsoft said: Weer een probleem uit de wereld. Hoera, hier ook. Ik kan weer rechtop lopen. De grootste boosdoener was kou. Warm geworden door het werken en toen een uurtje zitten kletsen met een buurman, met het onderste stuk van de rug bloot................ Eigen schuld, oma heeft me vaak genoeg gewaarschuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 Gefeliciteerd Leo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 6 hours ago, TL 200 said: Gefeliciteerd Leo! Dank! groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 (edited) Wiel, Wat wil je nou in vredesnaam toch bereiken met je harrewarige schrijfsels? Er is soms geen hout van te begrijpen en 9 van de 10 keer is het té negatief. Iets afkraken kan je goed en iets opbouwends zeggen is vaak ver te zoeken. Daarnaast toon je weinig respect naar de ander en laat je die weinig in zijn of haar waarde in de zoektocht naar zijn of haar ultieme geluid. Heb je niet door dat er anderen zijn die er tegen (re)ageren in hun reacties. Of anderen die er juist niet meer op reageren op je harigwarige schrijfsels, omdat ze erdoor de 'fun' in het forummen zijn kwijtgeraakt. Daardoor hear niet meer komen of wel komen, maar niet meer reageren. Ga lekker zo door en je blijft als enige over hear in dit forum. Suk6 Edited 18 mei 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 mei 2019 Report Share Posted 18 mei 2019 Leo, Gefeliciteerd !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 (edited) Hiep hoi, wat een geweldige dag, Nederland heeft het songfestival gewonnen en wel na 44 jaar. Duncan bedankt, Ilse bedankt en eigenlijk iedereen bedankt. Als ik vandaag tijd over heb ga ik het nummer gelijk beluisteren. Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan 10 seconden en volkomen onterecht blijkt uit de puntentelling. Nogmaals hiep hoi. Volgend jaar wel een inzending waaruit blijkt dat we toch echt een muli culti samenleving zijn. Wat zou het mooi zijn als bijvoorbeeld een Surinamer, een Marokkaan, een Turk en een Volendammer samen op het podium staan ondersteund door een koor van oud IS strijdsters in Burka en met de grote Kuzu als dirigent. Dat is helemaal nieuw en totaal anders dan vrouw met baard of een SM act en daar winnen we dus zeker weer mee. Als het comité dit niet wil moet de politiek maar eens ingrijpen of desnoods Wiel. Edited 19 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 Zit je aan de koffie Carl Wel leuk dat Nederland weer eens gewonnen heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 Het is hier in Griekenland een uur later Peter. Wel een wat melige bijdrage, maar ik heb werkelijk niets met songfestival. Mijn vrouw wel want die vindt de puntentelling zo spannend dat ik er niet van kan slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 Nou, ik dacht toch echt even dat Carl het meende. Heb gisteren een minuutje gekeken en heb toen een oorlogsfilm opgezet, en de avond besloten met de 18e symfonie van Weinberg, ook al iets met oorlog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 45 minutes ago, carl said: Het is hier in Griekenland een uur later Peter. Wel een wat melige bijdrage, maar ik heb werkelijk niets met songfestival. Mijn vrouw wel want die vindt de puntentelling zo spannend dat ik er niet van kan slapen Wij hebben alleen het optreden van Duncan gezien. Vanmorgen hoorden we op het nieuws dat hij gewonnen had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2019 Report Share Posted 19 mei 2019 1 hour ago, carl said: Het is hier in Griekenland een uur later Peter. Wel een wat melige bijdrage, maar ik heb werkelijk niets met songfestival. Mijn vrouw wel want die vindt de puntentelling zo spannend dat ik er niet van kan slapen Je moet haar ook de kans gunnen de einduitslag af te wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts