Jump to content

Compatibiliteit tussen fora ontbreekt, wij zitten ertussen

Dared
 Share

Recommended Posts

Of gecompenseerde koperdraadjes en ijzerdraadjes Jerry :D  Een op-amp is niet veel meer dan veel transistors op 1 chip die een versterker vormen.

De ene buis is de andere buis niet, de ene transistor is de andere niet en de ene op-amp is de andere niet.

Het gaat er niet om wat er gebruikt wordt maar hoe en waar het gebruikt wordt in een apparaat.

Ik denk dat Hans zijn poison wel bewust kiest Jerry. Tenminste voor mij heeft iedere soort van versterking zo zijn eigen sterke en minder sterke eigenschappen. Als iemand goed luistert en dan een besluit neemt is hij wat mij betreft de goede weg ingeslagen.

O ja... zeker wel bewùst.

Maar dat wil niet zeggen dat hij de juiste keuze maakt.

(Bijna iedereen hier maakt zéér bewust verkeerde keuzes...)  :P

Ik maak ook zeer bewust verkeerde keuzes. Ik heb nix met neutraal. Geef mij maar kleur, zolang het maar mijn kleur is.

Kleur neem ik ruim:

1. kleur als in dynamiek en een geluid met "ballen"

2. kleur als in een eerder wat ingetogen hoog energie

3. kleur als in geen kleur, maar transparantie. Veel opnames klinken anders.

4. kleur kunnen horen, dat wil zeggen niet afgeleid worden door enige vorm van hardheid en/of scherpte

5. kleur als in muziek horen, je kunnen richten op de muziekstructuren en niet luisteren naar hoog, mid of laag

.... en zo kan ik nog wel doorgaan

PLLXO

Ik zou best een mn active (opamps) high pass XM44 deel willen vervangen door de XM46Sb en voor het laag deel (low pass) dan iets in het digitale domein doen (met mogelijkheid voor enige room correctie eventueel).

Enige twijfels. Hoe los ik looptijd verschillen op als het laag door een DSP gaat en het hoog niet (en fase)? Hoe regel ik het beste het volume?

http://www.marchandelec.com/xm46.html

xm46sb_bottom.JPG

Of de balanced high pass module op 100hz  (hoewel die maar 2e orde is...)

En zou het echt beter klinken, of is het meer toegeven aan audio neuroze... :)