Roots Posted 9 januari Report Share Posted 9 januari Ik ben steeds verbaast dat die kleine speakertjes heel die ruimte moeten gaan vullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari Author Report Share Posted 18 februari En er is weer een verslag te lezen. Dat van afgelopen januari met Metrum, Sonnet en Acelec. https://aob-hifi.nl/januari-2025-verslag-metrum-acoustics/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 maart Author Report Share Posted 17 maart En weer een nieuw verslag. Nu van de avond met Rik Stoet die twee mooie producten van eigen fabricaat had meegebracht: https://aob-hifi.nl/februari-2025-verslag-rik-stoet/ Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april Author Report Share Posted 9 april Op de demoavond in februari hadden we de ledenvergadering. Waar o.a. bekend werd gemaakt, dat er weer een ledenstop is. Nu hebben we 55 leden. Dat was vorig jaar wel anders. Na de leden vergadering nog een "leden voor ledenavond". Of eigenlijk meer een "door ledenavond". Ook bij dit type avond zijn niet leden welkom. Mits het er niet te veel zijn natuurlijk. De zaal zit meestal al behoorlijk vol. Vandaar ook de ledenstop. De avond had als thema De live- versus het origineel. De link: https://aob-hifi.nl/jaarvergadering-de-live-versie-en-het-origineel/ Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted 9 april Report Share Posted 9 april (edited) Altijd weer leuk om te lezen Wanfie, Dank! Is er ook wat meer bekend over de monitoren van Ceriel? Edited 9 april by Jason Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april Author Report Share Posted 10 april 9 hours ago, Jason said: Altijd weer leuk om te lezen Wanfie, Dank! Is er ook wat meer bekend over de monitoren van Ceriel? De prototypes deden het al erg goed. Ik vond het zonder subwoofer, die achterin de zaal stond prettiger luisteren. Ik heb geen idee of hij er nog meer van dit type gaat bouwen, maar ik verwacht van wél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted dinsdag om 11:10 Author Report Share Posted dinsdag om 11:10 Ik loop een beetje achter..., maar dat komt door onze vakantie. In april hadden we HaiEndAudio uit Venray met heel mooi gebouwde eigen merk luidsprekers en buizenversterkers: https://aob-hifi.nl/april-2025-verslag-hay-end-audio/ In Mei: Haandrikman en Peacock Audio met Haandrikman Power conditioners en Furutech netkabels en verdeelblokken. De versterking door Ayre en de digitale bron van DCS. De luidsprekers waren door Audio Expert beschikbaar gestelde Pylon. De laatsten klonken verrassend goed en lieten prima de verschillen horen. Het prijsverschil tussen luidsprekers en set was behoorlijk verschillend, maar toch... https://aob-hifi.nl/mei-2025-verslag-peacock-audio-met-haandrikman/ Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted dinsdag om 16:58 Report Share Posted dinsdag om 16:58 (edited) Leuk om te zien/ lezen dat Hay nog actief is in de audiowereld. Edited woensdag om 10:22 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 10:18 Report Share Posted woensdag om 10:18 Leuke verslagen weer. Afgelopen maand hebben wij een demo van Daniel Hertz apparatuur (van Mark Levinson) gehad op onze club. Is erg innovatief spul en zeer kostbaar. Maar wat klonk dat beroerd zeg! Het klopte echt niet, Sommige stukken muziek klonken erg goed, anderen (zeker stemmen) vielen zwaar door de mand. Ik vond de demo op de X-fi show ook erg tegenvallen. Stond overigens knoeper hard, dat was hier ook het geval. Ben voor de pauze weg gegaan, dat was voor het eerst. Dodelijk vermoeiend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 11:11 Report Share Posted woensdag om 11:11 Was die demo door de importeur ( van Audiotempel) georganiseerd? Heb daar in de winkel ook Daniel Hertz gehoord en dat was verre van overtuigend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 14:07 Report Share Posted woensdag om 14:07 Werd bij onze club door Magna hifi georganiseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 14:11 Report Share Posted woensdag om 14:11 Ok, hebben die de zaakjes normaliter qua opstelling en afstelling bij demo’s goed voor elkaar? Dan kun je er namelijk een gedegen oordeel over vormen, anders ligt het misschien toch wel weer genuanceerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted woensdag om 15:07 Report Share Posted woensdag om 15:07 Ik ben daar heel lang geleden al eens eerder geweest voor een streaming oplossing, was toen ook niet al te best. Of het Daniel Hertz wat is kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik vind het veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted woensdag om 16:20 Report Share Posted woensdag om 16:20 1 hour ago, Edje2 said: Ik ben daar heel lang geleden al eens eerder geweest voor een streaming oplossing, was toen ook niet al te best. Of het Daniel Hertz wat is kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik vind het veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Nou, daar heb ik dus heel andere ervaringen mee. Ze zijn ook bij ons bij de AVMN geweest. Daar klonk het zeker niet slecht. Akoestiek spreekt daar wel zijn woordje mee, maar het was best wel goed. Ik heb de set ook bij Magna in hun demoruimte gehoord. Daar klonk het ook prima. We hebben daar ook streaming apparatuur getest op hun eigen set. Ook dat klonk echt goed. Audio GD versterking, Holo DACs en Franco Serblin speakers met diverse streamers. Hun eigen streamer deed daar nauwelijks onder voor de Grimm streamer. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted woensdag om 18:51 Report Share Posted woensdag om 18:51 Bij de Haandrikman word over een audiofiel gesproken die zou hebben gevraagd of hun product ook voor audio toepassing geschikt zou zijn. Die audiofiel is dan Wim van Kraanen van Analogue Audio Products. Verder is Wim de oren geweest bij de ontwikkeling en is geluisterd op zijn spullen. Dat zijn trouwens niet de minste spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 18:58 Report Share Posted woensdag om 18:58 (edited) Ik heb die Haandrikman bij Orchestral audio in Wychen gehoord. Ik vond daar de verschillen wel meevallen. Niet in de orde van grootte van wat ik nu bij versterkers op de Finals hoor. Edited woensdag om 19:13 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 21:36 Report Share Posted woensdag om 21:36 Niet elke vervuiling van het lichtnet is overal het zelfde natuurlijk. Dat zo'n Haandrikman werkt ben ik wel zeker van. op het platteland zal de vervuiling een stuk minder zijn dan in een flatgebouw hartje Rotterdam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted donderdag om 07:13 Report Share Posted donderdag om 07:13 14 hours ago, leobus said: Nou, daar heb ik dus heel andere ervaringen mee. Ze zijn ook bij ons bij de AVMN geweest. Daar klonk het zeker niet slecht. Akoestiek spreekt daar wel zijn woordje mee, maar het was best wel goed. Ik heb de set ook bij Magna in hun demoruimte gehoord. Daar klonk het ook prima. We hebben daar ook streaming apparatuur getest op hun eigen set. Ook dat klonk echt goed. Audio GD versterking, Holo DACs en Franco Serblin speakers met diverse streamers. Hun eigen streamer deed daar nauwelijks onder voor de Grimm streamer. groet, Leobus Zo zie je maar dat geen ervaring gelijk is. Dat is ook de reden dat ik altijd voorzichtig ben met een product als "niet goed" betitelen. Het hangt zo sterk af van de omstandigheden. Een luisterervaring kun je wel op zijn waarde beoordelen, maar dat zegt dan nog niks over de producten zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted donderdag om 08:50 Report Share Posted donderdag om 08:50 11 hours ago, Roots said: Niet elke vervuiling van het lichtnet is overal het zelfde natuurlijk. Dat zo'n Haandrikman werkt ben ik wel zeker van. op het platteland zal de vervuiling een stuk minder zijn dan in een flatgebouw hartje Rotterdam. Je hebt wel een punt Roots - Ik woon natuurlijk ook aan de stadsrand. Maar los daarvan vind ik het wel erg veel geld voor die Handrikman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted donderdag om 08:51 Report Share Posted donderdag om 08:51 Die Audio GD versterking lijkt ook wel interessant (klasse D). Waar kan je het beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted donderdag om 10:44 Report Share Posted donderdag om 10:44 1 hour ago, carl said: Die Audio GD versterking lijkt ook wel interessant (klasse D). Waar kan je het beluisteren? Probeer een afspraak te mken bij Magna Hifi. Die zitten in Heiloo; vlak bij Alkmaar. Is geen klasse D. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted donderdag om 11:56 Report Share Posted donderdag om 11:56 Ik zal eens opzoeken Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts