René N. Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Op de VAD een paar mooie LP's gescoord. Een paar 200 grams, een dubbele 170 grams van Patricia Barcer en wat schetst mijn verbazing....... Staticiteit, en vervelender, over het geheel toch een fors aantal tikken Is dat nou normaal? Ik was vroeger altijd heel zuinig op m'n LP's, leende ze dus n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Helaas Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Het is niet altijd zo maar wel oppassen geblazen met nieuw vinyl. Nieuw is geen garantie voor zonder tikken. Zeker met nieuw vinyl bestellen moet je uitkijken want je kunt het lang niet altijd of alleen tegen hoge kosten terug sturen. Voor nieuw vinyl gewoon naar de winkel zodat je het in ieder geval terug kunt geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Patricia Barber/Companion was een half speed gemasterde uitvoering van Mobile Fidelity Sound Lab op 45 RPM...... Geperst op 2 LP's. Serienummer 01013. Zou goed moeten zijn, toch? De verklaring van Sodejuu (schoonmaken) ga ik proberen en daar hoop ik dan maar op Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Ik heb ook de ervaring dat sommige persingen erg slecht zijn en soms gepaard gaan met bijgeluiden. O.a. bij de nieuwe elpee van Van Morrison, Magic Time. Bij goede adressen kun je de elpee kosteloos retourzenden en wordt een ander exemplaar verzonden (oa. nlstore en ricks records). Maar soms zijn hele persingen slecht en help ook een ander exemplaar niet. Dan heb ik het nog niet over de platen die die "krom" zijn en de naald wel erg op de proef stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 btw Die LP van Al Stewart (Year of the Cat) blijk ik dubbel te hebben Interesse? Yep. Leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 oktober 2005 Report Share Posted 25 oktober 2005 Ok. Neem hem tzt mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Hier ongeveer het zelfde verhaal, een aantal MFSL's met tikken. Een gesealde die volledig onder de vingerafdrukken zit en spettert tot en met, ook na wassen. Deze is dus retour, en netjes vervangen. Van m'n audiovrinden hoor ik soortgelijke verhalen. Ik heb het idee dat MFSL in dit opzicht niet op het zelfde niveau zit als vroeger. De complete Mahler/Kubelik serie op Audite, allemaal slecht, zulk extreem gespetter dat de muziek er in verdwijnt, allemaal retour en vernieuwd. Weer allemaal slecht, nu gewoon het geld terug gekregen (en de platen mogen houden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Hier hetzelfde verhaal. Meerdere keren wassen was noodzakelijk om de spetters te laten verdwijnen. Moet niet kunnen voor het geld wat je ervoor neer telt. Enfin, als alle spetters weg zijn klinkt het wel super Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 28 oktober 2005 Report Share Posted 28 oktober 2005 Hier hetzelfde verhaal. Meerdere keren wassen was noodzakelijk om de spetters te laten verdwijnen. Moet niet kunnen voor het geld wat je ervoor neer telt. Enfin, als alle spetters weg zijn klinkt het wel super dat hoeft nog niet eens vandaag bij hanzeHifi twee platen laten wassen op een okki nokki en daarna kunnen luisteren op drie oude platenspelers waaronder een monster van een studio geval, een EMT dus. dat ding heeft een dusdanig laag uitgangs voltage uit het element dat hij intern een extra versterker heeft zitten voor de phono voorversterker, er was dus best wel aardig wat ruis. maar het was genieten!!, ik wilde hem zo wel meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 29 oktober 2005 Report Share Posted 29 oktober 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 heb van het weekend Jazz at the Pawnshop, nieuw 180 grams vinyl, gekocht. ook met tikken, zal er wel bij horen. Verder is ie geweldig. Ik denk dat ik ook de sacd ga halen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Ow....dat is al een oudje hoor. Stereoplay en Audio waren er ook dol op om deze cd te gebruiken voor hun testrondjes. Vanwege zijn "audiofile"karakter. Daarnaast kan het natuurlijk ook gewoon lekkere muziek zijn.... Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Jazz at the Pawnshop... Stond daar niet Limehouse Blues op met een solo voor Vibraphone? Die werd vroeger bij Audio Gallery veel gebruikt voor demo's. Inderdaad prachtig opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 Jazz at the Pawnshop... Stond daar niet Limehouse Blues op met een solo voor Vibraphone? Die werd vroeger bij Audio Gallery veel gebruikt voor demo's. Inderdaad prachtig opgenomen. Yep,: Volume One 1. Introduction 2. Limehouse Blues 3. I'm Confessin' 4. High Life 5. Struttin' With Some Barbeque 6. Jeep's Blues 7. Stuffy Volume Two 1. Lady Be Good 2. Here's That Rainy Day 3. Barbados 4. How High The Moon 5. Take Five 6. Everything Happens To Me Mijn draaitafel is verbannen naar zolder (om interieur technische redenen), alwaar ik ook een cd recorder heb. De eerste keer draaien gelijk die recorder mee laten lopen, en inderdaad "Limehouse Blues" is zeer overtuigend. Op zolder heb ik de beschikking over twee auto speakers... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2005 Report Share Posted 6 november 2005 Ik koop nieuw vinyl altijd bij een winkel waar ik terug kan geven. Toevallig onlangs 3 LP's in Duitsland gekocht. Die zijn dus kennelijk bezorgd alleen heb ik ze niet ontvangen en mijn buren ook niet. De Duitse post zou dat nu uit gaan zoeken. Kopen op beurzen vertrouw ik niet. Ik denk dat daar per definitie de slechte platen worden verkocht in casu de LP's die retour komen van de vaste klanten. Sealen zegt ook niets want zo'n sealmachine kan je zelf kopen. Een platenmerk waar ik nog nooit ellende mee heb gehad is Speakers Corner. Ook altijd analoge opnamen en mastering. Kwaliteiscontrolle is daar kennelijk zeer goed. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts