Jump to content

Hartverwarmend Hobbyen bij Hobo

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Is men bij een show aanwezig dan is het steevaste commentaar dat er altijd dezelfde wauwelmuzak wordt gedraaid en nooit eens stevige pop. Nu kon men zelf alles opzetten wat er maar gewenst werd en nu ineens was de dynamiek weer niet te beoordelen niet geschikt voor dit of dat, "de set kon er niet mee door de mand vallen" en zo is er altijd wat.

Dat is toch geen probleem hoop ik Kraus? Het forum bestaat toch uit discussies over allerlei onderwerpen? Dat doet echt niets af aan die leuke dag hoor. :)

Een ding is mij wel duidelijk het blijkt dus dat een handje vol

mensen, die roepen op het forum dat ze verstand hebben van draaitafels

het toch niet voor elkaar krijgen om bij mij het wauw gevoel los te maken.

Beetje flauwe opmerking m.i. Ik heb niemand horen verkondigen dat hij het wel beter wist, er werd juist aandachtig geluisterd, naar elkaar en ook naar Rick Paap.

Volgens mij waren er gewoon een aantal liefhebbers die het leuk vinden om een beetje met hifi te hobbyen.

En zoals Kraus vermelde, iedereen heeft een leuke dag gehad en daar gaat het toch uiteindelijk om?

groet,

Na een paar dagen afwezigheid even mijn reactie.

Afgelopen zaterdag merkte ik al op dat de set niet optimaal presteerde. Er waren ook mensen die vonden dat er aan de set niks veranderd mocht worden.... Ik heb doorgedrukt dat de AR eindversterker vervangen werd door de march. Dit gaf al een duidelijke verbetering. Ook de Aurios voetjes, de andere bekabeling hebben de set de goede kant in geholpen.

Ook valt het mij op dat er uitspraken worden gedaan door mensen die alleen of hoofdzakelijk de eerste set hebben gehoord.

Dat het ook na de verandering in de set nog beter kon is mij wel duidelijk. Dit lag m.i. aan de bekabeling en voortrap. Geheel zeker ben ik daar niet van. De temperatuur, stroomvoorziening en gemoedstoestand hebben zeker bijgedragen.

In elk geval klonk mijn LP12 thuis een stuk beter dan afgelopen zaterdag.

Hier heb je gelijk ook het punt..... Een vrij willekeurige set opgesteld in een redelijk onbekende ruimte is eigenlijk niet de basis voor een goed vergelijk. Bij allerlei shows en clubbijeenkomsten wordt dat telekens weer geprobeerd en telkens zijn er opmerkingen dat het beter kan. Dat is ook zo.....

Toch denk ik dat het doel van de dag (het vergelijken van draaitafels en voorversterkers) goed uit de verf is gekomen.

Een betere combinatie (ruimte, set, temperatuur enz..) had tot een hogere prestatie geleid. Nu we weten dat dit niet zo was dienen we hier dus rekeing mee te houden.

:)

Afgelopen zaterdag merkte ik al op dat de set niet optimaal presteerde. Er waren ook mensen die vonden dat er aan de set niks veranderd mocht worden.... Ik heb doorgedrukt dat de AR eindversterker vervangen werd door de march. Dit gaf al een duidelijke verbetering. Ook de Aurios voetjes, de andere bekabeling hebben de set de goede kant in geholpen.

Daar was jij niet de enige in Hans, meerdere waren het er in het begin al over eens dat het niet optimaal was, dynamiek- en levenloos, laagprobleem(ruimte+controleverlies)

Ook vond ik de ruimtelijkheid en plaatsbaarheid/afbeelding van de vocalisten/instrumenten onder de maat.

Waar het aan lag kun je hoogstens naar gissen, ik persoonlijk denk dat de combinatie A.R. met de Masters niet optimaal was, wellicht in combinatie met stroomvoorziening(snoertjes en de werkelijke stroomtoevoer)

De A.R.(vergelijkbare set+Cremona's) presteren bij KeesW wel buitengewoon goed :)

Ook de combinatie Master met mijn buizenversterkertjes kunnen op hoog niveau presteren ;) (Rhapsody Show)

Dus aan de afzonderlijk apparaten zal het niet gelegen hebben.......dus toch de combinatie :unsure:

Tja.... 't is bijna altijd wat.... :(

Daar was jij niet de enige in Hans, meerdere waren het er in het begin al over eens dat het niet optimaal was, dynamiek- en levenloos, laagprobleem(ruimte+controleverlies)

Ook vond ik de ruimtelijkheid en plaatsbaarheid/afbeelding van de vocalisten/instrumenten onder de maat.

Waar het aan lag kun je hoogstens naar gissen, ik persoonlijk denk dat de combinatie A.R. met de Masters niet optimaal was, wellicht in combinatie met stroomvoorziening(snoertjes en de werkelijke stroomtoevoer)

De A.R.(vergelijkbare set+Cremona's) presteren bij KeesW wel buitengewoon goed :)

Ook de combinatie Master met mijn buizenversterkertjes kunnen op hoog niveau presteren ;) (Rhapsody Show)

Dus aan de afzonderlijk apparaten zal het niet gelegen hebben.......dus toch de combinatie :unsure:

Tja.... 't is bijna altijd wat.... :(

En nou kappen met zagen over de set. Ik heb, na een te korte nachtrust, prima kunnen slapen :P;)

Het voordeel van een draaitafel is dat je hem op je persoonlijke smaak kan afregelen. Daardoor klinkt die thuis al vlug beter maar dat betekent niet dat die beter is. Ik hoop dat er snel weer eens zo'n sessie komt. Er is veel know how opgebouwd.

Carl

Mag ik uit het een en ander concluderen , dat het doen van verantwoord vergelijkend waren onderzoek toch een zaak van professionals is?

En dat dit toch meer tijd inbeslag neemt dan een warme voorjaarsdag ?

En dat het daarom ongetwijfeld best gezellig is geweest?

Laat je niet uit het veld slaan ga er vrolijk mee door.

Sport verbroederd! ;)

Mag ik uit het een en ander concluderen , dat het doen van verantwoord vergelijkend waren onderzoek toch een zaak van professionals is?

En dat dit toch meer tijd inbeslag neemt dan een warme voorjaarsdag ?

En dat het daarom ongetwijfeld best gezellig is geweest?

Laat je niet uit het veld slaan ga er vrolijk mee door.

Sport verbroederd! ;)

Vraag 1:

nee, iedereen die de hele dag heeft meegemaakt weet dat hij een heel goed beeld heeft van wat voor hem beter is.

Vraag 2:

Zie 1.

Vraag 3:

Ja.

En wij gaan verbroederd door..... :huh:

Sport verbroederd! ;)

Helaas niet, maar audio wel.. :)

Phoe , lees toch enkele topics hier op het forum waar echt de vonken van afslaan.

En nu niet bepaald die van genegenheid. :unsure:

Dan kunnen we het daarna weer goedmaken.. :D

Sport verbroederd! ;)

Phoe , lees toch enkele topics hier op het forum waar echt de vonken van afslaan.

Dus jij denkt dat het tussen die ouwe man en die pubers weer goed komt? :o

Sport verbroederd! ;)

Gezien een aantal van de uitspraken van de man amuseert hij zich kostelijk :lol:

Sport verbroederd! ;)

Gezien een aantal van de uitspraken van de man amuseert hij zich kostelijk :lol:

Jij bedoeld zoiets als `n Forum Cabaret : The Mounties op Hear.

Met Erik K. in de rol van Renee van Vooren en Spido S. als de afmaker Piet Bambergen.

De rol van de slechte recensies in het ochtendblad van de volgende dag worden dan stand op heden ingevuld door de jonge heren hier ter Forum.

Nou, met een beetje oefening haalt het misschien Villa Achterwerk . :lol:

Eigenlijk denk ik wel dat m'n MC gold plaats moet maken voor een Ace.

Gelukkig weet ik een tweedehands te koop...... of heeft er iemand een beter idee....

:confused:

Ook even een opmerking over de opname van de West Side Story ivm de opmerking "erg technisch/multimiking".

Dat is volkomen waar maar hierbij toch de kanttekening dat in 1956/57 Leonard Bernstein de musical schreef voor Broadway; de orchestratie was toen een sensatie, het was meteen een mijlpaal in de 20e eeuwse klassieke muziek. Begin jaren zestig kwam de verfilming en werd er met Leonard Bernstein in de studio een soundtrack van gemaakt, eerst in mono, kort daarna ook in stereo uitgebracht.

De sfeer moet die zijn van het ghetto/de grote stad, razendsnel, op je tellen passen, 1 misstap is fataal en "you ain't got time to learn". Volgens mij heeft Bernstein bij de complete mix de eindverantwoordelijkheid gehouden (hij was niet een man waar je zo maar omheen liep en de studio liet de zaken ook graag aan hem over). Bernstein wilde met het thema echt sociale misstanden (immigrantenhaat, racisme) aan de kaak stellen (er is ook flink tegenvuur geweest van conservatieven) en heeft er alles aan gedaan om de technische middelen die hem ten dienste stonden volop te benutten. En met denderend succes. Ik ben het wel eens met de opmerking als zodanig maar beschouw de mix zoals die op de plaat staat als een integraal onderdeel van het werk van Bernstein. Zo moest het volgens Bernstein (op de plaat) en niet anders, het is een middel met een doel, het bereiken van een bepaald effect en dat gebeurt zeer effectief. Het is iets anders wanneer een geluidstechnicus buiten de kunstenaar om zo te werk gaat maar hier spreekt Bernstein dus zelf.

Ik meen begin 90'er jaren heeft Bernstein met operasterren van toen (Kiri Te Kanawe en Jose Carreras o.a.) de soundtrack opnieuw opgenomen. Was ook een groot succes trouwens maar toch totaal anders; deze opname is toen ook op SACD-multichannel uitgebracht. Deze heb ik gehoord en dat is gewoon lachwekkend. Op de meest onnozele momenten springt er ineens iemand van achter je tevoorschijn en dat maakt een soort onbedoeld komische indruk. Echt een voorbeeld dat wanneer de techniek bestaat het nog niet altijd wil zeggen dat je die ook moet gebruiken.

Vandaag beslag weten te leggen op dezelfde opname.

Een andere had ik al, maar die is duidelijk minder dynamisch.

Ook heb ik Signalen van Herman van Veen op de kop getikt.....

Zo zie je maar dat zo'n bijeenkomst ook goed is om je collectie met mooie dingen te verrijken.

Eigenlijk denk ik wel dat m'n MC gold plaats moet maken voor een Ace.

Gelukkig weet ik een tweedehands te koop...... of heeft er iemand een beter idee....

:confused:

Hallo Hans ,

Sinds een paar weekjes ben ik ook bezitter van een Ace low , als ik hem vergelijk met een Gold die ik te leen had dan is het verschil behoorlijk groot in voordeel van de Ace .

Voor het geld van een Ace is er volgens mij erg weinig te krijgen wat beter speelt

groetjes

John

Wie kan mij vertellen welk nummer van Kate Bush gebruikt werd in Den Bosch? Ik heb al een fors aantal MP3's van het net gehaald, maar de goede zat er niet tussen..

Bvd,

Enno :)

Hallo allemaal.

Mijn bijdrage aan dit topic heeft helaas 6 pagina's vertraging opgelopen door familie-omstandigheden.

Maar ik zeg maar zo; beter laat, dan nooit.

We hadden geen slechtere dag kunnen uitkiezen. Het was bloody-hot die dag en de luisterruimte annex HT-ruimte ontbeerde airco.

Gelukkig was de