Jump to content

Master Base

Jitze
 Share

Recommended Posts

Guest kikkervisje
Overigens vanmorgen ook nog een nieuwe toepassing gevonden,

m'n computer op twee stripjes Master Base - dat overigens van Master Rick Paap is - gezet,

ben ik eindelijk verlost van de resonantie in vloer/plafond hetwelk een irritante brom in huis veroorzaakte :rolleyes:

Zo.......tip van de week!!!! :D

Moet hier toch nog even op terug komen, ook al was de eerste indruk behoorlijk positief, het effect van de MasterBase bleek beperkt, wel een vermindering, maar het blijkt beter te kunnen, nu ligt het tussen een tweetal strips van gemalen rubber korrels en is het geluid echt weg, ook vlak boven de computer hoor ik de ventilatoren nauwelijks meer.

Nu nog een oplossing voor het gekrijs van de schijven..............

:unsure:

Moet hier toch nog even op terug komen, ook al was de eerste indruk behoorlijk positief, het effect van de MasterBase bleek beperkt, wel een vermindering, maar het blijkt beter te kunnen, nu ligt het tussen een tweetal strips van gemalen rubber korrels en is het geluid echt weg, ook vlak boven de computer hoor ik de ventilatoren nauwelijks meer.

Nu nog een oplossing voor het gekrijs van de schijven..............

:unsure:

Wat voor kast heb je precies? Ik heb een vrij dure, maar daardoor ook vrij stille kast. Een Antec P182. Als het heel stil is, hoor je ventilatoren wel (er zitten er dan ook 4 of 5 in), maar bij muziekluisteren of zo hoor je ze niet. De harde schijf hoor ik al helemaal niet...

• 1 year later...

Ik heb voor de audio een 3 meter breed dressoir aangeschaft. Mijn speakers staan bovenop het dressoir.

Vooraf was ik me bewust van de nadelen dat de trillingen door de kast gaan en ook voelbaar zijn met een hand op de kast. Tevens is het 'hoorbaar'. Maar dat probleem lijkt mij oplosbaar.

Nu heb ik de speakers op 2cm dik piepschuim gezet, ter grootte van het oppervlak van de speakers. Dit helpt al een heel stuk. Maar het ziet er niet uit.

Ik zit te denken aan Master Base onder de speakers en onder de versterker. Vinden jullie dit een goed idee? Of een alternatief?

Wie heeft er misschien nog een setje liggen ?

Gaat er zeker niet beter uitzien dan piepschuim.

uuh, het is wat lager en daarmee wat minder opvallend lijkt me.

Heb je al eens naar de zijkant van de masterbase gekeken?

Mag je niet netjes afwerken want dan werkt het niet meer. :(

Gaat er zeker niet beter uitzien dan piepschuim.

uuh, het is wat lager en daarmee wat minder opvallend lijkt me.

Heb je al eens naar de zijkant van de masterbase gekeken?

Mag je niet netjes afwerken want dan werkt het niet meer. :(

Ja. Helicopter materiaal.

Stukje meubelvilt?

Nee, dat ontkoppelt niet. Je moet iets hebben dat ontkoppeld. Alsof de speaker gaat zweven. Master Base achtig spul doet dat. Zelf geen ervaring mee maar kan me er wel iets bij voorstellen.

Squash ballen of rubber voeten ontkoppelen ook niet. Piepschuim werkt al aardig. Spikes zijn geen optie.

Of een alternatief?

Dressoir er uit, waarvoor heb je anders die spekstenen,

of 4 halve bollen Sorbothane er onder. Aan de hand van het gewicht van je spiekers even bepalen welke maat je nodig hebt en op ebay zijn er aanbieders te vinden.

ik ga daar even op koegelen!

Of een alternatief?

Dressoir er uit, waarvoor heb je anders die spekstenen,

of 4 halve bollen Sorbothane er onder. Aan de hand van het gewicht van je spiekers even bepalen welke maat je nodig hebt en op ebay zijn er aanbieders te vinden.

ik ga daar even op koegelen!

Eierdopjes met bonken, of houten ballen, doen het bij mij uit de kunst op de houten zoldervloer. Nu zijn mijn speakers van het type vedergewicht in vergelijk met die doodskisten van jou, maar je kunt het proberen.

M :ph34r: rc

of ehhhh ... grote knikkers. is harder.

onder versterker en CD speler werken de eierdopjes/knikkers beter dan masterbase - bij mij althans (uitvoerig geprobeerd)

speakers staan bij mij op (3) spikes, en tussen spike en speaker stukje masterbase.

groet

Toch een behoorlijk gewicht om die spekstenen luidsprekers op een kast te zetten.

Metalen kogels en andere dingen lijken mij wel uit den boze hoor, volgens mij krijg je deukjes in het hout ...

Masterbase, pols eens hoeveel kg zo 1 plaatje kan dragen

Toch een behoorlijk gewicht om die spekstenen luidsprekers op een kast te zetten.

Metalen kogels en andere dingen lijken mij wel uit den boze hoor, volgens mij krijg je deukjes in het hout ...

Masterbase, pols eens hoeveel kg zo 1 plaatje kan dragen

Juist.

Daarom heb ik ook robuust hout van 3,3 cm dikte gekozen dat kan wel wat hebben.

En weet je hoeveel een plaatje polystyreen kan dragen....het spul weegt niets maar deukt ook nauwelijks in met 70 kg erop. Drukverdeling.

Master Base kan ook wel wat hebben lijkt me.

Eierdopjes met bonken, of houten ballen, doen het bij mij uit de kunst op de houten zoldervloer. Nu zijn mijn speakers van het type vedergewicht in vergelijk met die doodskisten van jou, maar je kunt het proberen.

M :ph34r: rc

zoiets bedoel je? Eierdoppen van de Hema en een knikker http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVITYXBV.jpg

Heeee dat idee ken ik. :rolleyes:

Ik heb mijn Watt Puppys op drie kogels staan. Ik schat die dingen toch zo'n 80 kg. Onder de luidsprekers ligt een plaat hardsteen en daaronder staan de kogels.

EPS 15 (Tempex) kan maximaal 1 kg/cm2 dragen.

:)

Even de Gammel of Prakniks binnen wandelen, en daar op zoek naar matjes bedoeld om de wasmachiene op te zetten.

Dit is een geperst rubber, net zoals de tegels onder speeltoestellen, maar dan een stuk dunner.

Ben je van alle trillingen af.

Masterbase, net als knikkers in eierdoppen enz., is een hard materiaal, en zal die trillingen dus niet wegnemen.

Mvg. Miracle.

Even de Gammel of Prakniks binnen wandelen, en daar op zoek naar matjes bedoeld om de wasmachiene op te zetten.

Dit is een geperst rubber, net zoals de tegels onder speeltoestellen, maar dan een stuk dunner.

Masterbase, net als knikkers in eierdoppen enz., is een hard materiaal, en zal die trillingen dus niet wegnemen.

Mvg. Miracle.

Hoi Miracle. Ze stonden juist al op de zwarte 10x10 matjes. Rubber ontkoppelt niet (genoeg).

Weet ook niet of zelf gemaakte (ijsblokjes vormpje) siliconen ballen iets doen, volgens mij ontkoppelen die ook niet volledig.

Denk dat tempex nog een van de betere opties is en Master Base is dan wel hard maar zo'n honingraat structuur van aluminium is wel een goede absorber lijkt me.

Mvg. Miracle.

Hoi Miracle. Ze stonden juist al op de zwarte 10x10 matjes. Rubber ontkoppelt niet (genoeg).

Weet ook niet of zelf gemaakte (ijsblokjes vormpje) siliconen ballen iets doen, volgens mij ontkoppelen die ook niet volledig.

Denk dat tempex nog een van de betere opties is en Master Base is dan wel hard maar zo'n honingraat structuur van aluminium is wel een goede absorber lijkt me.

waarom geen combi van je houten kast met het rubber matje van Michel en tussenin een aluminiumplaat?