Jump to content

Miracle.

Members
  • Posts

    3393
  • Joined

  • Last visited

About Miracle.

  • Birthday 07-07-1971

Social Media

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oegstgeest

Recent Profile Visitors

3311 profile views
  1. Hoi Stef, Ik heb Hotel California van de Eagles op dit label, en durf te zeggen dat dit de eerste heruitgave is die het origineel overstijgt. Ook Kind of Blue van Miles Davis, en zelfs Back in Black van AC/DC zijn op dit label geweldig. De eerste zelfs beter dan het origineel op Sony/BGM en de heruitgave van Columbia en de tweede de beste die ik tot nu toe gehoord heb, van de 7 uitgaven die ik ken/heb. Mvg. Miracle.
  2. Deze audiofiele dag dateert eigenlijk nog 3 dagen terug. Het was een bezoek aan Mumsoft(Marc). Helaas heb ik niet eerder tijd gehad om daar een verslag van te doen, en nu eigenlijk ook niet heel veel tijd, omdat ik morgen vroeg alweer uit de veren moet, maar toch nog maar een kleine impressie. Zoals ik van Marc niet anders verwachtte was de ontvangst weer zeer hartelijk, en uiteraard ook weer even kort zijn man gesproken, terwijl Marc de parkeerkaart (welke helaas nodig is voor een bezoek in Leiden) voor mij openkraste. Na deze in de auto gelegd te hebben, welke zowaar direct voor de deur kon staan deze keer, zijn we naar de bovenverdieping getogen, waar zowel een gehakte als ONgehakte Olive in het rek stonden opgesteld. Hier besloten we eerst de verschillen tussen beide apparaten te gaan beluisteren. Voor mij was er erg weinig verschil te ontdekken, enkel dat beide gelijke apparaten "iets" verschilde in het uitgangsvolume. Uit de conversatie die daarop volgde bleek mij dat ook Marc niet heel veel verschil had kunnen ontdekken in beide apparaten. Daarom de behoorlijk aangepaste Cambridge DacMagic maar eens aangesloten. Deze gaf direct al een heel ander beeld dan de Olives. Hier werd al een heel stuk meer muziek gespeeld. Het klonk gewoon een stuk natuurlijker, vloeiender, maar vooral rustiger en minder digitaal. Ook werd het stereobeeld wat meer opgevuld. Waar de olive een duidelijk links-rechts-midden liet horen werd met de DacMagic de ruimtes daartussen ook wat duidelijker opgevuld. Zo hebben we een aantal keer tussen de Olive en DacMagic geswitched en ons beide ervaringen daarmee gedeeld. Hierna was de zelfbouw SDS Tube DAC (eigenlijk een verbeterde eerste versie van de Wadia 9, met een buizenuitgang) die ik meegebracht had aan de beurt. Hiermee bleek wel dat de speakers van Marc dus niet te ver uit elkaar waren opgesteld (wat Marc al had opgemerkt, en ik haast moest beamen door de gaten die er in het stereobeeld waar te nemen waren), maar dat de gaten die er in het stereobeeld zitten vooral in de bron(nen) gezocht moeten worden. Ook met deze DAC tussen loopwerk en versterker liet de installatie nog wel wat steken vallen, vooral bij snelle en luide passages in de muziek, maar bleek deze installatie toch in staat te zijn om een volledig podium neer te zetten. Ik mis nog wat in het laag, wat uiteraard niet verwonderlijk is met deze speakers, maar helaas ook wat sprankeling in het hoog, ondanks dat het hoog rond de 13-15Khz soms wat "hard" kan klinken. Van mijn vorige bezoek aan Marc kan ik me nog herinneren dat dat nog wat harder klonk, en daar heeft Marc dan ook wat aan gedaan, doormiddel van het verwijderen van brugjes op het filter. Dit kon gewoon aan de buiten-/achtekant van de speakers. De tweeters die in deze speakers gebruikt zijn hebben, zoals de meeste doomtweeters, wss een natuurlijke roll-off vanaf 16Khz, waardoor ik die sprankeling mis die ik wel in ribbons hoor, maar geven toch wel een heel behoorlijk natuurlijk geluid. Wat ik helaas niet van de woofers kan zeggen. Deze klinken heel gemaakt. Een bass-drum -gitaar -horn of Keyboard bass klinken in mijn oren niet zoals het bedoeld is, maar dat heeft er volgens mij ook en vooral mee te maken dat de woofer in die speakers niet toereikend is. De middentonen, en dan met name de stemmen, kunnen uit deze speakers wel heel realistisch klinken. Dit is mij wel gebleken uit verschillende opnames die we beluisterden met de SDS Tube DAC tussen het loopwerk en de versterker. Marc heeft dan ook duidelijk laten blijken dat wanneer deze DAC te koop komt hij die heel graag zou willen overnemen. Ik moest hem helaas nog teleurstellen dat dat zeker nog anderhalf jaar zou gaan duren, en hij ook zeker niet goedkoop zou zijn. Mvg. Miracle.
  3. Over Gwar kun je heel lange discussies voeren, of het nu echt wel muziek is, en het toneelstuk wat die gasten opvoeren, zoals al wel bekend is op het net, maar Flattus was wat mij betreft toch echt wel een gitaarvirtuoos, wie de band voor een groot deel gemaakt heeft tot wat het was. Voor mij zal het een gemis zijn bij de concerten. R.I.P. Mvg. Miracle.
  4. Met piano- en pop-muziek klonken die hoorns idd niet mooi, maar met een stuk sax vond ik ze wel weer erg goed klinken. Samen met de TAD en Blumenhofer speakers de enige speakers op deze beurs die een sax écht goed konden weergeven. Die speakers bij Hanze vond ik wel heel erg kasterig klinken. Voor mij waren de wanden van die speakers behoorlijk te dun. Ik hoorde de kast haast meer dan de speakers. Van deze 2 ging mijn voorkeur uit naar de hoorns, ondanks dat ik die ook niet in huis zou willen hebben. Mvg. Miracle.
  5. De eerste foto's van de X-fi audioshow staan op Miracle and Audio. Meer foto's + commentaar volgen na het weekeind. Mvg. Miracle.
  6. Die bestaan zeker wel Jack. Ik heb zelfs eens een vriendin gehad die als eerste over de audio installatie begon tegen de verkoper van de auto die we toen nieuw gingen kopen. De kleur van de auto maakte haar niets uit, alle andere accessoires waar die verkoper over begon deed haar niets, maar toen die gast uitgepraat was kwam zij met de vraag: "Er zit toch wel een fatsoenlijke audioinstalltie in hè? Ik wil niet zo'n Yoko sound als in de gemiddelde auto!" Ik kende haar pas een half jaar, en had al wel een heel aantal keren een mooie installatie bij haar thuis zien staan en gehoord (Kenwood met Kef speakers), en ik had toen Marantz met Tannoy waar ze ook al heel snel mee overweg kon, maar je zult begrijpen dat toen toch mijn bek even ver open viel. De vriendin die ik nu heb is ook volledig muziek verslaafd, en wil dat ook niet uit een Bose setje horen, en luistert liever hier dan in haar eigen huis, waar een bovengemiddelde Denon met Audio Physic set staat. Zo kan ik nog wel een a4 vel vol ratelen met voorbeelden van audiofiele vrouwen, maar ga dat niet doen. Veel vrouwen horen en luisteren veel beter dan de gemiddelde man, en ergeren zich veel sneller aan een slecht klinkende installatie. Mvg. Miracle.
  7. Toch kan akoestiek een hoop roet in het eten gooien. De akoestiek bij jou is ook niet ideaal, maar doet al een hoop meer eer aan de speakers van Klaas dan die bij hem thuis. Ik vermoed dat ik weinig tot geen verschil ga horen tussen een vintage Yoko versterker en een Musical Fidelity AMS 35i in die ruimte, uit die speakers. Deze heardag ga ik dus overslaan. Mvg. Miracle.
  8. Met ELKE akoestiek is er wel wat mis, maar voor een huiskamer valt het alles mee. Als het mijn woonkamer geweest was had ik al lang gillend gek geworden (we kunnen Spido dus niets kwalijk nemen ), of een grondige verbouwing gedaan. Mvg. Miracle.
  9. Jij hebt het daar dan vast voor de verbouwing gehoord. Toen ik er was vond ik het een geweldige echoput, waar ook nog wat instrumenten aan muren en plafond naar harte lust mee hingen te resoneren. Ik dacht toch dat jij iets anders verstond onder een akoestiek waar niks mis mee is..... Mvg. Miracle.
  10. Tip voor de volgende keer: Beginnen met rode Commandant(3), daarna de groene(4), en afwerken met Autoglym Ultra deep shine.
  11. JUIST een textiel dome is heel gevoelig voor alles wat je er aan toevoegt. Een textiel dome is heel licht, waardoor alle gewicht wat je er aan toevoegt invloed heeft. Ook de spoel is berekend op dat lichte gewicht, dus kijk JUIST met een textiel dome heel erg uit hoeveel gewicht je toevoegt. Juist met de textiel dome kan dit héél snel tot schade lijden/leiden. Uiteraard zal het tot een klankverschil leiden/lijden, doordat je de structuur en het gewicht van de dome veranderd. Met woofers en middentoners hoef je hier geen rekening mee te houden. Het geluid zal mss wel iets veranderen, als je er voldoende op smeert, maar gevaar voor schade zal er niet zijn. Mvg. Miracle (die al vele modificaties aan units uitgeprobeerd heeft).
  12. Is niet de editor van het forum, maar juist het versturen van berichten gaat hier nogal eens fout. Ik heb wel geleerd om eerst het hele stuk even te kopi
  13. Met zo'n regelkastje ga je nooit de achterstand in looptijd inhalen die die Jordan woofers hadden. Ik heb dat princiepe ooit eens in de auto toegepast en moest zo'n 0.0017 seconden compenseren met de voorspeakers, waar dit normaal slechts 0.0004 seconden is met een gesloten of gepoorte woofer. Dit in verband met het verschil in luisterafstand tussen composet en woofer. Doordat de woofer in het jordan principe zijn geluid eerst uit die voorkamer moet persen word het vertraagd, en substancieel meer dan wanneer de woofer een paar meter verder weg staat dan de monitoren/composet. Daarbij krijg je ook nog te maken met faseverdraaing, wat volgens mij een voordeel in de auto zou kunnen geven (vandaar dat ik dat uitgeprobeerd heb), maar in een woonkamer volledig ongewenst is. In de auto woog dat voordeel bij langerna niet op tegen de nadelen. Daarom die woofers ook eens in de woonkamer uitgeprobeerd, waar ze in de haard (uiteraard zonder de units) uitstekend deden. Mvg. Miracle.
×
×
  • Create New...