Jump to content

Buizen phono keuzes

Duclaasie
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Edje2 said:

En de belangrijkste vraag: hoe klinkt dat nu?

Dat is een heel belangrijke en misschien wel de belangrijkste vraag. Gister een aantal platen gedraaid en dat klinkt zeer veelbelovend, maar…. Na alle wijzigingen en nieuwe buizen lijkt het er sterk op dat de boel echt wel even moet inspelen. Tijdens het spelen klonk het op het ene moment werkelijk magisch, waarna dat later weer minder werd. Voorlopig dus met de pootjes er af blijven en uren maken. 

9 hours ago, Duclaasie said:

-IEC socket met zekeringhouder

-RCA sockets vervangen

-Littlefuse 285 series 3,15 A T zekering

-Voedingskabel maken

-Film condensatoren C9 en C11 vervangen, waarschijnlijk voor Philips 341 MKC

Het is in de oorspronkelijke post niet duidelijk, maar dit zijn de dingen die later nog volgen. 

30 minutes ago, Roots said:

Heb je al nagedacht over welke kabel je ga gebruiken? Zo te zien is het een GX16-4 aansluiting?

Goed punt, dat was eigenlijk niet de kabel die ik bedoel, maar die komt ook zeker in aanmerking voor vervanging. Die kabel transporteert 240 Volt DC en 6,3Volt DC gloeispanning. Er is een significante spanningsval in de gloeispanning over deze kabel, dus kabel en stekkers plus de chassisdelen komen zeker nog aan de orde. 

Die neutron connectoren is allemaal laagspanning, daar heb ik niets aan. Overigens heb ik waarschijnlijk iets moois aangeboden gekregen, maar dat is nog niet zeker. 

Ook heb ik in de opstelling een kleine uitdaging. Zoals het spul nu in het meubel staat lijkt de voeding wat weinig koeling te hebben, deze wordt >45graden namelijk. De komende tijd nog maar eens puzzelen voor een passende opstelling…

13 hours ago, Roots said:

Geef dan ook meteen eens een link naar waar je het over hebt? Sjesus man ik probeer alleen maar wat ideen aan te dragen.

Die GX 16 is ook laagspanning trouwens...Volgens mij mag 230V en laagspanning zoiezo niet in 1 connector of kabel.

Waarom nou weer meteen die passief agressieve toon? 

Waarom denk je dat ik die GX-16 wil vervangen…. Het is toch duidelijk dat die voor deze toepassing niet geschikt is. 

Twee spanningen, of stuurstroom en hoofdstroom door een kabel mag wel degelijk, alleen niet bij iedere toepassing. Een huis installatie moet aan andere eisen voldoen dan bijvoorbeeld consumenten elektronica of de machinebouw. Waarom denk je dat er Hybride kabels zijn.

Die Neutrik connectoren zijn er ook als powercon, maar dat is hooguit 3-polig. Daar heb ik dus niets aan. 

3 hours ago, Duclaasie said:

Waarom nou weer meteen die passief agressieve toon? 

Welnee...Noem het dan ongeduldige nieuwsgierigheid. Dit omdat ik zelf ook met een voedingskabel bezig ben, alleen een fatsoenlijk stukje kabel van 2x 1.2² afgeschermd is wel een probleem.

Dat bedoel ik ;) 8mm mag ook nog....Ik heb een VdH 102 voor mij liggen, die is maar 2x 0,5². Bij de DC kabels van Pink Faun/Farad kom ik steeds uit op 1,2².

Ik denk dat de enigste oplossing is de draad die Hans eerder voorstelde en dan maar zelf een kabel ga maken.

Heb jij al een voedingskabel op het oog voor je Pearl?