Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik zit in de mail van Upscale audio. De man schijnt echt verstand van buizen te hebben.


Ik heb nog even zitten zoeken maar de volgende keer koop ik gebalanceerd. Goede tip Jack.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, audiofreak said:

Upscale Audio van Kevin Deal verkoopt ALLEEN in de V.S. en niet naar Europa.

Zelfs dat niets eens, alleen noord Amerika. Voor apparatuur maakt hij een uitzondering. 

Het is een mooi voorbeeld van een leverancier, die zijn klanten serieus neemt.

Geen nood, Jac music schat ik nóg hoger in. Die kun je gewoon in het Nederlands bellen.

 

Wat anders, het Siemens E80CC buisje dat ik in het lijngedeelte heb van mijn voorversterker klinkt echt prachtig, lekker levendig t.o.v. een wat saaie ECC82, vol details, vloeiend met alle bronnen die ik bezit. Alleen met analoog  met  een Goldring 1006 is het wat té levendig.  Audio, het is altijd wat 🙄 

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, carl said:

Dat maakt het zo leuk Jack.

Alweer opgelost Carl door in de 1e trap van het phono gedeelte een buisje te wisselen. De Goldring 1006 kan nu laten horen wat hij kan. Echt een goede cartridge voor weinig geld. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Vrijdag bij een vriend een paar Sylvania 5687 buisjes te leen gekregen. Vanmiddag heb ik die vergeleken met de microfonische Tungsols.

Het verschil is toch wel aardig groot. De Tungsols zijn feller en wat voller van klank. De Sylvanias wat rustiger, maar misschien wel met wat meer detail en een mooiere plaatsing in de diepte. Waar de Tungsols schreeuwerig kunnen zijn, blijven de Sylvanias wat meer op de vlakte. Het mooiste zou geweest zijn van allebei wat te hebben, de rust van de Sylvanias en het volle van de Tungsols. Maar ja,......

Misschien hebben de Sylvanias bij langer luisteren toch de voorkeur. 
Overigens nog niet in de optimale opstelling kunnen luisteren, maar het zou mij niet verbazen als dan de karakters nog wat meer tot uiting komen.

Van de week maar eens proberen.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

In de ochtend luisteren is toch wel geweldig in de zomer. Lekkere temperatuur en in de ochtend val ik ook meer voor klassiek. Ik probeer de beste platen (muzikaal en kwaliteit vinyl) uit mijn verzameling in de huiskamer uit te selecteren op de TD 150 beneden en daarna gaan ze naar boven en als ze daar voldoen blijven ze daar. De LP’s zijn daar ook allemaal in zeer goede staat. Ik zit hier dus gezellig te luisteren naar de Rossini String Sonates 2 en 4, een LP uit 1969.  Ik heb hem nog niet gewassen, maar het klinkt nu al uitstekend. Goed laag ook. 

Ben ondertussen helemaal geïnspireerd door Jack en druk bezig met het lezen over buizen. Van de winter maar eens kijken of er vervanging nodig is. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Ben ondertussen helemaal geïnspireerd door Jack en druk bezig met het lezen over buizen. Van de winter maar eens kijken of er vervanging nodig is. 

 

Stuurbuisjes gaan afhankelijk van het type en merk minstens 5000uur mee tot 10.000 en meer bij SQ buizen.

Dit vind ik een aardig filmpje. Kevin legt goed uit waarom het niet slim is om een paar tientjes te besparen bij het kopen van buizen. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Leuk om terug te lezen. Ik vond trouwens mensen als S0000884, en Ruud 13 wel verfrissend. Ruud 13 ken ik wel, maar wie die S.... nu was.

 

Oh ja, ik las ergens dat er samenwerking is tussen Kevin en Herman inzake Prima Luna.

 

 

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ja,maar hij wilde mij niet geloven😜
Wat dat betreft heeft de Emt 938 betere waardes, maar ik vind de 301 nog steeds heel mooi.

Ach,ik heb er nooit last van gehad.

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij de mooiste die je ooit hebt gehad Peter.

 

PS net de toto gewonnen (100 euro). Wordt verbrast aan platen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Volgens mij de mooiste die je ooit hebt gehad Peter.

 

PS net de toto gewonnen (100 euro). Wordt verbrast aan platen.

Een van de mooiste.
Leuk bedrag.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Tubejack said:

 

Ja leuk. vooral dat verhaal van Spido op het einde van dat topic.

Heeft hij later mooi moeten terug nemen, met zijn Leak Stereo 60 😇

Even nagenieten😃

Link to comment
Share on other sites

Gisteren een experiment gedaan met een andere voorversterker in mijn set. In dit geval was het de passieve voorversterker van Sonore. Die is van een vriend en hij wilde hem wel meenemen voor een test.

Eerst natuurlijk een aantal nummers gedraaid met mijn eigen Modwright. Helaas niet met nieuwe buizen, want die zijn retour naar de leverancier vanwege microfonie. De oude buizen doen het nog redelijk, maar missen wat volheid/warmte in de sound.
met de Sonore werd op een flink aantal punten voor mij een betere score neergezet. Een van mijn grootste ergernissen, scherpte, werd een stuk minder, maar helemaal weg was het niet. Verder mis ik dan nog steeds dat vleugje warmte wat de buizenVV in goede doen wel geeft. Dat is natuurlijk smaak en misschien wel niet de weergave van de werkelijkheid.

Maar: het laag was met de Sonore veel beter; strakker en beter doortekend. De plaatsing: vreemd genoeg direct na aansluiten een beetje plakkend aan de speakers, maar na een kwartiertje al prachtig. Diepte, zwart tussen de instrumenten, plaatsing in de breedte en hoogte, allemaal prachtig.

Detailrijkdom is zeker beter dan met de Modwright. Het hoog is rustig, maar genoemde scherpte bij hogere volumes blijft nog wat aanwezig.

Al met al op een flink aantal punten een verbetering. Maar helaas, hij is weer meegegaan met zijn baasje.

Wat nu? Gezien het feit dat ik de scherpte niet helemaal kwijt kan raken, toch maar eens naar de speakerkabels kijken. Ik heb dezelfde als Buell en die had ook problemen met scherpte. 
groet,

Leobus

 

Link to comment
Share on other sites

Had ook een audiofiele dag. 2 kleine modificaties in mijn SE-10. Voor meer structuurinfo en betere stabiliteit. Aan het experimenteren met verschillende stuurbuisjes.

Zit best verschil in. 🙂  Tot nu toe: Mullard ECC83 op 1 Telefunken ECC83 op 2 en de bij geleverde EH 12AX7 op 3. 

 

Heb ook nog een aantal andere, leuk om te doen.   

Link to comment
Share on other sites

Schiit Mani aangepast aan mijn SE-10.  Tjonge wat klinkt het lekker. Het Mullard buisje is echt de "finishing touch" Kwam hem gisteren tegen met opruimen. Ik kan al mijn buizen weer vinden 😀 De Dire Straights "beukt de kamer in" Wat een klappen uit een 2x 10watt SE versterkertje 👊🏻 Een heerlijk element zo' n Goldring 1006 🙋🏻‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...