Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

On 6/28/2020 at 11:04 PM, Hans van Liempd said:

Niks custom made. Gewone standaard versterkers.

Als ik me goed herinner zaten ze in een simpele aluminium behuizing (standaard rack achtige ding) . Niet in de consumenten Array behuizing. Maar tis lang geleden. Wellicht heb ik nog ergens foto's

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Duck-Twacy said:

Als ik me goed herinner zaten ze in een simpele aluminium behuizing (standaard rack achtige ding) . Niet in de consumenten Array behuizing. Maar tis lang geleden. Wellicht heb ik nog ergens foto's

Op jouw foto's zie je ze staan op de middelste het best, naast de luidsprekers.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tubejack said:

 

Welke nu het beste is? Ik denk die met het minste vervorming. Dit soort vaak 2e harmonische vervorming maskeert namelijk details.  Die buizen pre klinkt lekkerder, maar dan luistert je eigenlijk naar vervorming.


Dat zou ik toch moeten horen Jack. Een beetje warmte vinden we meestal wel lekker, maar ik moet niet te veel aan detail missen.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Roots said:

Onderste foto is met een dikke 5 kanaals Classé eindversterker volgens mij.

Klopt.

Classé werd toen door dezelfde importeur die ook B&W verkocht. Daar moest dus Classé komen. Polyhymnia is daar niet echt in meegegaan. Array en B&W matchen kennelijk beter. Er waren voordat Array binnenkwam al de nodige versterkers vergeleken.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Naar aanleiding van de opmerkingen van Jack en Seed. Het element was een gewoon Grado element van rond de 500 euro - welk type weet ik niet precies. Trouwens een erg mooie phonotrap Jack. Is het een van de Veen?
 

Weet je als ik mijn verstand moest volgen kocht ik een IfI Phonotrap. Maar ja net als Groovy heb ik mijn zinnen gezet op een buizen Phono. Roger vond dat ontwerp van World Designs en zeker de voeding stevig aan de prijs en ik heb hem nooit gehoord. Nu zijn de Engelsen daar altijd wel sterk in, kwaliteit helaas wat minder. Misschien is zo’n Phono Dude toch wel een goede keuze. Die lui van Creative Audio neem ik verder wel serieus en het is een “tried and tested” ontwerp. Ik denk dan wel aan een nieuwe gezien mijn recente tweede hands ervaring. Ze beweren ook dat die stil is. Zal ze eens vragen of ik hem op proef kan hebben. 
Het luisterseizoen begint voor mij weer in september. Dus ik heb nog even. Daarbij ga ik nog een keer in Friesland naar Joseph Pulsar LS luisteren. Dat is in principe voor de leut, maar je weet nooit. Wat ik van dat merk in Muenchen heb gehoord klonk fantastisch in ieder geval.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik heb al 48 jaar B&Ws.


DM 5 A meen ik me herinneren Hans. Mijn oude buurman had DM 7 A (?). Toch hadden die LS vroeger meer karakter. Wat ik van die nieuwe heb gehoord doet me denken aan Chileense witte wijn: net zo lang gemengd totdat iedereen hem lekker vind. Zou me niets verbazen dat die gereviseerde van Marco geweldig klinken. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Naar aanleiding van de opmerkingen van Jack en Seed. Het element was een gewoon Grado element van rond de 500 euro - welk type weet ik niet precies. Trouwens een erg mooie phonotrap Jack. Is het een van de Veen?

 

Een Schiit Mani. 🙂 Nauwkeurige RIAA correctie. Voor een "dubbeltje" op de 1e rang.😮 Ok dan... maar €169. Pure diefstal😉 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:


DM 5 A meen ik me herinneren Hans. Mijn oude buurman had DM 7 A (?). Toch hadden die LS vroeger meer karakter. Wat ik van die nieuwe heb gehoord doet me denken aan Chileense witte wijn: net zo lang gemengd totdat iedereen hem lekker vind. Zou me niets verbazen dat die gereviseerde van Marco geweldig klinken. 

DM2a. Klein transmisionlines. Die doen het in de huiskamer nog dagelijks.

 

Ik hou dus niet van luidsprekers met karakter. Zo eerlijk mogelijk. En die nieuwe B&Ws doen dat.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Hans van Liempd said:

Ik hou dus niet van luidsprekers met karakter. Zo eerlijk mogelijk. En die nieuwe B&Ws doen dat.


Elke LS is een compromis en heeft op zich karakter. Het huidige karakter van B&W vind ik wat karakterloos. En in alle eerlijkheid ga jij op zo’n show nu als eerste lekker naar B&W luisteren? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Op jouw foto's zie je ze staan op de middelste het best, naast de luidsprekers.

Dat zijn niet mijn foto;s, maar gewoon gegoogled op het internet.

https://polyhymnia.com/studios-equipment/our-studios-in-baarn/

 

Tijdens de multi channel demo dagen ergens in 2002 stonden deze er niet, maar de voorlopers

Geloof dat Jitze er toen ook geweest is

 

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Dat is ook mijn associatie en dat deed die van Hay End ook wel.l  Maar toch zou ik mijn buizenversterker niet beschrijven. Meer iets van een dimensie extra. Dat zoek ik dus altijd in een set.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, carl said:

Dat is ook mijn associatie en dat deed die van Hay End ook wel.l  Maar toch zou ik mijn buizenversterker niet beschrijven. Meer iets van een dimensie extra. Dat zoek ik dus altijd in een set.

 

Je haalt 2 dingen door elkaar Carl. Ik heb het over een buizen phono-trap. Niet over een buizen versterker. De meeste met ECC83 /12AX7 buizen voegen harmonische toe. Je kunt het dimensie noemen maar het is extra vervorming. Punt 2 daar hebben we het al een aantal keer  eerder over gehad 6922 buizen of ECC88 is muziekaal gezien, geen beste buis. Technisch is het weer een heel ander verhaal. Dat het dan toch nog behoorlijk klinkt, komt v.n.l. door de eindbuizen en de instellingen daarvan. 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, carl said:

Misschien is zo’n Phono Dude toch wel een goede keuze. Die lui van Creative Audio neem ik verder wel serieus en het is een “tried and tested” ontwerp. Ik denk dan wel aan een nieuwe gezien mijn recente tweede hands ervaring. Ze beweren ook dat die stil is. Zal ze eens vragen of ik hem op proef kan hebben. 
Het luisterseizoen begint voor mij weer in september. 

 

Ik heb het verslag van Dick nog eens doorgelezen. Het ontwerp was al erg goed toen ik hem bouwde, maar is mooi verder geëvalueerd  Weinig ruis en vervorming. Het Neumann kantelpunt op 50Khz. Goede kwaliteit onderdelen. Wat ik sympathiek vind, dat er voor iedere beurs "wat wils is"  Je kunt hem nog steeds helemaal zelf bouwen. Of als je daar  te weinig kennis of geen zin of tijd hebt, als bouwpakket kopen.  👍🙂 

 

Luisteren doen we hier het hele jaar door... 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Mijn phonodude van dhtrob klinkt erg goed vind ik, maar het is ook al een ouder ontwerp en dat zal inmiddels ook wel verbeterd zijn denk ik zo.
Vervorming zal best,  ik hoor geen ruis.
 

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Groovy said:

Mijn phonodude van dhtrob klinkt erg goed vind ik, maar het is ook al een ouder ontwerp en dat zal inmiddels ook wel verbeterd zijn denk ik zo.
Vervorming zal best,  ik hoor geen ruis.
 

 

Lees het verslag en je bent een pro.  🙋‍♂️https://audio-creative.nl/projecten/het-complete-phonodude-verhaal-deel-1/

https://audio-creative.nl/projecten/het-complete-phonodude-verhaal-deel-2/ 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Leuk leesvoer Jack, ik had alles al verslonden wat ik ervan kon vinden.ook op de site van DhtRob.

In mijn phono ztten Philips ecc 8626 buizen,valt daar nog wat over te zeggen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Groovy said:

Leuk leesvoer Jack, ik had alles al verslonden wat ik ervan kon vinden.ook op de site van DhtRob.

In mijn phono ztten Philips ecc 8626 buizen,valt daar nog wat over te zeggen.

 

Die ken ik niet, weet je zeker dat het type klopt? 

Link to comment
Share on other sites

Ja,ik heb er 2 buisjes uitgehaald om het opschrift te kunnen lezen.
Het schijnen militaire buisjes te zijn heb ik ergens gelezen.

Ze zijn  volgens een verkoper op Ebay indentiek aan de 6982.

Link to comment
Share on other sites

Cock belde mij, hij vermoed dat ik het productnummer vernoemd heb maar er staat verder niets op.

Waarschijnlijk zijn het toch normale ecc phonobuisjes zoals ze toen gebruikt werden in phonotrappen.
Ook goed😀

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...