thingman Posted 27 juli 2018 Report Share Posted 27 juli 2018 46 minutes ago, Sodejuu said: Wiel, ik wil best met je praten en in de echte wereld kan dat ook prima, maar op een forum ben je gewoon veel te negatief, schiet en kraakt alles af en niemand weet echt hoe het moet behalve jij. Vanwege dat getrol heb ik je bijdragen geblokkeerd. Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar er is een verschil tussen kritiek en negativisme. Kritiek kan ook positief gebracht worden. Je bent nu op mij aan het schieten. Daar heb ik geen moeite mee. Je schiet ook altijd op Cock. Ik zie niet in waarom. Ik heb intussen door dat je dislectisch bent en daarom slecht schrijft. Je puzzels zijn vaak ondoorgrondelijk, maar we moeten het er maar mee doen. Ik wil het geval in Roermond wel toelichten. Arnold was aan een man of 30 uit aan het leggen hoe een eddy-current-rem werkt. Daar zat jij telkens met je snater tussen. Ik let oook op de rest van de mensen in zo'n groep. Als meer dan 2/3 verveeld gaat kijken als iemand ertussen door zit te blaten, grijp ik in. Laat zo'n persoon die iets verteld eerst zijn verhaal afmaken. Daarna mag jij met je kritiek komen. En dan moet het wel kritiek of een vraag zijn. We hebben al vaker een een op een gesprek gevoerd. Op de parkeerplaats bij de X-Fi, bij de koffie op de X-fi, en natuurlijk bij Hifi-Limburg. Daar communiceer je prima, stel je fatsoenlijke vragen hoor je mensen aan. Hier lukt dat blijkbaar niet, Dat is gewoon jammer, want je hebt best wel wat bij te dragen. Als je dat nu eens op een beschaafde manier doet, net zoals je dat doet als je met iemand praat, heb ik helemaal niks tegen jou en je verhaaltjes. Maar dat je telkens de zaak onder spanning zet, is gewoon niet gezond. Het zijn telkens persoonlijke aanvallen, ook al bedoel je het misschien niet zo. Juist vanwege dat geschiet met scherp, krijg je hier zoveel boze reacties (niet alleen van mij). Denk daar maar eens over na. Helder en netjes verwoord wat ik ook ervaar. Wiel kaatst kan de bal verwachten en 'm maar beter opvangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 juli 2018 Report Share Posted 27 juli 2018 Kaatsballen onder een draaitafel, zou dat werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 juli 2018 Report Share Posted 27 juli 2018 1 hour ago, TL 200 said: Kaatsballen onder een draaitafel, zou dat werken? Jazeker, vermits de onderliggende eierdopjes van de HEMA zijn uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 juli 2018 Report Share Posted 27 juli 2018 De goeie zijn alleen niet meer te koop daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 juli 2018 Report Share Posted 27 juli 2018 Dan moeten we ze samen kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 juli 2018 Author Report Share Posted 27 juli 2018 (edited) Ik heb diverse keren met jou/Wiel gesproken en dat was altijd gezellig en informatief. Ik ben hier ook nooit negatief tegen je. En dat is misschien ook wel de kritiek op je. Ik vind dat mensen dingen en zeker anderen positief kritisch moeten benaderen en daarna heb je alle recht van spreken. Het is prima als je commentaar hebt op de draaitafel van Cock maar dan moet je hem wel hebben beluisterd en concreet zijn met de kritiek. Verder reageer je gewoon te spontaan en moet je even wachten en nog wat corrigeren voordat je je reactie indient. Edited 27 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 15 hours ago, TL 200 said: Dan moeten we ze samen kopen. Indertijd had ik een ruime voorraad ingekocht en nu dus wel wat over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 1 hour ago, mumsoft said: Indertijd had ik een ruime voorraad ingekocht en nu dus wel wat over. HANDEL! VOC mentaliteit zit er nog steeds in. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 Ja, audiofiele eierdopjes, zonder kogels, € 19,95 p.p. Audiofiele cederhouten balletjes, op maat, 14,45 p.st. Diverse toepassingsgebieden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 (edited) Ik heb nog enkele Aurios MIB over die ik niet gebruik. Iets ander prijsje maar wel beter/anders. Zijn dus alle 11 verkocht. Edited 3 augustus 2018 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 Dit is dus het voorbeeld van die van Hans, wat je zelf maakt is altijd beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 2 hours ago, Ruud said: Dit is dus het voorbeeld van die van Hans, wat je zelf maakt is altijd beter De Auriossen waren het origineel. Maar die vond ik dus veel te duur. Ik had 12 sets van 3 nodig. Nu nog 10 sets. De eierdoppen met kogels kosten inkoop ongeveer 10% van de prijs van Mumsoft en voldoen voor mij. Al vind ik de originele mooier en waarschijnlijk ook beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 Hmm 10%? Dan heb ik de opslag goed berekend. Het gaat ook om audiofiele wiebeldoppen, niet omdat ordinaire spul. Begin eindelijk te snappen hoe het werkt, dat audiogedoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 2 minutes ago, mumsoft said: Hmm 10%? Dan heb ik de opslag goed berekend. Het gaat ook om audiofiele wiebeldoppen, niet omdat ordinaire spul. Begin eindelijk te snappen hoe het werkt, dat audiogedoe. 😀😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2018 Author Report Share Posted 31 juli 2018 Als zoon van een middenstander had ik dat 55 jaar geleden al door Marc. Ik heb leren tellen bij het opmaken van de kas door mijn moeder op zaterdagavond: we moesten namelijk de stapels met briefjes van 5, 10, 25 en 100 voor haar natellen. De hele vloer lag vol met stapeltjes. Als de kas was opgemaakt werd er om een uur 11 door mijn vader Indonesisch gehaald. In die tijd was een goede schoenwinkel een soort van goudmijn. Wat er tegenover stond was dat ik nooit een feestje mocht geven op zaterdag want anders was de vloer s’avonds niet gevuld. Helaas overleed mijn vader op zijn vijftigste. Hij was net drie dagen in de week gaan werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 juli 2018 Report Share Posted 31 juli 2018 Heb je daar een foto van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2018 Author Report Share Posted 31 juli 2018 Als kind vond ik het Indonesisch eten natuurlijk het leukst. Achteraf de wetenschap dat al die middenstanders de weekomzet op zaterdagavond aan het tellen waren. Was natuurlijk zeer overvalgevoelig, maar toen hadden we niet zoveel boeven. Tegenwoordig gaat gelukkig alles met de bank/giro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 juli 2018 Report Share Posted 31 juli 2018 (edited) Nou, Snuf en Snuitje, en de Zware Jongens. Plus Hiep Hieper en Bul super. Edited 31 juli 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2018 Report Share Posted 31 juli 2018 (edited) Had Nijmegen toen al een Indonesische 24 uurs economie: Om 11 uur nog eten halen bij de Afhaal-Indonesiër? Of was het toch een Chinees? Overigens 55 jaar geleden schoenen met 100 gulden betalen Dat moet wel een poepdure winkel geweest zijn. Ah je zei het al zelf: Een goudmijn Edited 31 juli 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2018 Author Report Share Posted 31 juli 2018 (edited) Je had toen twee restaurants in Nijmegen die naam hadden op dat gebied Peter. Ik praat over begin jaren 60. In die tijd had je collega’s en geen concurrenten hoogstens het grootwinkelbedrijf. Het aanbod was toen zo beperkt en de vraag groeiende dat de collega’s de prijzen samen hoog hielden. Totaal andere situatie als nu, waar het aanbod veel groter is dan de vraag. Middenstand is nu relatief armoe tenzij je een echt goed produkt hebt. Een vriend van mij zit bij financiën bij de bijstand. Veel middenstanders onder de klanten. Met die guldens heb je wel een punt. We hebben nog een kassa uit die tijd waar je niet boven de 99 gulden kon aanslaan. Bij de andere kassa zat je tot 999 gulden en die stond op de begane grond. Mijn ouders hadden ze in 1951 al en ze werken nog prima. Het zijn waarschijnlijk die enige kassa’s in Nijmegen die je met een stroomstoring met de zwengel kan gebruiken. Mijn broer houd er trouwens van de maand mee op. Edited 1 augustus 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 augustus 2018 Report Share Posted 2 augustus 2018 On 1-8-2018 at 12:29 AM, carl said: Het zijn waarschijnlijk die enige kassa’s in Nijmegen die je met een stroomstoring met de zwengel kan gebruiken Jij had toen vast een grammofoon met zwengel, hoe raak je anders zo verslingerd aan platenspelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 augustus 2018 Author Report Share Posted 2 augustus 2018 (edited) Ik was nog niet geboren toen mijn ouders die kassa’s kochten Ik heb trouwens de theorie dat liefhebbers van platenspelers niet met treintjes mochten of konden spelen in hun jeugd. Vorm van sublimatie. Edited 2 augustus 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 augustus 2018 Report Share Posted 2 augustus 2018 Ach, nu zet je er een locomotiefje op en kijkt vertederd hoe die ronddraait? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 augustus 2018 Report Share Posted 6 augustus 2018 Ik was gezegend met én een trein én een pick-upje. Fleischmann en Philips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 augustus 2018 Report Share Posted 6 augustus 2018 Met die vooruitziende blik van mij en mijn broer gingen we meteen voor Trix Express. Met zo'n onopvallen middenrailtje, kon je twee treintjes laten lopen. Had je alleen niks aan één zo'n rondje. Snap dus ook best dat sommigen hier meer draaitafels hebben. Maar die treintjes, die lol, waar is die gebleven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts