Groovy Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 Op Mp mooie Audionote Trafo's van Horn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 @Carl, Waarom toch je luidsprekers gaan vervangen? Dat zijn, zoals jezelf al zegt, dé BESTE die ze ooit gemaakt hebben. Ik zou ze nooit wegdoen . Daar krijg je spijt van namelijk. Die luidsprekers worden in de toekomst alleen maar meer waard. En heb je aleens overwogen om eens andere versterkers te gaan beluisteren in je eigen ruimte. Ik denk dat daar zeker wat winst valt te halen. Niet dat je C-J versterkers slecht zijn. Oh nee, zeer zeker niet. Maar inmiddels zijn ze wel wat verouderd t.o.v de buisversterkers die men nu maakt bij C-J. Misschien gek idee....maar ga eens luisteren naar de nieuwe Prima Luna EVO versterkers. Dat is echt heel mooi spul en doordacht. En die C-J's ook NOOIT verkopen. Worden later ook alleen maar meer waard over een aantal jaar. Daar kan je vergif op in nemen. Want Vintage apparatuur zal nog lange tijd in zwang blijven is mijn inschatting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 Ja Rob Wilms van de Hifiwinkel gaat sluiten. En dat is nu al een gemis bij zijn klanten. Zo verdwijnt er weer een prachtige zaak met enorm veel kennis en passie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 10 minutes ago, vintagemod said: Verouderd ,wat een onzin, in buizen versterker is niks oud, Carl, is zoekende in de woestijn,net als Leo. In elke woestijn is wel een oase te vinden. Het zou mij niet verbazen als dinsdag blijkt dat ik die oase gevonden heb. Kijk maar eens op deze site. https://dionaudio.nl/categorie/producten/ Ik heb geen verstand van techniek, maar Alpha Audio is nogal gecharmeerd van de spullen van Dionaudio. Ze laten in de recensies ook foto's zien van opengewerkte apparaten. Misschien voor de techneuten leuk om eens naar te kijken en een mening te geven. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 Even gekeken, wat ik gezien heb, ziet er verzorgd uit Leo. Het doet me denken aan het Nederlandse merk Pink Faun, daar is Alpha Audio ook gecharmeerd van. Alpha Audio heeft wel meer leuke merken zoals Schiit. Een merk dat me als techneut meer aanspreekt. Gewoon, no nonsens en veel waar voor je geld. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 1 hour ago, audiofreak said: @Carl, Waarom toch je luidsprekers gaan vervangen? Dat zijn, zoals jezelf al zegt, dé BESTE die ze ooit gemaakt hebben. Ik zou ze nooit wegdoen . Daar krijg je spijt van namelijk. Die luidsprekers worden in de toekomst alleen maar meer waard. En heb je aleens overwogen om eens andere versterkers te gaan beluisteren in je eigen ruimte. Ik denk dat daar zeker wat winst valt te halen. Niet dat je C-J versterkers slecht zijn. Oh nee, zeer zeker niet. Maar inmiddels zijn ze wel wat verouderd t.o.v de buisversterkers die men nu maakt bij C-J. Misschien gek idee....maar ga eens luisteren naar de nieuwe Prima Luna EVO versterkers. Dat is echt heel mooi spul en doordacht. En die C-J's ook NOOIT verkopen. Worden later ook alleen maar meer waard over een aantal jaar. Daar kan je vergif op in nemen. Want Vintage apparatuur zal nog lange tijd in zwang blijven is mijn inschatting. Misschien dat Carl kan aangeven wat voor geluid hij zoekt. B.v. wat meer warmte.? Wie weet kan dat in zijn huidige configuratie aangepast worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 2 hours ago, Tubejack said: Even gekeken, wat ik gezien heb, ziet er verzorgd uit Leo. Het doet me denken aan het Nederlandse merk Pink Faun, daar is Alpha Audio ook gecharmeerd van. Alpha Audio heeft wel meer leuke merken zoals Schiit. Een merk dat me als techneut meer aanspreekt. Gewoon, no nonsens en veel waar voor je geld. Groet, Jack Miquel Blauw, de eigenaar van Dion Audio heeft o.a bij Triple M gewerkt. Zal allicht wat kruisbestuiving zijn geweest. Dus wat jij ziet, zal wel kunnen kloppen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 (edited) Misschien is het wel zoeken naar de heilige Graal. Die is nog nooit gevonden, maar het zoeken vind ik erg leuk. Ik doe niet vlug iets weg op zijn hoogst aan mijn kinderen. Mijn zoon is een grote muziekliefhebber en die zal dit jaar wel werk vinden en daarna woonruimte. Op advies van Roger wil ik na mijn vakantie in ieder geval eerst wat LS kabels uitproberen. En die Devore Nine ga ik desnoods in Duitsland beluisteren. En Onno die ga ik dan ook uitnodigen. Zo veel plezier mee gehad bij Puresound. Rob Wilms liet de optie open, dat hij nog iets kleinschaligs ging doen. Ben benieuwd. Edited 5 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 Alsof die dac chip alleen bepaalt hoe goed een dac is. Bovendien krijg ik een andere dan de Dac16 op proef. Die ik op proef krijg staat nergens op de site en zou volgens DionAudio nog beter zijn dan de Dac32. Maar Wol je bent weer lekker postief....... Maar niet heus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2019 Author Report Share Posted 5 mei 2019 1 hour ago, leobus said: Alsof die dac chip alleen bepaalt hoe goed een dac is. Bovendien krijg ik een andere dan de Dac16 op proef. Er staan een aantal goede recensies over deze dac Leo op het WWW. Ik bezit momenteel 3 dac's Twee nep "32bits" dac's en een die echt 16bits in één keer kan omzetten. Volgens mij ook NOS. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Die laatste klinkt heel erg goed vooral samen met mijn Cambridge CXC loopwerk. Maar dat is ook de bedoeling van het merk, bestaande media optimaal laten klinken. Hi-res, MQA heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Veel luisterplezier, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 Ja recensies, hoi. Alpha Audio heeft mijn Olive ook gerecenseerd en de grond in geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 mei 2019 Report Share Posted 5 mei 2019 4 hours ago, carl said: Misschien is het wel zoeken naar de heilige Graal. Die is nog nooit gevonden, maar het zoeken vind ik erg leuk. Ik doe niet vlug iets weg op zijn hoogst aan mijn kinderen. Mijn zoon is een grote muziekliefhebber en die zal dit jaar wel werk vinden en daarna woonruimte. Op advies van Roger wil ik na mijn vakantie in ieder geval eerst wat LS kabels uitproberen. En die Devore Nine ga ik desnoods in Duitsland beluisteren. En Onno die ga ik dan ook uitnodigen. Zo veel plezier mee gehad bij Puresound. Rob Wilms liet de optie open, dat hij nog iets kleinschaligs ging doen. Ben benieuwd. Wat betreft de Heilige Graal heb je die al met je luidsprekers i.m.o. Die uitnodiging heb ik gezien via je pb. Thanks!! En dat plezier is er ook nog wel bij mij. En Puresound zal ook weer in de toekomst actief worden gemaakt. Maar zolang mijn handen nog gebonden zijn, kan en mag ik geen activiteit doen w.b. Puresound en andere gerelateerde zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 mei 2019 Report Share Posted 6 mei 2019 9 hours ago, mumsoft said: Ja recensies, hoi. Alpha Audio heeft mijn Olive ook gerecenseerd en de grond in geschreven. Was dat de Olive met of zonder snot? Wat vond jij van de Olive zonder snot? Heb jij daar niet ooit een andere dac aan gehangen? En pas na het snotten weer weg gedaan? Vragen, vragen.......Overigens ga ik niet op recensies af bij de uiteindelijke beslissing. Thuis luisteren! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 mei 2019 Report Share Posted 6 mei 2019 3 hours ago, vintagemod said: Leo ,de combinatie is goed van jou,ik zie geen meerwaarde in die dac,,je zult wat aan het filter in de speaker kast moeten en of twee onderdeeltjes vervangen en eventueel stoeien met luidsprekekabel ,als je daar eens aan begint dan moet je pas kijken voor verbeteringen zo blijf jij gewoon hak op de tak,of wel zoekende in de woestijn. Boek je voor dat geld een mooie vakantie,voor jouw vrouw en de kindertjes heb je meer aan . Wollie, Ik zorg ervoor dat mijn set beter gaat worden, mijn vrouw zorgt ervoor dat ze regelmatig een mooie reis maakt (ik vind dat reizen dus niks) en mijn kinderen zorgen heel goed voor zichzelf. (En wij dan af en toe weer voor hun kinderen) En mijn speakers hebben op diverse sets echt goed gespeeld, dus daar hoef ik niks aan te doen. Maar als je goed gelezen had, had je dat kunnen weten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 mei 2019 Report Share Posted 6 mei 2019 1 hour ago, leobus said: Was dat de Olive met of zonder snot? Wat vond jij van de Olive zonder snot? Heb jij daar niet ooit een andere dac aan gehangen? En pas na het snotten weer weg gedaan? Vragen, vragen.......Overigens ga ik niet op recensies af bij de uiteindelijke beslissing. Thuis luisteren! Groet, Leobus Ik bedoel, het gaat erom wat je ervan kan maken. Wie a zegt moet b zeggen. Alpha heeft dat niet gedaan, ik had die meneer uitgenodigd hier te komen luisteren nadat hij de Olive had gerecenseerd. Te druk, geen belangstelling, of zoiets. Gemiste kans in mijn optiek. Maar dat was toen, de tijden veranderen (jammer genoeg). Verder klopt het wel wat je zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 Ben benieuwd hoe het gaat met de dac die Leo op proef heeft De versterker van mijn werkplaats boven, staat in de woonkamer met een ingespeeld kwartet JJ KT-77 buizen. Dat extra tientje om ze nog een keer met de hand te matchen is goed besteed vind ik. De rustroom is vrijwel gelijk door de buizen. Klinkt erg evenwichtig samen met de Schiit Modi Multibit dac. Geen digitale stress, gewoon muziek. Prachtig strak laag, mooie stemmen en hoog zonder scherpte. In het donker, geven ze het mooiste licht van alle penthodes die ik ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 On 5/5/2019 at 7:09 PM, carl said: Misschien is het wel zoeken naar de heilige Graal. Die is nog nooit gevonden, maar het zoeken vind ik erg leuk. I Er zijn er zelfs meerdere. Voor hen die vastberaden te werk gaan en niet opgeven als het moeilijk wordt. Met alleen "zoeken" zul je het nooit vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Ik heb wel een leuke set met goed geluid Jack. Eigenlijk zie ik het leven als een grote zoektocht dus ook op audiogebied. Ben gelukkig wel rustiger geworden met de leeftijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Jack, Gisteren weer naar de dac in mijn set kunnen luisteren. Ik heb wat meer info over de dac en de streamer. De streamer is geen rasp, maar een voor audio geconfigureerde computer. De dac is een NOS dac met 2 PCM 1795 dacs, met aparte voeding voor digitaal en analoog. Er zitten papier in olie condensatoren in als uitgangscondensatoren. Hij heeft alleen een USB aansluiting, kan 24 bits 192 kHz en DSD aan. De set klonk (na warm worden) echt heel goed. Geen spoor van scherpte, wel heel veel detail, een realistisch stereobeeld dat zich wat achter de speakers vertoont. Breedte van het beeld tot buiten de speakers. Diepte is wat minder dan met mijn eigen dac, maar die overdrijft dat misschien wel een beetje. Verder viel op dat het laag beter gedetailleerd is dan ik gewend was. Stemmen van zangers en zangeressen een ook bijv. blaasinstrumenten zijn mooi vol van klank. Tenslotte nog even Amused to Death geluisterd. De Qsound effecten gaan nog iets verder dan met mijn eigen dac. Toch gaan we nog kijken of we met een andere condensator (een koperfolie C) er nog meer uit kunnen halen. Ook opperde Dion Audio nog de mogelijkheid van een trafo ipv de condensator. Maar zijn ervaringen met een goedkope trafo waren minder. Misschien zouden betere exemplaren wel winst opleveren. Heeft iemand daar ervaring mee? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 22 minutes ago, carl said: Ik heb wel een leuke set met goed geluid Jack. Eigenlijk zie ik het leven als een grote zoektocht dus ook op audiogebied. Ben gelukkig wel rustiger geworden met de leeftijd Ik ben elke dag met audio en mensen bezig. Het meeste komt daardoor gewoon op mijn pad. Als ik het interessant vind, dan doe ik daar soms wat mee. Zoek ik het verder uit totdat ik het zelf snap of in ieder geval een idee heb hoe het werkt. Ik hoef dus helemaal niet zo te zoeken, mensen komen vanzelf naar me toe. Ik heb meerdere sets waar een leuk geluid in zit. Dat maak ik voor een deel gewoon zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 24 minutes ago, leobus said: Toch gaan we nog kijken of we met een andere condensator (een koperfolie C) er nog meer uit kunnen halen. Ook opperde Dion Audio nog de mogelijkheid van een trafo ipv de condensator. Maar zijn ervaringen met een goedkope trafo waren minder. Misschien zouden betere exemplaren wel winst opleveren. Heeft iemand daar ervaring mee? Groet, Leobus Ja hoor Leo, zelf zou ik voor Jensen of Audio Note koper folie in olie gaan. Die klinken zeer neutraal, ze laten gewoon alles door. Maken dingen niet mooier. Het fijne van de olie is dat ze voor tegendruk zorgen waardoor het folie zelf niet of bijna niet kan bewegen en daarmee geen IMD (inter modulatie distortion) vervorming veroorzaken. Ik gebruik ook condensatoren met enkel koper folie zoals de Audyn True Copper Max maar die vind ik wat klinisch klinken. Een interstage trafo kan ook goed werken kijk b.v. naar dit project https://audio-creative.nl/muziekstreaming/rondreis-dddac1794-berrystreamer/2/daar gebruiken ze Cinemag trafo's. En als je het hele project doorleest zijn er nog betere maar kostbare van Sowter. Maar er zijn ook Dac's zonder trafo's en condensatoren. Hoe goed ook ze houden altijd wat muziek tegen.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Hij had het inderdaad over die Audyn True copper condensatoren. Vorige week heb ik nog de Zero Uno dac gehoord. Die had Lundahl trafos. Dat schijnen ook wel hele goede te zijn. Ik ga dat stuk van Audio Creatief nog een keer nalezen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 17 minutes ago, vintagemod said: En je kunt lezen dat jij een ons weegt ,moet wel passen in je combinatie. Ook dat kan. Voor €35 kun je 2 maanden e.e.a. uitproberen inclusief Roon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 17 minutes ago, Tubejack said: Ook dat kan. Voor €35 kun je 2 maanden e.e.a. uitproberen inclusief Roon. Ah, is dat nog steeds zo? Maar ik werd eigenlijk meer getriggerd door die test met ethernetkabels, deel 1 en 2. Ontzettend leuk om te lezen, en dan ook de roep om een 'structurele' oplossing. Daar gaan we weer. Het laatste stukje ethernetkabel maakt uit, dus dan vraag je je af: hoe kort mag dat? Want de oplossing zit 'm altijd in dure 'audiofiele' ethernetkabels. https://audio-creative.nl/muziekstreaming/ethernetkabels-de-cat-vangen-deel-1/ Het kwastje ligt weer gereed. Eens kijken hoever mumsoft komt met zijn voorraadje TS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Oei, verkopertjes. Pas daar voor op hoor. Dat is het ergste volk dat er bestaat. Pfffff........ Hoe kom ik zonder die lui dan aan mijn spullen? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts