Groovy Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 Ja,mooie hoezen,maar daar betaal je dan ook voor. Niet alleen voor de lp. Lp of cd dat scheelt al gauw een tientje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2019 Author Report Share Posted 30 april 2019 6 minutes ago, Groovy said: Ja,mooie hoezen,maar daar betaal je dan ook voor. Niet alleen voor de lp. Lp of cd dat scheelt al gauw een tientje. Wat wil je nu? Mooi hoezen of .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 (edited) On 4/23/2019 at 11:20 PM, carl said: Gewoon een CR - 1 Jack. Mooi dat hij weer in "fully working order" is. Het is en blijft een prachtig stukje techniek. En voor weergave maakt het niet uit of je een 2 of 3 kops deck hebt. 'k Heb hier 4 Naks (480, 682ZX, RX505, Casseteedeck 1.5) staan, en die worden ook alle vier regelmatig gebruikt. Tenminste, de RX505 nog niet, die heeft nog wat (...) onderhoud nodig. Edited 30 april 2019 by edwin16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 1 hour ago, Tubejack said: Wat wil je nu? Mooi hoezen of .... En goede muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 Die mooie hoezen raken op den duur in het ongerede. Beneden zijn de platen al zo vaak uit te hoezen gehaald, dat de rand totaal versleten is. Op mijn luisterkamer zijn ze zowat nog hagelnieuw. Us bin zunig. En daarnet lekker Some Girls via Tidal gedraaid, beneden. Is echt een top-plaat met dat weergaloze Far away eyes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 (edited) Er zijn mensen die hun lp''s op een harde schijf zetten zodat ze er niet meer aan hoeven te komen. Een kennis van mij heeft ze op minidisc opgenomen. Niet verkeerd voor echt waardevolle lp's die daarmee waardevol blijven. Edited 30 april 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2019 Author Report Share Posted 30 april 2019 1 hour ago, Groovy said: Er zijn mensen die hun lp''s op een harde schijf zetten zodat ze er niet meer aan hoeven te komen. Kun je ze niet beter op tape zetten. Zoals we vroeger deden? Met een goed cassette- of tape deck. Dan blijft het analoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2019 Report Share Posted 30 april 2019 Dat heb ik met een paar lp's gedaan van de Beatles.Eigenlijk voor de lol. Ik zet toch het liefst een lp op. Inmiddels de brede plint met 12 arm aangepast op de lenco l70 Die kan ik morgen aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2019 Author Report Share Posted 30 april 2019 Vandaag een vintage receiver gekocht een Kenwood KR-6050. Wat bijzonder is, zijn de DC gekoppelde schakelingen en mooie Fet's. Hij klinkt echter alsof hij zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Mooi, al die metertjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2019 Author Report Share Posted 30 april 2019 3 hours ago, Groovy said: Dat heb ik met een paar lp's gedaan van de Beatles.Eigenlijk voor de lol. Ik zet toch het liefst een lp op. Inmiddels de brede plint met 12 arm aangepast op de lenco l70 Die kan ik morgen aansluiten. Ik heb van sommige LP's die ik mooi vind, gewoon meerdere exemplaren Groovy Wat voor arm en element? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 Het is een zelfbouw,niet door mij. Opgebouwd uit een Thorens tp huis met een s buis sme koppeling Jelco phonokabel en Jelco lift. At 95 met rode naald die ik van Carl kreeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 12 hours ago, Tubejack said: Vandaag een vintage receiver gekocht een Kenwood KR-6050. Wat bijzonder is, zijn de DC gekoppelde schakelingen en mooie Fet's. Hij klinkt echter alsof hij zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Mooi, al die metertjes Mooi!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2019 Author Report Share Posted 1 mei 2019 Zeker Het is nu nog een hopeloos oud ding. Het wordt een cadeau voor een van mijn kennissen. Ik maak elke dag wat audiofiels mee, zoals deze Pioneer SX-1080 die ik nu aan het restaureren ben. https://classicreceivers.com/pioneer-sx-1080. Verschrikkelijk mooi, maar al die vintage (Pioneer) receivers blijken toch allemaal technisch in matige ....slechte tot zeer slechte staat. In tegenstelling tot al die mooie verkoopverhaaltjes op het WWW. Ok de buitenkant ziet er dan misschien mooi uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 Prachtig. Ik zou er best een willen,maar een gerestaureerd exemplaar is duur. Misschien niet duur gerekend naar uren en materialen maar toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 Gewoon regelmatig langs de kringloop. Stond een tijdje terug er een voor 7,50 Gepoetst en spelend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 Ik heb er hier bij de kringlopen nog nooit een mooie gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2019 Author Report Share Posted 1 mei 2019 1 hour ago, Groovy said: Prachtig. Ik zou er best een willen,maar een gerestaureerd exemplaar is duur. Misschien niet duur gerekend naar uren en materialen maar toch. Reken op € 2000 voor een goed gerestaureerd exemplaar. 2e hands zijn ze al jaren duur.... meestal +/- €1000. Heel soms goedkoper. Door het internet en Marktplaats weet bijna iedereen de prijzen. Of je moet zoals Pjotr mazzel hebben. Hier in Zaanstad vind je alleen rommel bij 5 verschillende kringloopwinkels. Een collega uit Haarlem maakt hetzelfde mee. Hij stelde: "eigenlijk zou je een eigen kringloopwinkel moeten beginnen dan kom je misschien nog leuke dingen tegen" Wat over prijzen, stel de kosten van de restauratie van een SX-1080 op €1000,- Ik zit daar zeker een week aan te prutsen en poetsen voordat hij helemaal naar mijn zin is en weer 25 jaar mee kan. Aanschaf 1e kwaliteit materialen inclusief led verlichting €300...350. Laat ik voorzichtig 20 uur (€650) effectief rekenen = 32,50 per uur. Daar gaat nog vanaf bijna 50% aan belasting, sociale premies en kosten van een werkplaats. Hou ik netto over €300...€350. Dan geef ik ook nog 1 of 2 jaar garantie. Immers hij is als nieuw niet? Dus Ik maak af, wat ik heb beloofd hebt, de rest stuur ik door naar mijn collega's, die ook dergelijke bedragen moeten vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 48 minutes ago, Groovy said: Ik heb er hier bij de kringlopen nog nooit een mooie gezien. Je moet ook vaak langs en een beetje geluk hebben. Voor dat bedrag is ie natuurlijk niet Spic & Span gereviseerd. Maar Rotel en Kenwood uit deze klasse zie ik toch wel regelmatig voorbij komen voor tussen de 5 en 25. Tuners wordt echt een niche. De kringloop raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 Yep daar heeft Opa s gelijk in De prijzen rijzen idd de pan uit. Ik houd mijn ogen open,je weet maar nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 2 minutes ago, Pjotr said: Je moet ook vaak langs en een beetje geluk hebben. Voor dat bedrag is ie natuurlijk niet Spic & Span gereviseerd. Maar Rotel en Kenwood uit deze klasse zie ik toch wel regelmatig voorbij komen voor tussen de 5 en 25. Tuners wordt echt een niche. De kringloop raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. De echte kringlopers staan een kwartier voor opening aan de poort. Die hebben meer kans op een mazzeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2019 Author Report Share Posted 1 mei 2019 1 hour ago, Groovy said: De echte kringlopers staan een kwartier voor opening aan de poort. Die hebben meer kans op een mazzeltje. Dat gaat hier anders. Ik heb zelf een paar jaar terug gesolliciteerd op een dergelijke functie. De meeste kringloopwinkels hier, hebben een of meerdere technische mannen die vooraf al de spullen die echt wat waard zijn uitzoeken. Dat gaat of naar een opkoper of via via naar de 2e hands markt, zoals Marktplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 mei 2019 Report Share Posted 1 mei 2019 (edited) Dan heb jij pech Jack. Misschien in een andere stad proberen? Meeste kringloop in de wat grotere steden is een werklozenproject, al dan niet van de gemeente of de kerk. En daar loopt wat techniek betreft, echt niet het grootste licht rond. Er zijn idd ook een paar commerciële. Die zijn meer op de hoogte van de marktwaarde die het kan hebben, vaak fors duurder en scharrelen ook op Marktplaats. Daar moet je dan ook niet zijn. Edited 1 mei 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2019 Author Report Share Posted 1 mei 2019 Dat zijn 2 goede ideeën Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2019 Report Share Posted 2 mei 2019 (edited) Ik kijk al wat langer met een schuin oog naar nieuwe LS. Op zich heb ik het goed voor elkaar, maar mijn Monitor Audio 20 SE LS zijn nu 20 jaar oud en als ik me echt kan verbeteren waarom niet een keer? Ik zoek dus voorzichtig LS met een redelijk hoog rendement (rond 90 Db) met wat meer laag dan de huidige. Mijn ruimte is pakweg 55/60 kuub groot dus ik ben wat voorzichtig met bakbeesten. Bij Audio Live zag ik dat ze de Devore LS in huis hadden en de net betaalbare Nine waren zelfs nieuw binnen volgens hun site. Dus ik maak een afspraak om die Nine en het eventueel grotere model te beluisteren. Kennelijk ging er iets fout (kan ook bij mij zijn geweest) want ze hadden alleen de X in huis. Hoewel die Nine op hun site stond met de mededeling dat die nieuw binnen waren, hadden ze deze LS niet en kwamen ze ook niet binnen wat ik een beetje raar vond. Naar die X heb ik overigens met zeer veel plezier geluisterd. Ik had wat programmamateriaal meegenomen en dat klonk werkelijk fantastisch op deze LS en verder op Audionote spullen. Het geluid was fraai in balans en de LS hoorden zeker tot de beteren die ik de laatste jaren heb gehoord. Op een bepaald moment werd demo muziek zeer hard gespeeld, maar dergelijke muziek speel ik nooit en zeker niet zo hard. Voor mijn ruimte beslist overkill. Mede gezien het feit dat de X veel en veel duurder zijn dan de Nine, denk ik ze maar niet op proef naar Nijmegen laat komen. Leuke zaak trouwens Audio Live. Hier trouwens een review van de Nine https://cdn.h-e-a-r.de/pdf/devore-fidelity/Test-DeVore-Gibbon-Super-Nine-image-hifi-02-2019.pdf Edited 2 mei 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2019 Author Report Share Posted 2 mei 2019 Mooie luidsprekers Carl. Leuk verslag ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts