Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II


mumsoft
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Op analog planet van Mike Fremer staat een leuke vergelijktest van een aantal elementen. Hij heeft ze anoniem digitaal opgenomen en de mensen konden aangeven wat ze het beste vonden klinken. De resultaten met commentaar zijn inmiddels te lezen. Eigenlijk wel verrassend.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Pjotr said:

Die is al een jaar oud Jack. Het zou wel eens handig worden als Carl leert te verwijzen naar wat ie bedoelt. Het is nu meer van: "In de bibliotheek staat een boek wat mij boeide. echt een goed boek!"

Goed boek? Kan ook, Wild van Cheryl Strayed.  Verslavend mooi.  Lees je in één keer uit. https://www.bol.com/nl/f/wild/9200000021825828/

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Als je Analog Planet intikt ( www analogplanet.com) kom je op de site van Mike Fremer recescent van Sterophile. Het artikel wat daar bovenaan staat  over elementen daar gaat het over. Leert zich vanzelf. Doorverwijzen kan ik moeilijk met een I Pad ^_^ Volgende keer maar weer achter de computer.

Verrek het artikel  is ineens weg. Vanochtend stond het er nog. Het artikel was gebaseerd op de digitale opnamen van een aantal elementen waarop je kon stemmen  - erg leuk. Kennelijk hebben ze problemen gekregen met het resultaat van deze test.

Toch is een I Pad wel een leuk ding Peter. Achter de computer zitten heb ik in mijn leven wel genoeg gedaan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Sorry maar een link moet je toch gewoon kunnen kopiëren met een iPad? :ph34r:

Nou ja. Op Youtube heb je vaker van dat soort films dan heb je enigszins een idee hoe een element klinkt en wat het verschil is tussen de twee elementen of naalden. Leuke oefeningen. Ook al is er bij zijn in het echt denk ik beter.

Link to comment
Share on other sites

Het is jammer dat de test (resultaat) niet meer op Analoog Planet staat. Er stond een Ortofon Red en Black bij. Op basis van de luisterervaringen van de stemmers scoorden die beter dan een Nagaoka MP 300. Nu heb ik zelf een MP 200 en die zou ik toch prefereren boven de Bronze die ik nog niet zo lang geleden gehoord heb. Een fraai element daar niet van, maar daar zat wel een lelijk randje in het hoog. Toen ik dat tegen de eigenaar zei bevestigde hij dat.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, carl said:

Het is jammer dat de test (resultaat) niet meer op Analoog Planet staat.

Kan zijn, toch bedankt. Ik kwam daar nl wèl een bespreking van de AudioTechnica AT95E tegen, en ter vergelijk die met de Shibata-naald, AT95SA. En dat vond ik nou weer leuk.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

Ik weet eigenlijk niet waar je die Shibata kan krijgen. 

Die Ortofons kwamen er bij die survey wel goed uit. Kan best zijn dat alle werknemers erop hebben gestemd.

Ik heb last van keelpijn niet veel audiofiels aan vandaag!

Link to comment
Share on other sites

Bij LP Gear, las ik. Maar belangrijk is het niet, ik ga niet meteen prutsen aan een nieuwe draaitafel als die gloedjenieuw binnen is. Hoewel... Maar goed, dat is iets voor 2018. Sterkte met je keelpijn.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...