carl Posted 29 april 2017 Author Report Share Posted 29 april 2017 Anders neem je toch gewoon een rollator mee Marc Kan Carl ook af en toe zitten Met Carl valt het nog wel mee al denk ik dat je aan het eind van de dag wel moe bent. Ik hoop dat Roger s'avonds niet naar de disco wil. Ik ga zeker vroeg naar bed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Ik zou eerst een goed gaan bedenken welk klankkarakter je nastreeft. Een element met een "kastje" zal altijd kleuren. Elementen zonder kastje zoals de Glider klinken sneller en dynamischer, maar minder romantisch. Andere materialen klinken ook weer anders. De elementen van Benz zijn met verschillende naalden uitgevoerd. Van een redelijk standaard Fine Line via de Geiger naar de Microridge. En ook die klinken allemaal weer anders en zeker wanneer je ze niet optimaal afstelt. Werk aan de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2017 Author Report Share Posted 29 april 2017 Die duurdere types hebben allemaal een Micro Ridge Hans. Mijn Ruby met een kastje vind ik in ieder geval niet onprettig kleuren en hij klonk beter dan de Glider. Ik heb ook gedacht aan een Gullwing, maar zo'n open ding van zoveel geld, vind ik in ieder geval eng, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Die duurdere types hebben allemaal een Micro Ridge Hans. Mijn Ruby met een kastje vind ik in ieder geval niet onprettig kleuren en hij klonk beter dan de Glider. Ik heb ook gedacht aan een Gullwing, maar zo'n open ding van zoveel geld, vind ik in ieder geval eng, De laatste jaren wel, maar daarvoor waren het andere naaldvormen. Dat een Glider (of andere open elementen) je toen niet aan stond, kan ook aan andere factoren gelegen hebben. Er zijn zo veel variabelen, dat de kans dat het mis gaat veel groter is, dan dat het goed gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 (edited) maar zo'n open ding van zoveel geld, vind ik in ieder geval eng, Vond ik ook altijd, na mijn Benz Ace.... die "enge naakte naaldjes..." Zo' n Delos heeft ook een héél klein naaldje , maar met de arm en lift van de Sony PS-6750 gaat het perfect. Het is juist heel makkelijk om de naald precies in de groef te zetten, met de Thorens TD-2001 was dat moeilijk. Edited 29 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2017 Author Report Share Posted 29 april 2017 (edited) De laatste jaren wel, maar daarvoor waren het andere naaldvormen. Dat een Glider (of andere open elementen) je toen niet aan stond, kan ook aan andere factoren gelegen hebben. Er zijn zo veel variabelen, dat de kans dat het mis gaat veel groter is, dan dat het goed gaat. De Glider is volgens mij kapot gemaakt door iemand anders, ik kon in ruil daarvoor de Wood voor een zacht prijsje krijgen. Ik vond de Glider mooier klinken dan de Wood, maar de Ruby was toch wel weer beter dan beiden.Toch weer grappig om te zien hoe dat wekt. In de US is de Ruby duurder dan de Gullwing en in Europa is het omgedraaid. Edited 29 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2017 Author Report Share Posted 5 mei 2017 Ik koop graag om de hoek en daar zit toevallig Rob Wilms met de Hifiwinkel. Hij stelde ook hun Kiseki Purple Heart NS voor. Wie kent die elementen eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2017 Members Report Share Posted 5 mei 2017 Ik koop graag om de hoek en daar zit toevallig Rob Wilms met de Hifiwinkel. Hij stelde ook hun Kiseki Purple Heart NS voor. Wie kent die elementen eigenlijk? Ikke... Heb er ook nog ergens 1 liggen. Beetje Koetsu sound, vriendelijk zeg maar. Benz sound ken je ze onderhand, de ZYX sound ook, vdH zal net te veel in your face voor je zijn, waar heb eigenlijk je de voorkeur voor? Dat maakt dingen al veel eenvoudiger als je dat een keer uitvind. Je mag eventueel mijn Koetsu Onyx wel een keer lenen (ik vermoed dat we daar op Munchen ook mee spelen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2017 Author Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Bedankt Marco, ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn geluid met dien verstande dat het element wat te in het hoog begint te klinken en ook wat korzelig. Daarbij zijn we dit jaar uit onze huiskosten (badkamer) dus misschien koop ik volgend jaar nog wel een paar LS en dan moet de bron ook wel perfect zijn. Ik zoek een geluid wat niet te veel afwijkt van het Benz geluid. Zit in die zin ook wat te twijfelen over de Gulwing of Ruby Z. Die van de Hul vind ik altijd wel mooi klinken bij jou, maar weer net boven mijn budget (2500 tot net iets boven de 3000). Die Onyx wil ik zeker ook wel een keer horen, maar ja met een besteding van 8500 krijg ik ruzie in huis. Edited 5 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Even terzijde: na mijn tweede CVA heb ik behoorlijk last gekregen van tinnitus en hyperacusie. Als gevolg daarvan verdraag ik absoluut geen schelle, harde geluiden meer en ben ik ook overgevoelig geworden voor vervorming. Daardoor ook ruim een jaar geen muziek kunnen verdragen. Dit heeft ook blijvende gevolgen gehad voor mijn muziekbeleving, en zelfs geleid tot het wissselen van luidsprekers. Staat me iets bij dat jij ook een CVA hebt gehad? De verandering in "waardering" van geluid kan dus goed daarmee te maken hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2017 Members Report Share Posted 5 mei 2017 [...] Die Onyx wil ik zeker ook wel een keer horen, maar ja met een besteding van 8500 krijg ik ruzie in huis. Daar ga je het niet eens mee redden! Maar die is ook niet te koop, dat is een her-, ver- en nog een keer omgebouwde Koetsu variant zo als ik hem echt mooi vind. Meer om eens te horen wat er met Koetsu mogelijk is. Tussen de 2500-3000 euro is er heel veel moois te koop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2017 Author Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Dat is gelukkig al weer een jaar of 5/6 geleden Sander. Ik had geen last van geluiden, maar kennelijk was mijn thermometer beschadigd want ik had het zelfs in een heet bad koud. Ik heb het voor zover bekend nooit meer teruggekregen en slik trouw mijn pillen. Erg lullig dat je moeite hebt met muziek. De problemen die ik nu heb lijken wel een beetje op veroudering van het element. Ik denk verder dat iedereen zo wel zijn gevoeligheden heeft. Ik houd bijvoorbeeld niet van te warm klinkende systemen. Dat vind ik ook zo goed van die hoorns van Marco, gaan wel ver in het laag, maar ze blijven daarbij vrij en open klinken. Erg bijzonder. In Muenchen ga ik ook zeker naar wat ruimtevriendelijke hoorns luisteren. Die bij Marco in zijn kantoor staan vind ik ook niet mis trouwens. En Marco, het probleem is juist dat er veel moois te koop is En op een of andere manier beslis ik op het gebied van hifi moeilijker dan in de rest van mijn leven. Bij de aankoop van mijn huis had ik de beslissing al genomen toen ik in de achtertuin stond en vervolgens kwam er nog een stuk bos! Was wel een lastige koop want je weet nooit wat zo'n uniek huis doet in prijs. Edited 5 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Hoe de nieuwe Kiseki's (NS) klinken weet ik niet, de ouden vond ik aan de warme kant maar wel met een fantastisch mooi middengebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2017 Author Report Share Posted 5 mei 2017 Het mag een tikje rechts (sorry Onno) van neutraal zijn, maar inderdaad niet te veel want dan gaan mijn (oor)haren omhoog staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2017 Author Report Share Posted 22 mei 2017 (edited) Ik heb de Z net besteld met de High End in Muenchen nog in mijn oren Edited 22 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2017 Report Share Posted 22 mei 2017 Ik heb de Z net besteld met de High End in Muenchen nog in mijn oren Leuk maar de Z??? welk element is het uiteindelijk geworden Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 mei 2017 Report Share Posted 22 mei 2017 (edited) ZYX? Edited 22 mei 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2017 Author Report Share Posted 22 mei 2017 (edited) Oh sorry het is de Benz Ruby Z geworden. Ik denk dat het nog wel een upgrade is ten opzichte van de Ruby 3 die ik nu heb vanwege de Micro Ridge naald die op de Z zit in plaats van de Fritz Geiger op de oude 3.. Het statiegeld op het oude element is natuurlijk wel doorslaggevend geweest. Zoals ik er nu tegenover sta, wil ik een draaitafel hebben van onbesproken klasse en eventueel een beetje experimenteren met de TD 320 en TD160 of misschien nog iets anders leuks tweede hands. Genoeg ideeën in Munchen gekregen daarover. Edited 22 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 mei 2017 Report Share Posted 22 mei 2017 Geniet ze Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2017 Report Share Posted 22 mei 2017 Gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 mei 2017 Report Share Posted 23 mei 2017 Carl, je vroeg ergens naar een phonokabel, maar ik kan het niet terug vinden. Misschien is dit iets voor je met een uitgebreide discussie. Veel plezier met je nieuwe Benz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2017 Author Report Share Posted 23 mei 2017 Zit wel levertijd op hoor. Ik zoek het op Seed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 mei 2017 Members Report Share Posted 24 mei 2017 Oh sorry het is de Benz Ruby Z geworden. Ik denk dat het nog wel een upgrade is ten opzichte van de Ruby 3 die ik nu heb vanwege de Micro Ridge naald die op de Z zit in plaats van de Fritz Geiger op de oude 3.. Het statiegeld op het oude element is natuurlijk wel doorslaggevend geweest. Zoals ik er nu tegenover sta, wil ik een draaitafel hebben van onbesproken klasse en eventueel een beetje experimenteren met de TD 320 en TD160 of misschien nog iets anders leuks tweede hands. Genoeg ideeën in Munchen gekregen daarover. Ik had die oude Ruby eerst maar geretipt. Zou dat niet hebben bevallen levert hij met nieuwe naald altijd nog mee op dan nu als statiegeld! Buiten dat, met de levertijd van Benz op het ogenblik heb je die nieuwe naald dan al voor 50% weggespeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2017 Author Report Share Posted 25 mei 2017 Met bijbetalen vind ik het eerlijk gezegd de prijs voor de Benz niet onredelijk Marco. Daarbij wil eerlijk gezegd de komende jaren weer helemaal van het gedoe af zijn en eigenlijk bevalt de Benz goed. Als ik nog eens een losse armbuis bij de Graham kan krijgen ga ik nog wel eens goed vreemd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2017 Author Report Share Posted 15 juni 2017 Vol verwachting klopt het hart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts