Jump to content

RenéN kijkt een keertje mee in de keuken van Cock


René N.
 Share

Recommended Posts

  • Members

Het ging ook over buitenhoezen. Hoe dat weer op binnenhoezen uitkomt, geen idee. De enige reden waarom die opening trouwens naar boven staat, is omdat ze dan netjes op 1 lijn staan en niet nog wat schuiven in de kast.

 

Ik stop trouwens mijn lp's (met een geplastificeerde papieren binnenhoes) achter de buitenhoes. Wel samen in een zachte, platic beschermhoes, met de opening naar... jawel, boven. Dat achter de buitenhoes stoppen is weer om ringing van de buitenhoes te voorkomen.

 

Binnenhoes, buitenhoes, beschermhoes, zo maar wat gemijmer van een platenverzamelaar...

Link to comment
Share on other sites

Dus papieren binnenhoezen zijn beter?

Nooit gehoord over de weekmakers bij plastic binnenhoezen.

Ik vind van wel. Ook al omdat ze na het wassen soms nog wat vochtig zijn, dan plakt die binnenhoes aan de plaat.

 

Ik ga zoeken of ik dat stukje over de plastic hoezen nog kan vinden. Ik heb overigens nooit problemen hiermee ondervonden.

 

Maar papier vind ik nu eenmaal fijner om te gebruiken. Dat gepruts om die plastic binnen- of buitenhoes er af en weer om te krijgen ben ik allang beu. Gewoon de papieren binnenhoes 90grd gedraaid in de buitenhoes schuiven. En af en toe wassen. Helemaal geen last van statische electriciteit.

Link to comment
Share on other sites

Het ging ook over buitenhoezen. Hoe dat weer op binnenhoezen uitkomt, geen idee. De enige reden waarom die opening trouwens naar boven staat, is omdat ze dan netjes op 1 lijn staan en niet nog wat schuiven in de kast.

 

Oké, dat had ik niet bedacht maar is wel zo. Dat staat inderdaad erg strak, zo is ook bij Cock te zien. Misschien ook maar gaan doen  :)

Link to comment
Share on other sites

Niet erg "on topic" maar de volgende site gaat ook in op de verschillende sleeves.

 

www.thevinylpress.com (via tabblad cleaning-care).

 

Probleem blijft echter om de kunststoffen met zekerheid te determineren.

 

Ik maak mij niet meer zoveel zorgen om de verschillende invloedsfactoren. Nu mijn eerste aankopen hun 40 jarig jubileum al hebben gevierd, ben ik ervan overtuigd dat het mijn tijd wel duurt..........Overigens intussen wel een echte reinigingsmachine aangeschaft en daarmee definitief afscheid genomen van de Knosti.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Het ging ook over buitenhoezen. Hoe dat weer op binnenhoezen uitkomt, geen idee. De enige reden waarom die opening trouwens naar boven staat, is omdat ze dan netjes op 1 lijn staan en niet nog wat schuiven in de kast.

 

Ik stop trouwens mijn lp's (met een geplastificeerde papieren binnenhoes) achter de buitenhoes. Wel samen in een zachte, platic beschermhoes, met de opening naar... jawel, boven. Dat achter de buitenhoes stoppen is weer om ringing van de buitenhoes te voorkomen.

 

Binnenhoes, buitenhoes, beschermhoes, zo maar wat gemijmer van een platenverzamelaar...

Daar we toch off topic bezig zijn (of misschien juist wel niet), hier wat verduidelijking met plaatjes:

 

 

IMG_4735_zpsd5qkwxer.jpg

 

 

IMG_4736_zpsx8zginqs.jpg

 

 

IMG_4737_zps2iokum1l.jpg

 

 

Is het de beste manier om je vinyl te bewaren? Geen idee, ik vind het wel de meest praktische...

Link to comment
Share on other sites

Daar we toch off topic bezig zijn (of misschien juist wel niet), hier wat verduidelijking met plaatjes:

 

 

IMG_4735_zpsd5qkwxer.jpg

 

 

IMG_4736_zpsx8zginqs.jpg

 

 

IMG_4737_zps2iokum1l.jpg

 

 

Is het de beste manier om je vinyl te bewaren? Geen idee, ik vind het wel de meest praktische...

 

 

Waarom de openkant van de plastic hoezen niet aan de achterkant? Nu is het een redelijke stofhapper.

Link to comment
Share on other sites

Waarom de openkant van de plastic hoezen niet aan de achterkant? Nu is het een redelijke stofhapper.

Ik doe het ook altijd op deze manier. Met de open kant naar achteren loop je het risico dat de lp met binnenhoes uit de plastic buitenhoes glijdt/valt wanneer je de hoes uit de kast trekt. Ik stop de lp met binnenhoes ook nog een kwartslag gedraaid in de buitenhoes (dus met de open zijde naar links of rechts), zodat de lp zelf altijd stofvrij blijft.

Link to comment
Share on other sites

Ik doe het ook altijd op deze manier. Met de open kant naar achteren loop je het risico dat de lp met binnenhoes uit de plastic buitenhoes glijdt/valt wanneer je de hoes uit de kast trekt. Ik stop de lp met binnenhoes ook nog een kwartslag gedraaid in de buitenhoes (dus met de open zijde naar links of rechts), zodat de lp zelf altijd stofvrij blijft.

 

Maar het stof wat in de openstaande bovenkant valt, zit wél in die buitenhoes. Vroeg of laat zit dat dus ook in de papieren binnenhoes. 

Mijn platen zitten niet in die plastic hoezen maar gewoon in de kartonnen hoezen. De openkant natuurlijk naar achter en (hoofdzakelijk papieren) binnenhoes een kwart slag gedraaid. Ook netjes, maar de buitenhoezen zijn wél iets kwetsbaarder.

 

De plastic buitenhoezen heb ik al afgezworen toen ik de platen nog nat afspeelde. Het kwam toen met de plastic binnen- en buitenhoezen voor, dat de schimmel op de platen stond. Dus maar snel gestopt met dat plastic. Nu ik droog afspeel, is dat niet meer zo'n probleem, al is de plaat na het wassen nog lang vochtig.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Ik ga mijn platen ook zo organiseren als Arden (dat ik daar zelf niet opgekomen ben) Grootste voordeel voor mij persoonlijk is dat het "binnenhoes met plaat" terug frommelen in de vaak te krappe kartonnen buitenhoes verleden tijd is. Dat laatste was een eeuwige ergernis.

 

Hoe bevalt de reinigingsmachine, Clearaudio Double Matrix Professional Sonic?

 

Er zijn verschillende enthousiaste reviews geweest in Audiobladen, daar kan ik het wel mee eens zijn. Ik heb hem gekocht vanwege zijn bouwkwaliteit en twee zijden tegelijk reinigen. Er is echter wel een kanttekening (die in de gepubliceerde testen ook gemaakt is) hij is royaal met vloeistof. Dit zal allemaal goed uitgedokterd zijn door Clearaudio, echter daardoor doe ik de acties nu vaker handmatig. En dan ben je bij de minder luxe concurrentie (met afzuiging) eigenlijk net zo goed bediend. Val je echter zoals ik voor de Teutoonse bouwkwaliteit, dan heb je voor een hoop geld iets moois in huis. Pijnlijk is dat hij sinds kort nog duurder is geworden (nee wacht!, niet terugrekenen naar Guldens............). Ik heb er een jaar over gedaan om een mogelijke aanschaf voor mezelf te verantwoorden, maar nog geen moment spijt gehad.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...