Jump to content

Capacitance loading bij MC


rbh
 Share

Recommended Posts

Binnenkort ga ik de Ampearl MM phono versterker proberen met een Ortofon Cadenza black MC en waarschijnlijk de ST 70 SUT.  De enige instelling die mogelijk is op de Ampearl is capacitance loading. Hoe moet ik omgaan met deze instelling in bij deze MC en SUT?  

Link to comment
Share on other sites

Vandaag belde "onze" Jongensdroom. Hij had een nieuw element voor in zijn Kuzma draaitafel en vroeg zich af hoe de instellingen van zijn Phonotrap moesten zijn. Daar zaten dipswitches in om de aanpassing te optimaliser. Maar hij kon bij de MC ingang geen capaciteits-switch vinden. Wél bij de mm ingang. Dan is het gelijk duidelijk dat capaciteit er bij een MC nauwelijks toe doet.

Link to comment
Share on other sites

Technical data Configuration A:
Recommended cartridge impedance 5-50 Ω
Gain 24 dB at 1 kHz
Frequency response 10 Hz - 100 kHz ± 1 dB
Recommended load 47 KΩ // 200 pF

Technical data Configuration B:
Recommended cartridge impedance < 10 Ω
Gain 30 dB at 1 kHz
Frequency response 10 Hz - 80 kHz ± 1 dB
Recommended load 47 kΩ / 200 pF

 

ST-70 MC transformer (ortofon.com)

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Vandaag belde "onze" Jongensdroom. Hij had een nieuw element voor in zijn Kuzma draaitafel en vroeg zich af hoe de instellingen van zijn Phonotrap moesten zijn. Daar zaten dipswitches in om de aanpassing te optimaliser. Maar hij kon bij de MC ingang geen capaciteits-switch vinden. Wél bij de mm ingang. Dan is het gelijk duidelijk dat capaciteit er bij een MC nauwelijks toe doet.


Is het toch een van de Hul geworden Hans?  Waarom gooien we de ban van Wil er eigenlijk niet af moderator?  Het is een prima vent en hij heeft nu grijze haren.

 

Op mijn Pass kloon kan ik de capaciteit ook bij MC instellen. Of het direct hoorbaar is weet ik niet, maar gevoelsmatig zit er toch een verschil.


 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, carl said:


Is het toch een van de Hul geworden Hans?  Waarom gooien we de ban van Wil er eigenlijk niet af moderator?  Het is een prima vent en hij heeft nu grijze haren.

 

Op mijn Pass kloon kan ik de capaciteit ook bij MC instellen. Of het direct hoorbaar is weet ik niet, maar gevoelsmatig zit er toch een verschil.


 

 

Tussen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...