Jump to content

Alphason Delta arm


carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Alphason Delta uit 1988. Hij zat op mijn TD 321. Daar zit nu een fraaie 9 inch Jelco 750 op. Om de kosten aan het TD 321 project wat te dekken wil ik de arm wel verkopen. Ik heb de bedrading net doorgemeten en dat is verder prima. Toch zou ik zelf de bedrading vervangen en volgens mij kan dat zeer en zeer simpel. Ik denk dat je de arm moet vergelijken met iets als een Linn Basic. 

 

Wat zou ik voor de arm vragen?

Link to comment
Share on other sites

Qua tweede hands prijs zit ie in de regionen van de Linn Basik LVX (dus €200-250). Een Akito is meestal duurder (maar niet veel beter dan de Basik). De Alphason is wel een andere arme. Effectieve massa van de Alphason Delta (15g) is een stuk hoger dan van de Linn Akito (10g). Het is op zich wel een prima arm voor een Linn of Thorens platenspeler.

Breng 'm maar mee als je met de Thorens naar mij komt. Misschien dat we wel een deal kunnen maken.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Roots said:

De Delta had een nieuwprijs van 800 gulden. De armbuis zit volgens mij volgegoten met hars, en daardoor kan je de bedrading niet vervangen.


Mijn vrouw heeft er aan gerekend. De arm zou nu tussen de 500 en 600 euro kosten.

Link to comment
Share on other sites

Roger heeft hem overgenomen gisteren. Hij had een prijs en dat was prima. Ik heb verder een beetje behoefte aan opruiming op zolder. Mijn TD 320 gaat nu naar mijn dochter en die ben ik dan ook weer kwijt. Krijg ik mijn Dual 1219 terug. Iemand interesse?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...