Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Er is ook een film over gemaakt: Dark Waters. Best  de moeite waard en beschrijft het verhaal van een koppige advocaat die het opneemt tegen Dupont die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Is overigens waargebeurd.

Wat me overigens opvalt met filmpjes op het forum is dat de advertenties niet meer worden getoond. Zit daar niet iets in om de advertenties binnen Youtube te omzeilen? Ik wordt daar echt moe van, elke 2 minuten weer die kerel die mij uitlegt dat ik vooral naar zijn beleggingsadviezen moet luisteren.

Wij gebruiken https://www.ghostery.com  in Safari op onze Mac's ; Die houdt een hoop tegen zowel, bij webpagina's als YouTube filmpjes. Soms een zwart scherm zolang een advertentie duurt, meestal kan ik dat snel wegklikken. Om de 2 minuten reclame daar heb ik geen last van. Het valt sowieso erg mee, via dit forum of direct vanaf YouTube .    

daar gebruiken wij hier https://adblockplus.org/nl/ voor om de onzinnige reclame buiten de deur te houden.

Veel websites zien er dan ook gelijk een stug rustiger uit.

Slechts enkele sites vragen om dit uit te zetten voor dat ze geladen worden. dergelijke sites sla ik dan maar over of zet op enkel die site de blocker uit.

Standaard staat er laat enkele reclames toe aan maar ook die kan je gerust uit zetten.

werkt helaas niet op een android toestel.

Edited by kappa7

On 31-5-2025 at 06:01, Tubejack said:

Wat ik mij ervan herinner wordt ook maar op een beperkt pakket bemonsterd Jack. Het zou nog best kunnen dat er op nieuwe stoffen helemaal niet of pas na jaren wordt bemonsterd. Ook die drinkwaterbedrijven zijn niet helemaal zuiver. Grondwater en oppervlaktewater wordt vaak gemengd om binnen de normen te blijven. Heb ik persoonlijk wel moeite mee. Aan de andere kant spreek je om zeer lage concentraties.

27 minutes ago, Tubejack said:

Dan heb je waarschijnlijk, de actuele bijlage niet gelezen.

Wat ik me ervan herinner is/was er een Europese drinkwaterrichtlijn Jack. Bij dergelijke richtlijnen of uitwerking in landelijke wetgeving is er altijd sprake van discussie met belanghebbende partijen. Ik heb binnenkort weer koffie met een oude nog werkende technische collega. Als we dan even over het werk praten komen er altijd problemen met nieuwe stoffen aan de orde (ongelooflijk veel). Als die in de industrie worden gebruikt zitten ze ook in de bodem en in het drinkwater. Dat wordt dan met graagte genegeerd door de betrokken overheden. Hebben ze net een bouwplan klaar en dan blijkt er ineens een of andere nieuwe stof te zitten die voor veel gesaneerd moet worden. Ik ben niet echt cynisch (als type) maar zo werkt het nu eenmaal.

On 30-5-2025 at 19:14, Tubejack said:

Ref:  It's in my blood !

Had ik ook al gezien, schokkend allemaal vooral willens en wetens de gezondheid van de mens op-offeren voor geld, omdat het kan omdat de regelgeving altijd achter loopt.  Klote bedrijf.... helaas ook hier in Helmond voorbij gekomen .... 😞

Edited by MarcelMR

6 hours ago, carl said:

Ik ben niet echt cynisch (als type) maar zo werkt het nu eenmaal.

Ik kan niet zoveel met termen, zoals: "zo werkt het nu eenmaal".  Dat keurt het niet goed. 

Edited by Tubejack
update

8 hours ago, kappa7 said:

daar gebruiken wij hier https://adblockplus.org/nl/ voor om de onzinnige reclame buiten de deur te houden.

Veel websites zien er dan ook gelijk een stug rustiger uit.

Slechts enkele sites vragen om dit uit te zetten voor dat ze geladen worden. dergelijke sites sla ik dan maar over of zet op enkel die site de blocker uit.

Standaard staat er laat enkele reclames toe aan maar ook die kan je gerust uit zetten.

werkt helaas niet op een android toestel.

https://blokada.org

5.0 is de gratis versie en gebruik ik al vele jaren voor android. Dit houdt ook veel reclame uit apps. Voor Browsers zijn er ook vele andere mogelijkheden. Ik was altijd een Firefox liefhebber, maar ben recent over gestapt op Vivaldi. Zowel op mijn telefoon als op de Desktop.

20 hours ago, Tubejack said:

Ik kan niet zoveel met termen, zoals: "zo werkt het nu eenmaal".  Dat keurt het niet goed. 

Ik ben altijd behoorlijk streng geweest Jack. Heeft me problemen opgeleverd binnen de overheid.

On 31-5-2025 at 23:09, Edje2 said:

Er is ook een film over gemaakt: Dark Waters. Best  de moeite waard en beschrijft het verhaal van een koppige advocaat die het opneemt tegen Dupont die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Is overigens waargebeurd.

Wat me overigens opvalt met filmpjes op het forum is dat de advertenties niet meer worden getoond. Zit daar niet iets in om de advertenties binnen Youtube te omzeilen? Ik wordt daar echt moe van, elke 2 minuten weer die kerel die mij uitlegt dat ik vooral naar zijn beleggingsadviezen moet luisteren.

Tip: koop een Hifi Rose streamer. Daarin zit de RoseTube app, waarmee je Youtube filmpjes kunt afspelen: beeld via TV (HDMI) en geluid via de hifiset. 
In die Youtubefilmpjes geen enkele advertentie;  je krijgt als het ware een Youtube abonnement cadeau.

28 minutes ago, huubw said:

Tip: koop een Hifi Rose streamer. Daarin zit de RoseTube app, waarmee je Youtube filmpjes kunt afspelen: beeld via TV (HDMI) en geluid via de hifiset. 
In die Youtubefilmpjes geen enkele advertentie;  je krijgt als het ware een Youtube abonnement cadeau.

Youtube kwaliteit voor "slechts" 1.999 :blink:

Je koopt natuurlijk niet zo'n HiFi Rose streamer alleen voor de advertentievrije Youtube app.
Maar als je de aankoop van een streamer overweegt kan zo iets een argument zijn.
Voor mij was het, behalve om andere redenen, een belangrijk koopargument.

Een kennis van me heeft een Hifirose. Vind het geen fijn apparaat. Bediening niet heel duidelijk, en ik wil advertentievrij kijken op mijn laptop. Bovendien heb ik een Aurender. Dat is dus helaas geen optie. maar ik snap nog steeds niet waarom YT filmpjes afgespeeld via dit forum geen advertenties laten zien. Daar moet toch iets mee te doen zijn?