Groovy Posted 1 juli 2019 Report Share Posted 1 juli 2019 Erg mooi Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2019 Report Share Posted 1 juli 2019 Als nieuw, maar o zo ouderwets. Veuls te veul knopjes voor de ouder wordende audiophiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juli 2019 Author Report Share Posted 1 juli 2019 1 minute ago, mumsoft said: Als nieuw, maar o zo ouderwets. Veuls te veul knopjes voor de ouder wordende audiophiel. Zolang je jong van geest bent, is er niets aan de hand @Hans en Groovy bedankt. Zo op het 1e gezicht zag het er aardig uit. Van binnen was deze extreem smerig en slecht. Stukkende en/of verkoolde printen, volgespoten met contactspray of andere troep. Zelfs op alle knoppen zat een laag hardgewonden vuil dat ik mechanisch moest verwijderen .... Getver Ik heb een aantal keren de hele voorplaat met een sopje van Dettol en Dubro platinum schoongemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2019 Report Share Posted 1 juli 2019 Waarschijnlijk heb je een zorgvuldig aangebrachte laag gehakt verwijderd Jack Even serieus - kom je dit nu vaker tegen en verniel je niets aan de binnenkant bij het schoonmaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 7 hours ago, carl said: Waarschijnlijk heb je een zorgvuldig aangebrachte laag gehakt verwijderd Jack Even serieus - kom je dit nu vaker tegen en verniel je niets aan de binnenkant bij het schoonmaken? Zou serieus kunnen. Het was een vieze gore laag, van een soort was, vermengt met stof en ander vuil. Waardoor aansluitdraden van onderliggen onderdelen gingen oxideren. Dat kom ik eigenlijk nooit tegen. Wel 25...40 jaar opgehoopt vuil. Schoonmaken is iets wat je met veel geduld moet doen, vooral goed van te voren nadenken. Dan gaat er zelden iets stuk. Wat ik wel meemaak dat iets uitgedroogd is en uitklaar valt. Vooral hard PVC. Daar is door de warmte na 25...35 jaar de weekmaker uit. Waardoor het hard en poreus wordt. Voorbeeld is de kunststof verlichting rail. Die is meestal stuk, omdat er verkeerde lampjes gebruikt worden. Dan wordt het te heet. LED vind ik meestal niet mooi, dus er komen nieuwe lampjes in. Vervangende onderdelen zijn soms moeilijk te krijgen. Regelmatig moet je zelf wat maken. En soms vind je het via Ebay.com. Maar voorlopig even geen Pioneer receivers meer. Eigenlijk te veel werk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 (edited) Mooi geworden Jack! 3 hours ago, Tubejack said: Zou serieus kunnen. Het was een vieze gore laag, van een soort was, vermengt met stof en ander vuil. Waardoor aansluitdraden van onderliggen onderdelen gingen oxideren. Dat kom ik eigenlijk nooit tegen. Wel 25...40 jaar opgehoopt vuil. Volgens mij zijn er niet zo veel vegetarische audiofielen die veel wokken Heb ooit eens een (buizen) KTV onderhanden gehad die helemaal egaal bruin was van binnen door een laag nicotine. Daar was geen schoonmaken meer aan. Gelukkig was het alleen een nieuwe lijnbuis. Anders was ik er niet mee verder gegaan. Edited 2 juli 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 1 hour ago, Pjotr said: Mooi geworden Jack! Dank Dit was geen nicotine, het is iets van was of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Ja dat begreep ik wel. En het waren ook niet de leeggelopen elco's neem ik aan. Denk leeg gelopen audiolampjes geweest, model waxine lichtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Eerste experiment van van der Heide? Waarschijnlijk heb je een collectorsitem om zeep geholpen Jack. Maar Nicotine en as (op LP’s) is natuurlijk in een bepaalde periode een zeer groot probleem geweest. In die tijd was fonduen natuurlijk ook erg populair. In mijn Quad 34/306 vind je weinig vuil want die waren geheel afgesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 45 minutes ago, carl said: Waarschijnlijk heb je een collectorsitem om zeep geholpen Jack. Kijk je wel eens naar Car SOS? Dit was: "Receiver SOS". Een wrak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Respect @Tubejack voor je inzet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 Just now, Ivan10 said: Respect @Tubejack voor je inzet! Dank je Ivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Met een diepe buiging Wat een schoonheid is het geworden. Ik kijk Car SOS overigens graag met Tim & Fuzz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Druipkaarsen waren indertijd erg populair. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 6 hours ago, Tubejack said: Kijk je wel eens naar Car SOS? Dit was: "Receiver SOS". Een wrak. Ik bedoelde dat in relatie met van der Heiden Jack - puur humor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Van der Heide, Carl, niet van de ongelovigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 3 minutes ago, mumsoft said: Van der Heide, Carl, niet van de ongelovigen. Heidenen zijn toch ongelovigen? @JackI is het al bekend wat nu die mysterieuze substantie is geweest die je in die Pioneer aantrof? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 33 minutes ago, mumsoft said: Van der Heide, Carl, niet van de ongelovigen. Marc mijn oprechte excuses aan jou en van der Heide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 2 hours ago, carl said: Ik bedoelde dat in relatie met van der Heiden Jack - puur humor. Snap ik. Dit was gewoon een smeerboel Even serieus. Hoogst waarschijnlijk kan jou voor en eind versterker ook wel wat gehakt gebruiken. @Ivan10 Ik kijk niet zoveel TV. Maar Car SOS is een van favoriete programma's. Ik zag onlangs de restauratie van een Ford Capri uit 1974 met en 3,1 liter motor. Prachtig hoe ze dat doen. De eigenaresse die ernstig ziek was, zag je helemaal opleven Daar doe je ook voor. @Hans Die troep zat ook op plekken, waar normaal geen kaars bijkan. Had zowaar ook tijd voor eigen audiofile dingen. Een uurtje terug mijn meest kritische buizen versterker met zilverdraad -waar ik soms vaak een haat-liefde verhouding mee heb- aan het Schitt multibit dacje aangesloten. 1e indruk van deze combi: Muziekaal, verfijnde muzieklijntjes , laagjes op elkaar, diepte en ruimte. Het is ritmisch. De timing van de tonen kloppen. Het geluid sterft mooi weg. Alleen al van de prijs, maken ze bij Schitt gehakt. Wellicht dat van der Heide er ook tevreden mee zou zijn. In gedachte leeft hij voort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2019 Author Report Share Posted 2 juli 2019 1 hour ago, Pjotr said: Heidenen zijn toch ongelovigen? @JackI is het al bekend wat nu die mysterieuze substantie is geweest die je in die Pioneer aantrof? Waarschijnlijk Waxine, waarom is me volstrekt duister. Eerst zoveel mogelijk mechanisch verwijderd, daarna de printen schoongemaakt met IPA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Ah, ik vermoedde al zoiets. Kaarsvet is een belangrijk bestanddeel van de algehele welzijnsverbeteraars van de jaren '70 - '80 in bepaalde kringen. En nu nog... Kan best dat er wat ontsnapt is aan een brandende kaars die op of boven de receiver geplaatst was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 Och, ik denk dat die waxine microtrillingen moest dempen. Zoiets als bitumen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2019 Report Share Posted 2 juli 2019 (edited) 3 minutes ago, mumsoft said: Och, ik denk dat die waxine microtrillingen moest dempen. Zoiets als bitumen? Doen bitumen dat dan? Volgens mij houden bitumen vooral water tegen. Edited 2 juli 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 juli 2019 Report Share Posted 3 juli 2019 Waxine in een versterker is niet echt logisch. Dat spul is bij een beetje temperatuursverhoging snel vloeibaar en loopt dan alle kanten uit. Bitumen en dan vooral loodbitumen worden vaak gebruikt voor demping. Absorberen van trillingen dus. Lang geleden was ik op een techniekbeurs in Utrecht. Daar stond iemand die bitumineuze hotmelt verkocht. Hij had daar twee behuizingen van airco-units staan. De ene van 1 mm plaat en de andere hetzelfde, maar dan m.b.v. hotmelt er wat stukken plaat van 1,5 mm dik op gelijmd. De ene was een rammelkast, de andere leek wel van steen gemaakt. De kast van de Legend luidspreker is b.v. ook uit plaatstaal vervaardigd en met bitumen gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juli 2019 Report Share Posted 3 juli 2019 (edited) 14 hours ago, Tubejack said: Even serieus. Hoogst waarschijnlijk kan jou voor en eind versterker ook wel wat gehakt gebruiken. Heb je ze ooit gehoord Jack? Ik heb de voorversterker en eindversterker wel aangepast door toevoeging van vilt en een kilo zilver. Ik heb verder wel geëxperimenteerd met van der Heide (tegels, lamp, ring van Kolon). Ik meen soms marginale verschillen te horen, maar meer dan dat zijn het niet. Die onderzetters van Leo aan de andere kant leidde tot een stevig verschil. Hetzelfde geldt voor mijn laatste aankopen, maar die waren weer fors duurder dan die onderzetters: element, phonokabel en phonotrap. Edited 3 juli 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts