Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Dan kom ik ze zeker vergelijken Leo 😀 Roger was trouwens ook erg geïnteresseerd zeker vanwege de duidelijke verbetering van zijn Pass Kloon. 

Vandaag mijn dochter en familie op bezoek gehad. Hij had net een Parasound setje gekocht en vond dat zijn speakers wel heel goed klonken. Hij wilde ook nog eens een keer mijn set horen - hij heeft nog een lange weg te gaan. Maar hij komt er wel.

Edited by carl

Ze zijn net voor mijn kleinkind kwam voor de wet getrouwd Jack. Feest in augustus in mijn achtertuin. Je meent toch niet dat ik iemand zo maar een draaitafel te leen geef 😀

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Ze zijn net voor mijn kleinkind kwam voor de wet getrouwd Jack. Feest in augustus in mijn achtertuin. Je meent toch niet dat ik iemand zo maar een draaitafel te leen geef 😀

Nee, maar ik neem aan dat hij voor die trouwerij een aantal keer bij zijn schoonouders op visite is geweest :huh: En nooit naar je set geluisterd? Bizar :blink:

De set staat op zolder Jack. Nu hun huis klaar begint hij zich wat meer in hifi te interesseren. Ik heb hem een boekje over hifi meegegeven voor op zolder. 

5 minutes ago, carl said:

De set staat op zolder Jack. Nu hun huis klaar begint hij zich wat meer in hifi te interesseren. Ik heb hem een boekje over hifi meegegeven voor op zolder. 

Wat is de titel van het boekje over hifi op zolder?

7 hours ago, carl said:

Bij ons, zijn ze zo niet, door de selectie heen gekomen. :o Houden van een van mijn dochters = 1 Muziek = 2.  De rest komt wel. Over huizen en schoonzonen. Gewoon samen gaan "klussen"  zo leer je elkaar écht kennen. Het hoeft niet ingewikkeld, al geef je maar laminaat aan,  ga je mee naar een bouwmarkt of  wit je een plafond of een muur. :)

Ik heb ze begeleidt bij het kopen van hun huis in Rotterdam Jack. Gelukkig maar want met veen moet je wel oppassen. Daarbij heb ik ze behoed voor een te klein huis want die zijn relatief duur omdat iedereen in die prijsklasse zoekt. Er is wat bijbetaald. Goeie koop trouwens - net voor de prijsstijging in Rotterdam die wat achterliep op Amsterdam. En Rotterdam is gewoon te ver om te helpen vanuit Nijmegen Jack.

Edited by carl

21 minutes ago, carl said:

Ik heb ze begeleidt bij het kopen van een huis in Rotterdam Jack. Gelukkig maar want met veen moet je wel oppassen. Daarbij heb ik ze behoed voor een te klein huis want die zijn relatief duur omdat iedereen in die prijsklasse zoekt. Goeie koop trouwens - net voor de prijsstijging in Rotterdam die wat achterliep op Amsterdam. En Rotterdam is gewoon te ver om te helpen vanuit Nijmegen Jack.

Dat is inderdaad niet om de hoek.  Hier in de buurt staan alle huizen op veen en betonnen palen van +/- 21 meter lang.  

1 hour ago, thingman said:

Het boekje over zolderhifi had geen titel, Carl? Zie m'n eerdere vraag hierboven...

Help me even Toine want ik heb kennelijk iets niet gelezen.

20 hours ago, thingman said:

Wat is de titel van het boekje over hifi op zolder?

Oh sorry, Toine, een oud boekje van Wim van Bussel wat ik op een boekenmarkt zag liggen. In de basis is dat toch een goed begin. Wel jammer dat er geen hedendaagse hifi boeken zijn die op eenvoudige wijze een en ander uitleggen. 

2 hours ago, carl said:

De beste oplossing is bouwen op plaatsen waar geen veen zit.

De  randstad -waar de meeste mensen werken en wonen- ligt vol met veen. Dus dat is geen optie :huh:  Die 21 meter hier = 2e zandlaag valt nog mee.  Er zijn plekken hier in de buurt waar 30 meter lange fundering palen gebruikt worden.  Die worden niet meer geheid, maar geboord.  

view.php?pub_Id=99&att_Id=866&cache=2013

2 hours ago, carl said:

Oh sorry, Toine, een oud boekje van Wim van Bussel wat ik op een boekenmarkt zag liggen. In de basis is dat toch een goed begin. Wel jammer dat er geen hedendaagse hifi boeken zijn die op eenvoudige wijze een en ander uitleggen. 

Hedendaagse boeken over analoge audio? Dat is denk ik een beetje uitgekauwde materie. Digitaal is andere koek, daar is heel veel over te vinden en te leren, en het ontwikkelt zich ook nog enigszins (MQA). Maar kijk wat Cock doet, of waar Bert van Dijk mee bezig is, en daar vind je geen literatuur over. Wel zat op het internep. Ik heb hier Principles of Digital Audio, een hele kluif, maar niks voor jou, denk ik.

Gut Jack, ik was goed bekend met een van de beste bodemexperts van Zuid- Holland. Hij beweerde dat met een goede planologie veel van de toekomende bodemproblemen konden worden voorkomen. Ik kan me nog herinneren dat een geplande woonwijk door zijn toedoen verplaatst werd van de ene kant van de polder naar de ander. Betere bodem en geen vervelend onkruid (ben de naam vergeten). Trouwens ook in Rotterdam zit niet overal en even dik veen. Wat ik me trouwens herinner gaf de gemeente Rotterdam ook aan waar risico’s waren.

PS ik ben jarenlang voorzitter geweest van technische en juridische adviesgroepen op bodemgebied. En dat die technici, een jurist als voorzitter accepteerde was verbazingwekkend.

Edited by carl

3 minutes ago, mumsoft said:

Hedendaagse boeken over analoge audio? Dat is denk ik een beetje uitgekauwde materie. Digitaal is andere koek, daar is heel veel over te vinden en te leren, en het ontwikkelt zich ook nog enigszins (MQA). Maar kijk wat Cock doet, of waar Bert van Dijk mee bezig is, en daar vind je geen literatuur over. Wel zat op het internep. Ik heb hier Principles of Digital Audio, een hele kluif, maar niks voor jou, denk ik.

Ik heb heel wat Nederlands talige boekjes over hifi vanaf pakweg de zestiger jaren. Ze wisten toen al heel wat over geluid en wat dat doet. In de analoge techniek zitten we zo’n beetje aan het einde. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een soort geschiedenis voor de analoog liefhebber met veel aandacht voor platenspelers, bandrecorders en cassettedeck. 

1 hour ago, carl said:

PS ik ben jarenlang voorzitter geweest van technische en juridische adviesgroepen op bodemgebied. En dat die technici, een jurist als voorzitter accepteerde was verbazingwekkend.

Mooi hè. Is niet zo verbazingwekkend. Als technici kunnen wij wel beamen dat wij dat vervelende maar noodzakelijke regelgedoe voor vergaderen en verslaglegging graag aan anderen overlaten :lol:

Edited by Pjotr
tippoo

8 hours ago, carl said:

Gut Jack, ik was goed bekend met een van de beste bodemexperts van Zuid- Holland.

Ik weet niet hoe nauwkeurig het kaartje is, maar Zuid-Holland heeft daar zo te zien minder last van.  Naast funderen worden hier veel bouwgronden flink opgehoogd met zand. Dat blijft soms wel 2...5 jaar liggen totdat het goed ingeklonken is. Daarna gaan ze pas bouwen.  

De huizen hier in de buurt zijn door in opdracht van het Bouwfonds gebouwd  en zijn zeer stevig. Van scheuren, waar veel huizen door de droogte (en de bij behorende lage grondwaterstand) momenteel last van hebben, kennen wij hier gelukkig niet. 

Er wordt hier daarom veel  binnenstedelijk gebouwd, op de plaats waar al bebouwing heeft gestaan. Scheelt gewoon tijd en ruimte. Ikzelf maak deel uit van een buurtcomité  want achter onze huizen komt nieuwbouw. Deze week is het toevallig druk, met 3 overleggen mer raadsleden van verschillende politieke partijen.   

14 hours ago, carl said:

Okee. Maar die hedendaagse boeken zijn er wel. Ik heb Robert Harley's "Introductory guide to high performance audio" wel kunnen waarderen. En ook zijn wat meer diepgravende "Complete guide to high-end audio". Zozeer dat ik er in elk geval een paar artikelen uit heb genomen en naar het nederlands heb vertaald en op m'n site plaatste.

Edited by thingman

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...