Jump to content

Veren Thorens 160

carl
 Share

Recommended Posts

Er word ook wel schuimwol in de veren aangebracht,is dat als de veren slap zijn of om resoneren tegen te gaan.

Volgens mij heb ik er nog 4 liggen maar dat weet ik niet zeker.

De veren vervang je pas als eoa onbenul die dingen uit elkaar heeft getrokken. Dat schuimrubber haal ik er altijd uit, want het doet meer fout dan goed. Het is gewoon een kwestie van opnieuw goed afstellen. Is wel wat werk qua tijd, maar is prima te doen. Zij die die tijd er niet in willen steken, duwen schuimrubber erin.

De veren vervang je pas als eoa onbenul die dingen uit elkaar heeft getrokken. Dat schuimrubber haal ik er altijd uit, want het doet meer fout dan goed. Het is gewoon een kwestie van opnieuw goed afstellen. Is wel wat werk qua tijd, maar is prima te doen. Zij die die tijd er niet in willen steken, duwen schuimrubber erin.

:wacko: ???

Wat wel zin heeft zijn zwaardere veren van bvb een lp12 maar alleen als ook het sub chassis is verzwaard wat vaak gebeurt met bitumen.

In dat geval gaat namelijk door het extra gewicht de resonantie frequentie naar beneden en die moet weer terug gebracht worden naar de orginele waarde.

Dit kan dus door zwaardere veren te gebruiken.

Is dus de rest van de tafel niet aangepast dat heeft het vervangen van de veren geen nut.