Jump to content

Nieuwe LS kabels

leobus
 Share

Recommended Posts

ja, materie dacht ik ok. maar een klomp lood of zwaar stuk hout doet hetzelfde.

het enige lachwekkende is dat ik een versterker van rond € 2000 wezenlijk beter kan laten klinken met 2kg vogelzand. of Jack bedoelt dat ie het niet gelooft. ik doe niet aan geloof, ik luister. ik geloof ook niet in audiotegels. maar ik heb ze wel. ik kan je verklappen: de zandzak op die versterker doet veel meer dan een audiotegel (eronder wel te verstaan).

groet

Edited by robx

het enige lachwekkende is dat ik een versterker van rond € 2000 wezenlijk beter kan laten klinken met 2kg vogelzand. of Jack bedoelt dat ie het niet gelooft. ik doe niet aan geloof, ik luister. ik geloof ook niet in audiotegels. maar ik heb ze wel. ik kan je verklappen: de zandzak op die versterker doet veel meer dan een audiotegel (eronder wel te verstaan).

groet

Bovenop mijn versterkertje past niets, maar boven mijn Olive is zat ruimte. Zal er eens een telefoonboek op poten. Het ding trilt voelbaar.

Maar wat het doet, als het wat doet, post ik dan wel in een nieuw topic. Sorry, Leobus.

Je denkt er kennelijk anders over?

Ik had een heel nare dag Hans. Laat ik het zo zeggen: "bijna iedereen van dit forum heeft wel een tweak, die op zijn minst vaag is."  Ik ook  ;).

Om die van mijn, mogen jullie ook om lachen hoor  :rolleyes:  Humor houdt mensen op de been.   :)

P.s.  Robx,  die planken zijn nog behoorlijk zwaar,  zal hem er eens bovenop leggen. 

Edited by Tubejack

groet

Haha, en ik maar denken dat je het snapte... :)

Ik gebruik als kabel eentje van 2.50 euro per meter PVC kleur s wit  komt bij de elektronica winkel vandaan de kleur paste goed bij de kleur van de weergevers ook wit.

ik sta versteld van de helderheid en de transparantie en van de strakke bas.

Mijn weergevers staan wel op theedoeken misschien is dat de reden van de goede weergave waar ik tevreden over ben.

Maar wat ik eigenlijk zeggen wil denk ik ,30 jaar geleden hadden we toch ook High end denk aan Quad Leak toen gebruikten we als kabels gewoon stroomdraad met PVC isolatie klonk te gek, en naarmate de welvaart toenam kwamen ook de exotische materialen en uitleggen over de kabels .

En dan worden er hele mooie kabels gemaakt door vakmensen en dan ineens klinkt dat niet en dan gaan doehetzelfers eigen kabels maken die dan ineens beter klinken dan de dure fabrieks kabels.

Hifi en High end blijven een raar fenomeen.

Maar iedereen moet doen wat de zelf wilt om goed te kunnen horen

Dat jij tevereden bent over je eigen set is niet zo bijzonder. Dat hebben veel mensen. Maar al te vaak, als ik dan een keer ben wezen luisteren, denk ik: dit was niet mijn cup of tea. Smaak dus? Of weten sommige mensen niet eens hoe een echt mooie set klinkt? Ik ken jouw set niet, dus geen oordeel daarover.

Verder passen jouw opmerkingen over mijn kabelexperimenten niet in mijn kabelgeschiedenis. Ik was bijvoorbeeld helemaal niet ontevreden over mijn fabriekskabels. En dat de kabels die ik nu heb, beter zijn dan mooie fabriekskabels heb ik niet gezegd. Dat verzin jij.

Groet,

Leobus

Meer een visiofiele dag dus. Had je je kwasten nog vaag getweakt?

Ik heb eigenlijk "leren" schilderen, doe het al een jaar of 40, maar ik had een meestar schilder als hulp.  Toch weer een paar "kneepjes" geleerd Pjotr :)  

Wanneer je je auto gepoetst hebt, rijdt ie ook beter. Zoiets zal het in audio land ook wel zijn. Hoe zegt IKEA dat ook weer..? Aandacht maakt alles mooier?

Klopt. Als ik hem van buiten en binnen schoongemaakt heb, rijdt hij als nieuw.  Aandacht maakt inderdaad alles mooier  :)

Maar veel plezier met jullie kabelknutselproject guys.  Oja Robx een zware tegel boven op mijn versterker is geen goed idee ;)