Jump to content

Luisterbezoek Mumsoft En Robx Bij Tl 200

TL 200
 Share

Recommended Posts

Daarna zijn Leobus en VanSomeren bij mij thuis geweest met tegeltjes. Er was een duidelijk hoorbaar verschil en dat was: slechter!

Wil

Beste Wil,

Ik krijg het gevoel dat je de belevenis met de tegels bij jou, steeds verder begint uit te vergroten.

Volgens mij hoorde je nauwelijks verschil en vond je, als je al wat hoorde, het inderdaad meer verslechtering dan verbetering.

Dat je nu beweert dat het een duidelijk verschil was, vind ik wat overdreven.

Bovendien wijs ik je er nog even op dat ik de tegels op een wat ongelukkige plaats moest leggen; namelijk bovenop je warme eindversterkers. Wel onder de voorversterker.

Onder de totale set was geen plaats. Bovendien vond ikzelf het verschil wel positief, zei het ook klein.

Groet,

Leobus

leobus, on 03 Jun 2014 - 11:55 AM, said:

Beste Wil,

Ik krijg het gevoel dat je de belevenis met de tegels bij jou, steeds verder begint uit te vergroten.

Volgens mij hoorde je nauwelijks verschil en vond je, als je al wat hoorde, het inderdaad meer verslechtering dan verbetering.

Dat je nu beweert dat het een duidelijk verschil was, vind ik wat overdreven.

Bovendien wijs ik je er nog even op dat ik de tegels op een wat ongelukkige plaats moest leggen; namelijk bovenop je warme eindversterkers. Wel onder de voorversterker.

Onder de totale set was geen plaats. Bovendien vond ikzelf het verschil wel positief, zei het ook klein.

Groet,

Leobus

Dag Leo, 

Ik probeer er slechts objectief naar te kijken, niets meer en niets minder.

Of het nou "duidelijk slechter" of "nauwelijks slechter" was, in beide gevallen is het slechter.

De totaalklank werd voor mij minder natuurlijk. Uiteraard mag jij het beter vinden.

Zoals gezegd, mag er van mij een tegel naar de kabeldag komen. Dan kan hij gelegd worden zoals het hoort en kunnen er meer mensen eens luisteren. Ik heb nog geen toezegging ontvangen. Mumsoft of anderen hebben nog niet gereageerd.

Voor € 750,00 zal er van een zinvolle verbetering sprake moeten zijn, anders kan iemand het geld beter aan wat anders besteden.

Groeten,

Wil

:)

Ik snap het, maar ik doelde niets eens op heel vergezochte dingen, Marc. Ik heb ook weleens een vreselijk laag gehad door verkeerde (ont)koppeling van luidsprekers en/of hardware. Een magische spike verandert dan ineens alles, zonder dat akoestiek of opstelling zelf ook maar iets wijzigt. Ik weet het, dat is fysiek contact, maar toch... Ik heb ook al een paar jaar de proeftegels in gebruik en denk zelf niet dat ze iets met de akoestiek doen, maar iets met de gehele keten. Geen idee of de huidige versie innerlijk anders is, of dat het werkzame deel alleen maar steviger is ingepakt tov de proto's.

Waarschijnlijk helpt het, of nee, het is het proberen waard, als TL 200 eens wat met eierdopjes gaat proberen. De vloer daar is van hout, en de speakers kun je m.i. dan beter ontkoppelen dan koppelen. Eierdopjes onder de speakers hebben hier ook een veel gelijkmatiger laag gebracht.

Vrees alleen dat de Hema die mooie niet meer heeft, en hoe zwaar die speakers van TL 200 zijn weet ik niet, maar houten balletjes zijn wellicht te zwak. Er zal denk ik wel beter aan metalen kogels zijn te komen, dus dat is feitelijk geen probleem.

@JD: ik ga niet naar het kabelvergelijk. Been there, done that.

Dag Leo, 

Ik probeer er slechts objectief naar te kijken, niets meer en niets minder.

Of het nou "duidelijk slechter" of "nauwelijks slechter" was, in beide gevallen is het slechter.

De totaalklank werd voor mij minder natuurlijk. Uiteraard mag jij het beter vinden.

Zoals gezegd, mag er van mij een tegel naar de kabeldag komen. Dan kan hij gelegd worden zoals het hoort en kunnen er meer mensen eens luisteren. Ik heb nog geen toezegging ontvangen. Mumsoft of anderen hebben nog niet gereageerd.

Voor € 750,00 zal er van een zinvolle verbetering sprake moeten zijn, anders kan iemand het geld beter aan wat anders besteden.

Groeten,

Wil

Absoluut en een zeer valide mening wat mij betreft.

Sorry, het multi-quoten lijkt niet te werken.

:P

Absoluut en een zeer valide mening wat mij betreft.

Sorry, het multi-quoten lijkt niet te werken.

Hallo,

Ik ben het er ook mee eens dat zijn mening valide is, maar ik kreeg de indruk dat Wil naarmate de tijd verloopt de effecten wat groter voorschotelt dan bij het testen van de tegels zelf. Misschien wilde hij mij toendertijd niet te veel voor het hoofd stoten!?

Hoeft niet hoor; ik respecteer ieder zijn mening. Ook als die afwijkt van de mijne.

Groet,

Leobus

Wat ik er verder van weet is een stukje kennis dat gevaar voor jou of anderen op zou kunnen leveren (en dat is beslist geen grap).

Ik acht het een morele plicht om die kennis voor me te houden (voorzover die kennis dan ook reikt, want ook voor mij zijn er nog vele vragen).

Sander, is de tegel gevaarlijk :o voor de gezondheid mens?  Of is de kennis gevaarlijk?

Ik zou het een morele plicht vinden om iedereen te waarschuwen! Dat doe je gelukkig al deels. Een onveilig product mag toch niet op de markt komen?

Jouw manier van schrijven kennende, is dit geen grap. Wat moeten we hier nu mee?  Wordt er daarom zo geheimzinnig over gedaan?

Sander, is de tegel gevaarlijk :o voor de gezondheid mens?  Of is de kennis gevaarlijk?

Ik zou het een morele plicht vinden om iedereen te waarschuwen! Dat doe je gelukkig al deels. Een onveilig product mag toch niet op de markt komen?

Wat moeten we hier nu mee?  Wordt er daarom zo geheimzinnig over gedaan?

Ik denk dat ik KT begrijp Wil, alles weten maakt niet gelukkig en op sommige zaken moet je voorbereid worden.

Er is meer tussen tegel en set.

En ik ben nu bloedserieus, ik heb niet alleen iets gehoord, ook gevoeld. daar wil ik niet hier over praten(mss. via PM). Vind dat ik mezelf nu genoeg heb blootgegeven. Verklaar me voor gek, geeft niet, dat wist ik al. Vooral gek van muziek.

Er lopen ook overal mensen rond.

Maar goed, de tegel is absoluut ongevaarlijk. Een beetje ondoordacht experimenteren met de gebruikte methode kan wel gevaar opleveren. Het zal mede daardoor zijn dat er verder zo weinig van op internet circuleert.

En soms is dat niet eens nodig (bliksum). Ik kan helaas niet meegaan in alle tegel euforia, maar dat zal vast komen omdat ik hem niet gehoord heb, toch??

Zo stel ik mij ook op. Eerst horen dan weten. Een van de goede voornemens in januari.  

ach wat heet euforia. we hoorden verschil ja. niet subtiel. ik denk als je het op een 'luisterdag' in een grotere groep neerzet, krijg je uitslagen en discussies als altijd. gewoon nu en dan bij iemand thuis, in zijn eigen rustige omgeving. hoort ie het wel, lees ik het met interesse. hoort ie het niet, eveneens.

ik ga soms met een zak spulletjes op stap, en denk 'nou zou er iets waar te nemen zijn'. kan toch ook best dat ik mezelf maar wat zit te betoveren he. maar ik denk altijd ' yep daar is het weer'. soms nog sterker dan bij mij thuis (het effect van sommige dingen kan omgevingsgerelateerd zijn). maar niet iedereen die ik bezoek hoort iets (velen wel).

ik zal het tegelding vast nog dit jaar bij mij te 'horen'  krijgen. ben erg benieuwd. 

groet

Zo stel ik mij ook op. Eerst horen dan weten. Een van de goede voornemens in januari.  

't Is hier juni. 't Wordt steeds gekker alhier.

Mwah, als je er een beetje zuinig op bent blijven ze lang goed  :D

Nee, de tegel is absoluut ongevaarlijk, in welke vorm dan ook.

Ook al zou je hem openzagen niet (alleen werkt die dan niet meer), ook de verschillende materialen niet.

Wat je goed hebt begrepen is dat het gaat om de kennis, of liever gezegd de manier waarop je een tegel werkzaam maakt (zonder behandeling doet-ie niks).

Dat kan op verschillende manieren gebeuren.

Ik geef een voorbeeld uit andere maar aanverwante hoek: toen ik nog repareerde en modificeerde, kwam het wel eens voor dat een zeer geslaagde modificatie zoveel van mij vergde, dat ik er letterlijk een week ziek van was.

Dan had ik er zoveel van mijzelf "ingelegd" dat het me energie kostte.

Naderhand heb ik geleerd om energie te "channelen", dus dat ik slechts als doorgeefluik fungeerde voor energie die elders vandaan kwam, bv. uit de kosmos of van de zon.

NOOIT ten koste van een ander persoon, of dier, of zelfs maar de aarde. Dat is een ongeschreven maar onwrikbare wet, een axioma waar je zelfs niet eens over na hoeft te denken (hoewel het wel zou kunnen en ook daar zit een gevaarlijke kant aan).

Het universum heeft energie genoeg. ;)

Magnetiseurs doen/hebben hetzelfde, mits ze bewust zijn van waar ze mee bezig zijn. Die kunnen klachten wegnemen en als ze het goed doen, zonder daar zelf hinder van te ondervinden.

Er zijn ook mensen die deze gaven hebben maar er geen weet van hebben (dat zijn vaak die beroemde audiomensen die een magische set samen kunnen stellen) en/of hem niet goed onder controle hebben; die pakken bv. een kabeltje beet of een apparaat en daarna klinkt het beter.

Ze stoppen er dan iets van zichzelf in, wat op zich nog ongevaarlijk is maar wel last kan veroorzaken.

Dat zijn ook de dingen die na verloop van tijd vervluchtigen. Dan moet je het opnieuw doen, of je laat het maar dan is de "magie" weg, het klinkt niet meer zo goed als eerst.

Het is nu met die tegels zo (en vroeger met de interne gehakt-modificaties die nu niet meer plaatsvinden) dat er een manier is gevonden om die energie van "buiten" te betrekken om het effect blijvend te maken, te bestendigen.

Dat is de vooruitgang die door de opvolgers van vd. Heide is geboekt.

Van der Heide legde er als het ware zijn ziel in, zijn wezen, zijn energie. Alles wat die maakte of behandelde, werd in de wereld uitgezet en anderen gingen daarmee aan de slag.

Er trad daarop een terugwerking op, een terugvloeien van ieders energie naar hemzelf en dat heeft hem geen goed gedaan.

DAT is het gevaar wat erin schuilt: als je het niet goed doet (en er is eigenlijk maar 1 manier om het goed te doen en dat is het hele proces buiten jezelf te houden) dan slaat het terug op jezelf en dat kan echt heel nare gevolgen hebben. Dat is in de loop der tijd ook gebeurd met verschillende personen die dachten het ook wel "even" te kunnen.

En daarmee heb ik eigenlijk al meer dan genoeg verteld; experimenteren hiermee is op eigen risico en moet ik beslist afraden.

Dat is dus geen commerciele reden of om geheimzinnig/interessant te doen want daarmee is niemand gebaat en het is ook helemaal mijn stijl/instelling niet.

- edit - enige aanvullingen

Hier heb ik je over gemaild Sander, en dit is ook aan de orde geweest toen Mumsoft en Robx hier waren. O.a. dat wij sinds drie weken weten dat mijn vrouw ook een gave heeft vergelijkbaar met magnetiseurs. (laten we die naam maar gebruiken).

Hier heb ik je over gemaild Sander, en dit is ook aan de orde geweest toen Mumsoft en Robx hier waren. O.a. dat wij sinds drie weken weten dat mijn vrouw ook een gave heeft vergelijkbaar met magnetiseurs. (laten we die naam maar gebruiken).

Mag ik daarbij opmerken dat die mensen in mijn omgeving die ik werkelijk serieus neem vanwege een bovenmatige gevoeligheid, die mensen dat beslist niet publiekelijk aan de grote klok hangen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...