mumsoft Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Zie je nou, daar komt alleen maar de neiging van om te schakelen, en dan weer gespannen te gaan luisteren. Tenslotte ben je tekentjes aan het zetten op de hoezen in welke stand ze het beste klinken. Audiofilia Nervosa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 mei 2014 Members Report Share Posted 21 mei 2014 Valt wel mee hoor, die keuze. Als je de keuze hebt: Idler drive (in mijn geval)! Meer drive, meer power. Hou je van een wat rustiger zachter karakter, snaar aandrijving. Voor mij zou het kunnen betekenen (ook door die 2 armboarden, 1 voor mono, 1 voor stereo) terug naar 1 tafel! Daarbij, ik vind het een plaatje om te zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Ik ben een snaren-mens. Maar 1x per jaar even omschakelen naar idler wheel lijkt me wel leuk. Even knallen. Wat ik minder vindt, omdat ik toch een voorkeur voor vintage Thorens heb, is dat veel draaitafels niet geveerd zijn. Het is vast allemaal beter voor de gelijkloop en de nauwkeurigheid, ik weet het. Maar een draaitafel die even mee veert als je de LP er op legt vind ik toch wat chiquer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Prachtig die muse 3c. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Zou ik er dan toch goed aan gedaan hebben een TD124 te kopen? (...) Nee, bij de TD124 heb je de nadelen van beide systemen steeds gecombineerd. Bij de nieuwe Reed kun je kennelijk kiezen voor de nadelen van het ene òf het andere systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Prachtig die muse 3c. Heee, zal ik ook een 301 avatar maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Prachtig die muse 3c. Beslist! Het heeft ook wel iets van een altaar Blijf het toch wel iets merkwaardigs vinden dat je kapitalen uit moet geven om een beetje muziek uit een stukkie plastic van een paar eurie te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Zie je nou, daar komt alleen maar de neiging van om te schakelen, en dan weer gespannen te gaan luisteren. Tenslotte ben je tekentjes aan het zetten op de hoezen in welke stand ze het beste klinken. Audiofilia Nervosa! Soms treft men vroege LP's (eind jaren '40 - begin jaren '50) aan, waarop is aangegeven wèlke pre-RIAA laagcompensatie moest worden toegepast via de voorversterker. Elk platenmerk had daar toen nog zijn eigen ideeën over. Dàt waren nog eens de dagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Ha Spido, ben tòch blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Nee, bij de TD124 heb je de nadelen van beide systemen steeds gecombineerd. Bij de nieuwe Reed kun je kennelijk kiezen voor de nadelen van het ene òf het andere systeem. Hij staat al op Marktplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Prachtig die muse 3c. De degelijkheid straalt er vanaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 mei 2014 Members Report Share Posted 21 mei 2014 [...] Bij de nieuwe Reed kun je kennelijk kiezen voor de nadelen van het ene òf het andere systeem. Beste Spido, Hier de theorie van een bekende Nederlandse filosoof op loslatend (die naar verluidt ook een aardig potje kon voetballen), heeft deze tafel dan ook een dubbel aantal voordelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2014 Report Share Posted 21 mei 2014 Beste Arden, Diezelfde voetballende filosoof volgend, heeft ieder voordeel zijn eigen nadeel. De draaitafel lijkt me overigens een prima ding, maar die tussenwielaandrijving komt me als een overbodige optie voor. Het plateau zal vermoedelijk een zodanige massa hebben, dat het voldoende vliegwielwerking heeft om ook bij snaaraandrijving volstrekt stabiel te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 mei 2014 Report Share Posted 27 mei 2014 Iemand nog leuke High End verhalen? De foto link is een thread van 38 pagina's lang. Het geeft wel een indruk, de reportage lijkt te gaan over 3 venues. Wel een feest om te zien. Hoe zijn de rustpunten daar, kun je er een goed kop koffie krijgen? En in welke taal communiceer je? Ik moest erg lachen om het Franse audio merk met haar Franstalige persbericht. Anderen deden het of in het Engels of Duits. Wel een gigantische show, en wat een overvloed. Ik kreeg wel het idee dat hier het kaf van het koren was gescheiden. Erg mooie producten. De onderzetters van magneten vond ik ook aardig in plaats van metalen veren. Maar ik ben niet zo thuis in anti-trilling onderzetters, of het werkt, of het handig is, maar op zich leuk. De waarschuwing om het niet onder een HD schijf te plaatsen was een duidelijke ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts