Jump to content

goodtube
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, pjotr27 said:

Is mooi, was even aan het opruimen, kwam nog 6 stuks Full Music 2A3N tegen... Is echt heel mooi. Binnenkort is proberen ipv de Linlai Elite

Het klinkt heerlijk warm met die 300B's. Da's meteen ook een nadeel, alles klinkt mooi.

1 minute ago, Roots said:

Ja ik begon over chinese buizen omdat niemand het daar ooit over gehad heeft...Die Chinezen zijn echt wel slim, en maken mooie spullen.

Zekers. Dat deden de Japanners voorheen ook... Kopiëren,  verbeteren en kostenfficiënter produceren. Maar doe mij maar als Westerse chauvinist/ traditionalist, indien mogelijk het origineel uit het vergane, Westerse maaktijdperk.  Maar ik geef toe: gelukkig bestaat er in China nog wel een semi-originele maakindustrie.

2 minutes ago, Roots said:

Dus het vooroordeel over Chinezen is nu van tafel?...De ND8006 is in Vietnam gemaakt . :) 

Nou nee, niet geheel. Zeker niet wanneer het van aliepress afstamd. Ik heb overigens nog Marantz made in Nippon of zelfs made in the USA. Voor wat het waard is. Ik heb overigens de Japanners hoger zitten. Neemt echter niet weg dat ik het pre-communistische (-Mao) China uit geschiedkundig oogpunt vrij hoog heb zitten. De geschiedboeken geven hier voldoende duiding aan.

Er zijn best goede Chinese producten. Maar helaas is er ook een hoop troep te koop. (Alie !?)

En over slimheid van de Chinezen hoef je niet te twijfelen. Hun gemiddelde IQ ligt 9 punten boven dat van Amerikanen. En 7,5 boven dat van ons. En die slimheid resulteert in of mooie producten of slimme -oneerlijke- handelswijzen.

Maar de handelswijze van de Chinezen is voor mij toch wel vaak een probleem. En dus koop ik daar (dus rechtstreeks) niet.

Dan maar iets duurder en lokale bedrijven ondersteunen. Europa dus.

groet,

Leobus