BellaVista Posted 3 mei 2009 Report Share Posted 3 mei 2009 ...de Brinkmann hangt nu via een Lukascheck aan een Audio Research REF3... Idd een fraai verhaal over een zoektocht naar de ultime audiobeleving. Toch een opmerking, ook al hou je niet van upgraden. Als phono heb je gekozen voor een Lukascheck: op zich een goede phonoversterker, maar je JA verdient beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 3 mei 2009 Author Report Share Posted 3 mei 2009 Als phono heb je gekozen voor een Lukascheck: op zich een goede phonoversterker, maar je JA verdient beter Bella Vista... er staat in mijn verhaal dat een Audio Research PH7 onderweg naar me is...goed genoeg? Ik heb niet gekozen voor de Lukaschek maar hem te leen gekregen van de dealer tot dat de ARC er is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 mei 2009 Report Share Posted 3 mei 2009 Of een nagra BPS ook mooi, maar wel een klein ding voor zoveel knaken, maar aan je set/voorkeur te zien ben je meer een ARC man. gr hj Soms zakelijk ,vaak niet zakelijke deelnemer Ik vind ARC zelf ook mooi , ik heb thuis nog altijd een oude SP 6 staan met een losse phonotrap van jasmine , daar draaide ik mee voordat ik die nagra kocht, ik ga binnenkort de boel weer eens omruilen en kijken hoe de oude voorversterking het doet op de nieuwe (full range speakers) de nieuwe speakers heb ik alleen nog getest met de nagra . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 mei 2009 Members Report Share Posted 3 mei 2009 [...] Als phono heb je gekozen voor een Lukascheck: op zich een goede phonoversterker, maar je JA verdient beter Kijk uit met wat je zegt he... De Lukaschek is met sommige elementen onverslaanbaar! Inderdaad niet met een Allaerts, helemaal niet met een Allaerts zelfs. Maar toch, voor het geld wat dit kleinnood moet kosten en geholpen door een echte voeding ipv zo'n muurwrat, ken ik maar heel weinig pre's die hier nog overheen walsen. Zelfs in de topregionen (financieel) niet. Vind het element wat erbij past, en sta verbaasd. Ik snap dan ook nog steeds niet dat de Lukaschek vanuit de handel nooit de aandacht heeft gekregen die hij eigenlijk verdiend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 3 mei 2009 Report Share Posted 3 mei 2009 ... er staat in mijn verhaal dat een Audio Research PH7 onderweg is... Whoopsy: niet goed gelezen. Deze bak zal een grote stap voorwaarts zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 Ik snap dan ook nog steeds niet dat de Lukaschek vanuit de handel nooit de aandacht heeft gekregen die hij eigenlijk verdiend... Jij geeft hem nu toch aandacht? En terecht naar mijn idee. Denk dat dit ding gewoon te neutraal is en ja dan valt er eigenlijk weinig smeuigs/wolligs over te zeggen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 Zie je PM box, zou ik zeggen. Leek me handiger. Je kunt wel roepen dat men niet voorzichtig met jou moet zijn, maar als ik elke keer ga roepen dat je je eens moet gedragen, wordt 't er ook niet gezelliger op. Vandaar dat ik het eens met je wil bespreken. Er moet toch stiekem een goeie kerel achter al die onaardige postings zitten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 5 mei 2009 Author Report Share Posted 5 mei 2009 Piotr, wat is jouw definitie van neutraal, kun je het geluid dat erbij hoort omschrijven ? Neutraal wil nou juist zeggen dat er geen "geluid is wat er bij hoort" Kraus, dat begrijp ik.. maar ik stel de vraag niet voor niets. Neutraal betekent vaak heel wat anders voor verschillende mensen. Ik heb sets gehoord die heel "wit" en schraal klonken die de eigenaars neutraal vonden klinken. Ik heb ze ook wat meer 'beige' gehoord met dezelfde waardering. Neutraal moet je volgens mij tegen een referentie afwegen. Welke dat is, is voor velen blijkbaar ook anders. (Zie andere posts) Mijn ervaring is dat wat vaak als neutraal omschreven wordt toch meestal eerder aan de koude kant is. (t.ov. de werkelijkheid) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Zie je PM box, zou ik zeggen. Leek me handiger.Je kunt wel roepen dat men niet voorzichtig met jou moet zijn, maar als ik elke keer ga roepen dat je je eens moet gedragen, wordt 't er ook niet gezelliger op. Vandaar dat ik het eens met je wil bespreken. Er moet toch stiekem een goeie kerel achter al die onaardige postings zitten . Ben jij de nieuwe forum sheriff? Lijkt mij niet gewenst dat jij mensen tot de orde moet gaan roepen. Er wordt hear gelukkig niet veel aan moderatie gedaan en wil dat graag ook zo houden is ook niet nodig namelijk. Dat jij op je eigen forum het wel graag zo wil is prima maar pas je hear een beetje aan als je wil. Als Kraus het nodig vind om sjagerijnig te posten moet dat ook kunnen. Nu realiseer ik mij wel dat ik nu het zelfde doe maar ik vind dat je nu toch wel een beetje teveel als moderator gaat gedragen. Groetjes een sjagerijnige George Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Zie je PM box, zou ik zeggen. Leek me handiger.Je kunt wel roepen dat men niet voorzichtig met jou moet zijn, maar als ik elke keer ga roepen dat je je eens moet gedragen, wordt 't er ook niet gezelliger op. Vandaar dat ik het eens met je wil bespreken. Er moet toch stiekem een goeie kerel achter al die onaardige postings zitten . Eigenlijk moet ik helemaal niet reageren, maar ik herinner me ene "SK" (toen nog met voor- en achternaam) op het forum van Hifi.nl waar we (Jan, Henno en ik) destijds als moderatoren onze handen aan vol hadden. Toch wel apart om nu ineens zoiets te lezen. Verder zeg ik er niks over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Zie je PM box, zou ik zeggen. Leek me handiger.Je kunt wel roepen dat men niet voorzichtig met jou moet zijn, maar als ik elke keer ga roepen dat je je eens moet gedragen, wordt 't er ook niet gezelliger op. Vandaar dat ik het eens met je wil bespreken. Er moet toch stiekem een goeie kerel achter al die onaardige postings zitten . Eigenlijk moet ik helemaal niet reageren, maar ik herinner me ene "SK" (toen nog met voor- en achternaam) op het forum van Hifi.nl waar we (Jan, Henno en ik) destijds als moderatoren onze handen aan vol hadden. Toch wel apart om nu ineens zoiets te lezen. Verder zeg ik er niks over. Hey dit zijn mijn initialen ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Wanneer jij met je Benz Wood de Lukaschek niet hebt geprobeerd, dan is je zoektocht niet compleet.Wel de kanttekening: Sodejuu heeft ook een Wood L2, kent de Lukaschek en heeft daarvoor ook een verbeterde voeding gemaakt samen met Arden maar Sodejuu zelf gebruikt niet de Lukaschek. Waarom niet, dat weet ik eigenlijk niet. Ik zou overigens zeer benieuwd zijn naar je mening over de combinatie Lukaschek/Benz Wood/Graham/Oracle. Via Arden is er vast wel iets te regelen. Ik wacht het met een zekere spanning af. Ik heb de Lukascheck ook geprobeerd, maar vond mijn zwaar verbouwde Transrotor Phono toen mooier (klonk romantischer, minder "bleek"; kwestie van smaak). Daar ben ik nu op teruggekomen. De Transrotor heeft het veld geruimd. De Lukascheck heb ik daarna niet meer geprobeerd. De phonosectie in de Ayre vind ik prima. Om dan weer geld uit de geven voor een Lukascheck, terwijl er een hele goeie phono in m'n voorversterker zit, zie ik niet zitten Misschien dat we het tzt nog wel eens uit kunnen proberen. Ik heb alleen geen aardpunt op de vv, omdat de phonosectie van de Ayre gebalanceerde aansluitingen heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2009 Members Report Share Posted 5 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Ik heb hem niet meer nee. Ik ben op een gegeven moment volledig over gegaan op vd Hul, en dat is in combinatie met een Lukaschek zeg maar geen succes. Ik heb er toen iemand heel erg blij mee gemaakt (speelde ook met ik dacht een Wood). Maar ik kan wel eens even rond gaan zoeken, dat zal niet zo'n probleem moeten zijn. Misschien dat Hansted er nog 1 heeft liggen. Als Sodejuu nog zo'n voedinkje heeft liggen zou het helemaal mooi zijn. Tijd is nu meer even een probleem, maar we doen ons best... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb hem niet meer nee. Ik ben op een gegeven moment volledig over gegaan op vd Hul, en dat is in combinatie met een Lukaschek zeg maar geen succes.Ik heb er toen iemand heel erg blij mee gemaakt (speelde ook met ik dacht een Wood). Maar ik kan wel eens even rond gaan zoeken, dat zal niet zo'n probleem moeten zijn. Misschien dat Hansted er nog 1 heeft liggen. Als Sodejuu nog zo'n voedinkje heeft liggen zou het helemaal mooi zijn. Tijd is nu meer even een probleem, maar we doen ons best... Doe niet te veel moeite Arden, het is voorlopig alleen maar om uit proberen. Bedankt in ieder geval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Als Sodejuu nog zo'n voedinkje heeft liggen zou het helemaal mooi zijn. Helaas, ik heb die dingen alleen op bestelling gemaakt en heb er dus geen in voorraad Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Als Sodejuu nog zo'n voedinkje heeft liggen zou het helemaal mooi zijn. Helaas, ik heb die dingen alleen op bestelling gemaakt en heb er dus geen in voorraad Raar Roger ik dacht dat je een produktielijn in het Oosten het opgestart? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 5 mei 2009 Author Report Share Posted 5 mei 2009 Dat is een klein beetje het "probleem" als je nieuw bent op een forum. Wie het zegt is vaak veel belangrijker dan wat er gezegd wordt en wie wie is op het forum daarvan kun je nog niet echt een beeld hebben gevormd.Als Pjotr zegt dat het neutraal is dan kan ik je wel verklappen dat het woord neutraal ook juist gebruikt is en dat er dus niet iets anders mee wordt bedoeld als schraal, kil of analytisch. M.a.w. de referentie van Pjotr is echt wel beter dan "gemiddeld". Maar die nuttige forumwijsheid moet je in feite zelf opdoen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo vaak meemaak wat er op dit forum gebeurt. Ik ben inderdaad nieuw. Ik weet ook niets van hifi enzo... daarom stel ik vragen. Ik begrijp dat ik die status nog lang niet verdiend heb om de grijze eminenties van dit forum direct aan te spreken. Ik zal nog een paar jaartjes jouw en Piotr's posts aandachtig lezen en het dan weer opnieuw proberen. OK? Misschien een tip tot dan... als je jezelf bij anderen uit wilt nodigen is het handiger hen wat positiever te benaderen. Mijn oprechte excuses voor mijn vrijpostige gedrag. Met neutrale groeten, p.s. Je weet nu waarom er buiten HEAR nog een hifi wereld is... waarom hier komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 ...Doe niet te veel moeite Arden, het is voorlopig alleen maar om uit proberen. Bedankt in ieder geval! Wellicht http://www.hear.nl/2dehands/16684/benz_micro_lukaschek_pp_1/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Or take a SiSi (or it easy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ben jij de nieuwe forum sheriff?Lijkt mij niet gewenst dat jij mensen tot de orde moet gaan roepen. Er wordt hear gelukkig niet veel aan moderatie gedaan en wil dat graag ook zo houden is ook niet nodig namelijk. Dat jij op je eigen forum het wel graag zo wil is prima maar pas je hear een beetje aan als je wil. Als Kraus het nodig vind om sjagerijnig te posten moet dat ook kunnen. Nu realiseer ik mij wel dat ik nu het zelfde doe maar ik vind dat je nu toch wel een beetje teveel als moderator gaat gedragen. Groetjes een sjagerijnige George Ik was niet van plan te modereren. Ik erger me persoonlijk aan de onaardige postings van Kraus en zou graag met hem daarover praten, om wat inzicht te krijgen in zijn gedachtengang en er misschien vrede mee te kunnen hebben. Ik vind het moeilijk om steeds postings van iemand te moeten lezen die anderen genadeloos hard de grond in boort, zonder goede reden. Omdat ik ook op de meeting niet om Kraus heen kan, zou ik liever een wat andere gedachte over hem hebben. Het interesseert hem zelf blijkbaar weinig dat ik (en anderen, als ik de reacties op zijn postings lees, heb wat 'research' gedaan, voor 't geval hij ernaar zou vragen) me aan hem erger, want hij is niet bereid er met me over te praten. Tenzij er nog een antwoord op mijn PM komt, maar ik vrees van niet. Ik vind het gewoon niet leuk dat hij steeds onaardig doet. En wat dat betreft zou ik graag wat meer moderatie zien, want zo kan hij doen en laten wat hij wil en zo jaagt hij dus w Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo vaak meemaak wat er op dit forum gebeurt. Ja, dat kan natuurlijk wel eens dat iemand die heel erg beschermd is opgegroeid zomaar pardoes midden in de grote wereld staat. Maar hear overkomt je niets bijzonders, hoor. Ik begrijp dat ik die status nog lang niet verdiend heb om de grijze eminenties van dit forum direct aan te spreken.Ik zal nog een paar jaartjes jouw en Piotr's posts aandachtig lezen en het dan weer opnieuw proberen. OK? Nou, dat begrijp je toch helemaal verkeerd. Bazen & knechten doet men hear niet aan. Iedereen is gelijk (maar dat is niet hetzelfde als zeggen dat iedereen ook altijd gelijk heeft, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Or take a SiSi (or it easy) Zo te lezen zijn de heren (?) hier beter af met een Fanta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Petwin is alweer vertrokken. Zonde zeg . Nou Krausje, je hebt er weer een weggejaagd, joechei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 mei 2009 Members Report Share Posted 6 mei 2009 Als dat al zo zou zijn (wat ik ten zeerste betwijfel), denk ik dat we eerst allemaal eens bij onszelf te rade moeten gaan en dit forum nog een flink door zouden moeten spitten. Ik denk dat er dan heel andere conclusies worden getrokken... Verdere uitleg is denk ik onnodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts