Jump to content

Hear bijeenkomst 2008 deel 2.

audiofreak
 Share

Recommended Posts

• Members
miracle had een LP bij van eric bibb?

dat was heel relaxed

Klopt, Eric Bibb met Painting Signs.

Hij was alleen van mij, maar da's een onbelangrijk detail. Het is een erg mooie plaat.

Om nog even op gisteren terug te komen, het was idd een erg geslaagde dag, met mooie spullen en muziek. Het resultaat wat werd bereikt door op de bonnefooi (want dat was het eigenlijk) apparatuur aan elkaar te knopen viel mij in het geheel niet tegen. Tijd voor matchen e.d. is er niet geweest, in een klein half uur alles opbouwen, en spelen maar. Kom daar bij een echte show maar eens om. Die zijn dagen bezig, en dan is het resultaat vaak niet eens veel beter...

Ik vond het ook erg leuk om jullie weer eens met een paar VPI's om de oren te slaan, en was ik ook erg content met de gedane uitspraken over de Astin Trew cd-speler die ik had meegenomen. Hier ga ik nu maar even niet verder op in, dan wordt het weer reclame.

Ik was ook weer erg in mijn sas met de hernieuwde kennismakingen, die vooral in de rokershoek (zeg maar buiten) plaatsvonden. Hoe anders is iedereen in levende lijve toch altijd tegen elkaar, zo zou het achter het computerscherm ook moeten zijn.

Al met al een geslaagde dag, waar er inderdaad weer velen van mogen volgen...

Hoi hoi iedereen en in het bijzonder Onno,

Als vreemde eend HEAR (Belgje :) ) tussen al die Nederlanders voelde ik mij heel snel op mn gemak en in mn sas.

Heb met verschillende mensen zeer aangename en leerrijke gesprekken gehad. Het gaf een gevoel alsof iedereen mekaar al jaren kende en over de vloer kwam bij elkaar. Ok het is een eindje rijden voor mij maar dat is het voor andere HEARforummers ook. Heb dan ook met heel veel plezier de trip gemaakt en enorm genoten van mn dagje. Het goede weer zat er uiteraard ook wel voor iets tussen. Wat mij enorm opviel was dat jullie nog heel veel sigaretten rollen, het aantal mensen dan. Zo van die lekkere fijntjes. Heel heel leuk om gade te slaan, ook al rook ik niet meer.

Muziek heb ik minder aandacht aan geschonken omdat ik dat zo moeilijk kan waarnemen allemaal. Luisterervaring heet dat. Algemeen toch de voorkeur vr de Sonus Faber sets en de amp van KT88.

Puur op sound afgaand, kon de Astin Trew CD mij enorm boeien. Mooie vormgeving ook.

Volgende keer breng een beetje meer gitaarmuziek mee ... :)

Sommige mensen vroegen mij welke speakers ik had, kijk eens op de recensie pagina bij het stukje van Audiofreak en onze zuiderburen ... ofwel hier LINK AUDIO via geschiedenis naar de K250. Blijkbaar loopt er iets verkeerd met hun wensite want bij de K100 verschijnt de nieuwe Cube. Voor liefhebbers van jazz en klassiek + unplugged ... als je kan, luister eens naar de K100.

Door de gesprekken door, meende ik op te vangen dat er verschillende mensen zijn die blijkbaar een eigen bedrijfje ofzo hebben. Jongens, als het niet geeft, stellen jullie je eventjes nog eens voor ... reclame mag :) Ik denk bvb aan Arden en KT88.

Heb mijn ogen uitgekeken op de VPI draaitafels. Machtig mooi!!

Aan allen een welgemeende bedankt vr de fijne dag, het willen ter beschikking stellen van deze zeer mooie en waardevolle apparatuur en de openheid die jullie allen hebben. Onno ook hartelijk bedankt om mij een beetje over de streep te trekken om te komen. kVond het zeer leerrijk boeiend en absoluut voor herhaling vatbaar.

Jullie Chinees avonturen ga ik eens proberen mee te pikken. :D

@Ruud, je lijkt mij nogal een feestbeest :):D

Ik zou verschillende mensen individueel kunnen aanhalen wegens meer contact maar dat doet afbreuk aan de gezelligheid van jullie allen. Pers onendie meer met me praatten en een persoonlijker contact hebben via Hear, weten het wel :)

Tot de volgende ronde

Greeetz

Stef

Heb het ook bijzonder gezellig gevonden, de aanleiding, beide sets, heb ik weinig aandacht geschonken, bijpraten en kennismaken met de mensen achter de avatars heeft me vooral bezig gehouden.

Wat dat betreft wel jammer dat ik het eten heb moeten overslaan, ook al werd dit leed verzacht door een - muzikaal omlijstte - maaltijd elders.

in elk geval voor herhaling vatbaar............. :)

Guest KT88
Door de gesprekken door, meende ik op te vangen dat er verschillende mensen zijn die blijkbaar een eigen bedrijfje ofzo hebben. Jongens, als het niet geeft, stellen jullie je eventjes nog eens voor ... reclame mag :) Ik denk bvb aan Arden en KT88.

Reclame mag hier niet, als ik het wel heb. ;)

Anyway, ik doe reparaties, modificaties en bouw ook wel eens wat op bestelling.

Men weet mij iha. wel te vinden, al moet mijn website nog altijd eens online....... :rolleyes:

Heb genoeg werk momenteel, dus eigenlijk vind ik het wel even goed zo.

Men weet mij iha. wel te vinden, al moet mijn website nog altijd eens online....... :rolleyes:

Fijn te lezen dat de zaken goed gaan !!

Succes!

Greetz

Stef

heej KT weer aan het forummen.............werk eens een beetje door ;)

Ik heb gisteren wat kiekjes gemaakt en daar zaten hele leuke tussen. Dat zag ik thuis pas.

blablabla.JPG

Dit werd er het meeste gedaan. ;)

hiphop-onno.JPG

Audiofreak ging helemaal uit z'n bol met de Scan Speak set. We kunnen hem in het vervolg beter HipHopfreak noemen. :D:D:D;)

(Audiofreak, je begrijpt dat dit toevallig is h

hiphop-onno.JPG

go onno, go onno, STOP.............Onno time

S3719.JPG

Sota Jerry, Hans en Miracle op de eerste rij.

S3718.JPG

rli, Arden en Hansko geconcentreerd bezig. Ieder op zijn eigen wijze. ;)

S377.JPG

De Sonus Faber set met de VPI Scout draaitafel, Musical Fidelity Tri-Vista amp en de Astin Trew cd-speler.

S3710.JPG

De VPI Scout van dichterbij.

S3711.JPG

De Ucd set en de gemodde Sony XA cd-speler van KT88. Het tafeltje dreigt bijna te bezwijken onder deze last. B)

S379.JPG

Op de voorgrond de KT88 buizenbak dan de Array Obsydian en de VPI Scout.

S378.JPG

De Scan Speak Reference Plus speakers.

Meer heb ik niet. :P

Mijn excuus dat sommige foto's een beetje wazig zijn maar ik hou niet zo van flitsen. :rolleyes:

Ik heb geprobeerd een mix tussen contacten onderhouden en luisteren te maken.

Omdat ik al om 15:30 moest vertrekken heb ik de buizenversterker van KT op de Sonus Fabers niet gehoord. Maar de rest wel.

Ik vind het altijd bijzonder hoeveel verschillende meningen er over geluidskwaliteit zijn. Wat de een prachtig vind, vind de ander helemaal niks. Met muziekkeuzen eigenlijk precies zo. Ik kon dat veel te harde rock gedoe echt niet waarderen, zeker niet wanneer er door iemand een plaat werd opgezet en dat die dan meteen naar buiten vertrok.... wij zaten dan met de takke herrie... :huh:

Het eerste wat ik hoorde was de "fabrieksset" met Sonus Faber, Jadis en MF. Ik vond dit dus echt niet om over naar huis te schrijven. Het klonk redelijk, maar daar was alles mee gezegd. Een redelijk verstopt geluid zonder emotie.

Op dezelfde set deed de draaitafel het veel beter. Veel levendigheid en klankkleur.

Dan naar de DIY set. Dit met de UCD. Dit was absoluut het slechtste wat ik ooit op een "high-end" demo mocht beluisteren. Zompig en veel te veel laag. Het ruimtelijk beeld was gewoon bedroevend. Het leek wel of de boel uit fase stond aangesloten. Op de draaitafel met mijn phonotrap ging het een fractie beter, maar eigenlijk heb ik ook weinig zo slecht klinkende draaitafels gehoord.

Hoe anders met de buizenbak. Plotseling hoorde ik instrumenten en klopte het stereobeeld ook. Jammer dat de draaitafel nu niet meer werd aangesloten. Bovendien was het ook jammer dat na twee nummers de SF set weer aan moest. Ik had best nog wat meer op de Reference+ willen horen. Ook heb ik nu geen beeld van het MD element op de VPI jammer.

Dus terug naar de SF set... helaas met rock.. wegwezen. Toen een aardig gesprek gehad met Leobus over zijn zelfgemaakt kabels. Deze wilden we wel eens vergelijken met andere kabels. Nu hadden we de kans, omdat toch iedereen buiten stond. Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat het kleine luistergroepje wat overbleef hier van vond.

De kabels werden vergeleken om de CD speler van Arden (Astin Trew) wat in vergelijk met de Jadis een heel andere wereld was. Het kan aan de Kimber interlink gelegen hebben, maar wat klonk dit fantastisch. Ik hoor regelmatig demo's van leveranciers in vergelijkbare omstandigheden (audioclub). Echter zelden is hier een demo bij wat zo goed klinkt dan wat ik hier hoorde. Eigenlijk vond ik deze CD speler beter klinken dat de platenspeler. Het kabelvergelijkje is dus gedaan op deze speler. En ik stond werkelijk te kijken van de prestaties van de kabel van Leobus. Deze deed in mijn oren niks onder voor de dure Kimber.

Tja en dan is was het voor mij weer afgelopen. :( net op het moment dat de buizenbak van KT in de SF set werd gezet. Jammer.

Audiofreak... bedankt voor de gewelige organisatie. Volgende keer probeer ik er weer bij te zijn. Prima locatie met een behoorlijke akoestiek. Alleen de volgende keer geen set meer in de hoek zetten. Dit is echt niks. Ook zou ik graag meer nadruk op luisteren willen hebben. Nu staat iedereen hierin niet geinteresseerd te discusieren. Doe dat maar hear. Een bijeenkomst vind ik vooral toch ook om wat luisterervaring op te doen.

:)

Audiofreak... bedankt voor de gewelige organisatie. Volgende keer probeer ik er weer bij te zijn. Prima locatie met een behoorlijke akoestiek. Alleen de volgende keer geen set meer in de hoek zetten. Dit is echt niks. Ook zou ik graag meer nadruk op luisteren willen hebben. Nu staat iedereen hierin niet geinteresseerd te discusieren. Doe dat maar hear. Een bijeenkomst vind ik vooral toch ook om wat luisterervaring op te doen.

Deze bijeenkomst was zoals jezelf ook aangeeft aan het begin van je leuke stukke......een mix van. Dat het deze keer iets meer naar de gezellige kant op ging van kletsen en contacten maken of onderhouden mag toch ook wel eens een keer, toch. Volgende keer weer meer de nadruk op luisteren is mij dan ook prima. Met de set opstellingen en het draaien van de muziek heb ik mij niet mee bemoeit en over gelaten aan anderen.

sets hadden idd ook prima naast elkaar kunnen staan. de SF's hadden wel iets meer naar elkaar geschoven mogen worden.

plaatjes opzetten en weggaan is idd niet handig. ik kan alleen maar zeggen dat je blij mag zijn dat het geen rock van mij was :lol:

voor mij was het een eerste forum dag. als je als veteraan iedereen al zo'n beetje kent kun je je beter focussen op de sets denk ik.

het praten met Jitze was te interessant om te missen.

Ik kom er zojuist achter aan de hand van mijn gemaakte foto's dat de SF ook met de tweeter aan de buitenzijde stonden en bij mij hier staan ze met de tweeter aan de binnenzijde. Dat is mij gisteren totaal niet opgevallen, anders had ik de speakers omgedraaid.

M44, De SF stonden 3 meter uit elkaar en SF zelf adviseert maximaal 2,5 meter uit elkaar( had ik al eerder geschreven).

hoog heb ik zelf ook aan de binnenkant gezet.

dat klinkt bij mij beter maar mijn kamer is ook smaller dan de ruimte in bussum

Ik heb geprobeerd een mix tussen contacten onderhouden en luisteren te maken.

Omdat ik al om 15:30 moest vertrekken heb ik de buizenversterker van KT op de Sonus Fabers niet gehoord. Maar de rest wel.

Ik vind het altijd bijzonder hoeveel verschillende meningen er over geluidskwaliteit zijn. Wat de een prachtig vind, vind de ander helemaal niks. Met muziekkeuzen eigenlijk precies zo. Ik kon dat veel te harde rock gedoe echt niet waarderen, zeker niet wanneer er door iemand een plaat werd opgezet en dat die dan meteen naar buiten vertrok.... wij zaten dan met de takke herrie... :huh:

Het eerste wat ik hoorde was de "fabrieksset" met Sonus Faber, Jadis en MF. Ik vond dit dus echt niet om over naar huis te schrijven. Het klonk redelijk, maar daar was alles mee gezegd. Een redelijk verstopt geluid zonder emotie.

Op dezelfde set deed de draaitafel het veel beter. Veel levendigheid en klankkleur.

Dan naar de DIY set. Dit met de UCD. Dit was absoluut het slechtste wat ik ooit op een "high-end" demo mocht beluisteren. Zompig en veel te veel laag. Het ruimtelijk beeld was gewoon bedroevend. Het leek wel of de boel uit fase stond aangesloten. Op de draaitafel met mijn phonotrap ging het een fractie beter, maar eigenlijk heb ik ook weinig zo slecht klinkende draaitafels gehoord.

Hoe anders met de buizenbak. Plotseling hoorde ik instrumenten en klopte het stereobeeld ook. Jammer dat de draaitafel nu niet meer werd aangesloten. Bovendien was het ook jammer dat na twee nummers de SF set weer aan moest. Ik had best nog wat meer op de Reference+ willen horen. Ook heb ik nu geen beeld van het MD element op de VPI jammer.

Dus terug naar de SF set... helaas met rock.. wegwezen. Toen een aardig gesprek gehad met Leobus over zijn zelfgemaakt kabels. Deze wilden we wel eens vergelijken met andere kabels. Nu hadden we de kans, omdat toch iedereen buiten stond. Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat het kleine luistergroepje wat overbleef hier van vond.

De kabels werden vergeleken om de CD speler van Arden wat in vergelijk met de Jadis een heel andere wereld was. Het kan aan de Kimber interlink gelegen hebben, maar wat klonk dit fantastisch. Ik hoor regelmatig demo's van leveranciers in vergelijkbare omstandigheden (audioclub). Echter zelden is hier een demo bij wat zo goed klinkt dan wat ik hier hoorde. Eigenlijk vond ik deze CD speler beter klinken dat de platenspeler. Het kabelvergelijkje is dus gedaan op deze speler. En ik stond werkelijk te kijken van de prestaties van de kabel van Leobus. Deze deed in mijn oren niks onder voor de dure Kimber.

Tja en dan is was het voor mij weer afgelopen. :( net op het moment dat de buizenbak van KT in de SF set werd gezet. Jammer.

Hey Hans,

Ik begrijp wel dat rock absoluut je ding niet is, maar als ik of andere rockliefhebbers ook constant zouden reageren op muziek die ons ding niet is dr weg te wezen, dan stonden we nog veel meer buiten dan nu het geval was ... :) Bedoel ik niet negatief ofzo, maar ook ik moet vaak moeite doen om mij door jazz gepingel of de een of andere kwetterende zangeres door te sleuren. Omdat ik wil leren van de muziek de opbouw en dan vaak de vraag stel aan de kenners van de muziek of dit een prima weergave is, blijf ik toch af en toe luisteren ... ;):)

@Geerdie en de Onno HipHop foto

Is een heel goed vb waar de grens ligt tussen juiste belichting en een fractie bewegingsonscherpte VAN HET ONDRWERP. Het geeft de foto dynamiek en swung ...

Greetz

Stef

@Geerdie en de Onno HipHop foto

Is een heel goed vb waar de grens ligt tussen juiste belichting en een fractie bewegingsonscherpte VAN HET ONDRWERP. Het geeft de foto dynamiek en swung ...

Greetz

Stef

Hoi Stef,

Dit was uiteraard een toevalstreffer. Indien gewenst had ik dit met de compactdigi n

hoi

nou kom ik ook nog even .

Het was gezellig vooral het eten was leuk en lekker.

De muziek was wat minder :D (maar was min of meer wel te haggelen. :lol:)

behalve dat nummer van mij dan , maar toen vertrok meteen iedereen naar buiten :huh::D

Sets speelden mooi maar de ruime deed daar niet zo goed aan mee.

de ruimte was wel redelijk gedemd, maar ik kreeg het gevoel dat het niet lekker speelde van wegen de vorm van de ruimte, welke vierkant was. Daar door kwam het niet helemaal tot zijn recht.

Toch speelde het zeer aangenaam,en heb ik mooie dingen gehoord en gezien.

Het leukste van zo'n dag is natuurlijk het ontmoeten van andere forum leden.

Ik ben niet goed in namen , en het waren er meteen heel veel dus ben de meeste al weer kwijt :lol:

verder wil ik een ieder bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt en vooral de organisator van de dag.

gr ezo

Alleen de volgende keer geen set meer in de hoek zetten. Dit is echt niks.

Beste Hans,

Zou je wat argumenten aan kunnen dragen waarom het niets is? En ja het was min of meer mijn idee, tevens leek ons het wel makkelijk om de stoelen een halve slag te draaien en dan naar de andere set te luisteren. Voordeel is dat je geen parallelle wanden hebt gelijk aan de set. Wist je dat sommige "kenners" het zelfs aanraden als de ruimte het toelaat.

:rolleyes:

;)

Guest Rev. Fatman

Alleen de volgende keer geen set meer in de hoek zetten. Dit is echt niks.

Beste Hans,

Zou je wat argumenten aan kunnen dragen waarom het niets is? En ja het was min of meer mijn idee, tevens leek ons het wel makkelijk om de stoelen een halve slag te draaien en dan naar de andere set te luisteren. Voordeel is dat je geen parallelle wanden hebt gelijk aan de set. Wist je dat sommige "kenners" het zelfs aanraden als de ruimte het toelaat.

:rolleyes:

;)

Da gaat lastig worre. :)

daarom heb ik de vraag direct met zijn eigen woorden beantwoord.

ze plagen elkaar graag merkte ik B)

ach ik doe even mee. ;)

Hallo,

Eigenlijk een boodschap voor M44.

Je had gevraagd welke muziek ik op een gegeven moment draaide.

Hier komt ie!

All Improvviso; Ciaccone, Bergamasche, & un po' di Follie

Van:

L' Arpeggiata - Christina Pluhar

Op;

Alpha label.

Zie ook op alpha-prod.com

Dat is een leuke site waar je ook nog eens hele nummers van CD's kunt afluisteren en niet de gebruikelijke paar seconden. Overigens wel maar een per CD.

Ik heb nog een CD van L'arpeggiata, daar speelt geen klarinettist op mee; iets minder variatie.

Dat is: La Tarantella; Antidotum tarantulae

Beide gekocht bij Bergman in Arnhem.

Succes met (uit)zoeken en kopen.

Groet,

Leobus