Jump to content

Hear bijeenkomst 2008 deel 2.


audiofreak
 Share

Recommended Posts

Dat was idd niet echt DE ideale oplossing. Het kabeltje naar het eerste verdeelblokje werd ook behoorlijk warm, maar wat de powercords erna wegfilteren blijft natuurlijk zo.

Ik had ook liever gezien dat ik het aan had kunnen sluiten op een fatsoenlijk stopcontact. Gelukkig zat er nog wel randaarde aan. :unsure: Ik vermoed dat de versterker op deze manier maar heel netaan voldoende stroom kreeg om zijn werk te doen. Volgende keer zal ik zeker een langere powercord meenemen als

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat de versterker op deze manier maar heel netaan voldoende stroom kreeg om zijn werk te doen.

Hoe godvergeten veel stroom trekt die versterker van jou dan? Door zo'n draad kan met gemak 10A lopen hoor...

 

Ik begrijp wel dat rock absoluut je ding niet is, maar als ik of andere rockliefhebbers ook constant zouden reageren op muziek die ons ding niet is dr weg te wezen, dan stonden we nog veel meer buiten dan nu het geval was ... :)

Nee, voor het ontdekken van leuke muziek hoef je niet naar zo'n bijeenkomst...

 

Ik weet nog dat ik een keer The Leper Affinity van Opeth heb opgezet. Er bleven er toen 2 zitten, waaronder ikzelf... De rest ging er vandoor, terwijl ik wel hun meuk had aangehoord... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Alleen de volgende keer geen set meer in de hoek zetten. Dit is echt niks.

:)

 

Beste Hans,

 

Zou je wat argumenten aan kunnen dragen waarom het niets is? En ja het was min of meer mijn idee, tevens leek ons het wel makkelijk om de stoelen een halve slag te draaien en dan naar de andere set te luisteren. Voordeel is dat je geen parallelle wanden hebt gelijk aan de set. Wist je dat sommige "kenners" het zelfs aanraden als de ruimte het toelaat.

 

Ik heb nog nooit zo'n slecht stereobeeld gehoord als in die hoek. Met de buizenbak was het beter, maar het kon nog veel beter. Ook het teveel aan laag wijt ik aan die hoek.

 

In de hoek in een vierkante ruimte... :(

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat de versterker op deze manier maar heel netaan voldoende stroom kreeg om zijn werk te doen.

Hoe godvergeten veel stroom trekt die versterker van jou dan? Door zo'n draad kan met gemak 10A lopen hoor...

Die amp is een 29 Db.W, 53 Volt, 96 Amp. uitsturend gevalletje wat tussen de 104 en 1200 watt misbruikt. Hierbij stonden er dan ook nog een RIAA VV van 61,5 Db versterking en 2 behoorlijke CD-spelers op dat lekkere kabeltje, wat volgens mij niet helemaal geschikt was voor 10 AMp. :P

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog nooit zo'n slecht stereobeeld gehoord als in die hoek. Met de buizenbak was het beter, maar het kon nog veel beter. Ook het teveel aan laag wijt ik aan die hoek.

 

In de hoek in een vierkante ruimte... :(

 

:)

Jij hebt dan vast niet gezien wat de conussen van die speakers stonden te doen. Ook de los zittende poorten, die ook na het vastzetten met wat isolatiemateriaal nog stonden te hijgen, hielpen niet echt mee aan een gecontroleerd laag.

Ik vermoed zelfs dat de bass nog erger was geweest als het recht in de ruimte had gestaan.

 

De ruimte was redelijk gedempt, maar genereerde wel een behoorlijke resonantie op het (mid)laag. Zelfs uit de kleine SF speakertjes kwamen stemmen met meer body dan wat natuurlijk zou zijn in deze ruimte. Ik vermoed dat een groot kleed, of een paar, daar wel wat in kunnen verbeteren.

 

Je geeft zelf al aan dat het stereobeeld met de buizenbak al beter werd, ook in die hoek. Zou het dan niet aan (de match van) de apparatuur en /of speakers liggen dat er geen of slecht stereobeeld was? Dat lijkt mij eerder de oorzaak. ;)

Die spullen in de hoek plaatsen was ook niet mijn idee, ik had het liever tegenover elkaar of naast elkaar gezien, maar vond dit zeker geen slechte oplossing.

 

Voor de volgende keer lijkt het mij wel leuker om naar slechts

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik wil er niet veel woorden aan vuil maken, want de anderen hebben het gras al voor mijn voeten weggemaaid. Ik heb iig een leuke dag gehad. Eb ja, ik ga ook hoofdzakelijk om te socializen naar zo'n meeting. "Live forummen" noem ik zoiets en dat gaat er altijd prima en zonder gekissebis.

 

Over de ruimte kan ik kort zijn. Verre van ideaal, maar toch enigszins bruikbaar. Als er iets vergift is dan is het wel een (nagenoeg) vierkante ruimte. Maar met de nodig demping/breking is er wel wat van te maken. Jerry zei het ook al tegen mij op de terugreis: "volgende keer neem ik toch al mijn linnengoed mee" :rolleyes::lol:

 

Ik heb dus echt heel weinig geluisterd. Ik geef daarom ook geen luisterindruk van het gebeuren, want die keren dat ik aan het luisteren was, was ik ook weer gelijk aan het vertellen met een naaste buur.

Ik vond het geweldig dat ik Jitze weer gesproken heb. Het was een hele tijd geleden dat dat voor het laatst was. Verder waren menigsuitwisselingen met Leobus en Carl ook wel leuk. En met Stef en Geerdie heb ik idd weer eens wat oude muziek uit mijn geheugen opgegraven. Ook dat was een pluspunt. Eigenlijk waren er geen minpunten op deze dag.

M44 moet nog ff wachten op zijn "afstraffing" met tafeltennis, omdat er geen tafel in de buurt was. Misschien dat we die de volgende keer ook nog geregeld kunnen krijgen (Audiofreak :confused: ).

 

Het eten bij de Chinees was ook goed. Ik heb me prima vermaakt en Ruud liet zich weer een lekker gaan. Mooi toch? Zo hoort een luisterrijke dag te eindigen. Ik was om kwart voor 8 's morgens vetrokken en om kwart over tien was ik weer thuis. Ik heb me geen minuut verveels. Voorwaar een geslaagde dag.

 

Bedankt aan Audiofreak voor het opzetten van deze dag en natuurlijk ook alle deelnemers en sponsoren (apparatuurleveranciers), hartelijk dank.

 

Hopelijk: To be continued!!!

 

Greetz,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Die amp is een 29 Db.W, 53 Volt, 96 Amp. uitsturend gevalletje wat tussen de 104 en 1200 watt misbruikt. Hierbij stonden er dan ook nog een RIAA VV van 61,5 Db versterking en 2 behoorlijke CD-spelers op dat lekkere kabeltje, wat volgens mij niet helemaal geschikt was voor 10 AMp. :P

10A @ 230V is altijd nog 2300 watt en ik neem aan dat de norm is dat het snoer dat continu aan moet kunnen (onder normale omstandigheden, dus niet bij 100 gr C ofzo) en er zelfs nog wel een redelijk veiligheidsmarge is (bv problemen ontstaan pas boven 3000 watt continu).

Henrie weet daar vast veel meer van.

 

Heb zelf ook zo'n powershower ding van Rene @ Audiofabriek. Weinig verschil gehoord, maar tis van koper, dus afscherming is wel ok.

 

At KT88, was de UCD nu kreupel of gewoon standaard?

Link to comment
Share on other sites

Guest KT88
At KT88, was de UCD nu kreupel of gewoon standaard?

De eindtrap was min of meer standaard, de aansturing was niet OK.

Ervoor zat mijn actieve filter waar ik "even snel" een full range aftak van de volumepot had gemaakt naar buiten.

Die pot is 100k, dus de aanpassing klopte van geen kant.

Tja, vantevoren niet getest.......... :rolleyes:

 

E.e.a. kwam doordat mijn buizendriver nog niet klaar was (prototype staat elders te draaien).

Met de UcD eindtrap zelf is dus niets mis, en dat wordt elke dag bewezen in mijn systeem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Beste Duck-Twacy,

 

Toch maar ff reageren erop.

...

Hoi Onno (geloof ik), Het is natuurlijk niet nodig om een boetekleed aan te trekken. Tis toch gewoon een door liefhebbers georganiseerde bijeenkomst.

 

Vond het alleen jammer dat de UcD niet onder goede omstandigheden beluistert kon worden en wat men er vervolgens van vond, thats all. ;)

 

Die ene keer dat ik een (vrijwel standaard) UcD400 vergeleken heb met een "normale" transister versterker (wel klasse A), was er bijzonder weinig verschil te horen. Vergelijking was wel vrij kort.

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat de versterker op deze manier maar heel netaan voldoende stroom kreeg om zijn werk te doen.

Hoe godvergeten veel stroom trekt die versterker van jou dan? Door zo'n draad kan met gemak 10A lopen hoor...

Die amp is een 29 Db.W, 53 Volt, 96 Amp. uitsturend gevalletje wat tussen de 104 en 1200 watt misbruikt. Hierbij stonden er dan ook nog een RIAA VV van 61,5 Db versterking en 2 behoorlijke CD-spelers op dat lekkere kabeltje, wat volgens mij niet helemaal geschikt was voor 10 AMp. :P

Je doet net alsof 10A vreselijk veel is voor een stukje draad. Vergeet niet dat 2,5mm^2 koper al zo'n 26A aankan. Dan kan een lampesnoertje van 1,5mm^2 echt wel 10A aan hoor, geen probleem...

 

En dan nog, die 10A haal je niet:

Je versterker gebruikt maximaal 1200W zeg je. Dat komt overeen met 5,2A. Een RIAA-versterker en 2 cd-spelers gebruiken samen hooguit een paar honderd Watt. 1 a 2A dus. Dan zit je dus op maximaal 7,2A. Gemiddeld loopt er veel minder, want je versterker gebruikt die 1200W niet continu. Kortom, geen enkel probleem om dat aan zo'n verdeeldoosje te hangen...

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat de versterker op deze manier maar heel netaan voldoende stroom kreeg om zijn werk te doen.

Hoe godvergeten veel stroom trekt die versterker van jou dan? Door zo'n draad kan met gemak 10A lopen hoor...

Die amp is een 29 Db.W, 53 Volt, 96 Amp. uitsturend gevalletje wat tussen de 104 en 1200 watt misbruikt. Hierbij stonden er dan ook nog een RIAA VV van 61,5 Db versterking en 2 behoorlijke CD-spelers op dat lekkere kabeltje, wat volgens mij niet helemaal geschikt was voor 10 AMp. :P

Je doet net alsof 10A vreselijk veel is voor een stukje draad. Vergeet niet dat 2,5mm^2 koper al zo'n 26A aankan. Dan kan een lampesnoertje van 1,5mm^2 echt wel 10A aan hoor, geen probleem...

 

En dan nog, die 10A haal je niet:

Je versterker gebruikt maximaal 1200W zeg je. Dat komt overeen met 5,2A. Een RIAA-versterker en 2 cd-spelers gebruiken samen hooguit een paar honderd Watt. 1 a 2A dus. Dan zit je dus op maximaal 7,2A. Gemiddeld loopt er veel minder, want je versterker gebruikt die 1200W niet continu. Kortom, geen enkel probleem om dat aan zo'n verdeeldoosje te hangen...

 

 

hoi

 

waar het mij om ging is dat ik er erg om moets lachen toe ik het zag.

Dat snoertje was erg oud en volgens mij niet eens 0,75 maar minder, opvallend dun zeg maar.

vast wel genoeg, maar dan nog dat doe je toch niet :D

 

gr ezo

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

 

maar grappig ziet het er wel uit ja

eigenlijk maakt de situatie zichtbaar wat normaal onzichtbaar is. het draad wat in de muur zit. :)

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut...

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut...

Oh nee? :lol:;)

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut...

 

O... zit er in de muur 0,75 mm2 of minder...???

 

:confused::confused::confused:

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut...

 

 

is ook weer niet helemaal precies wat ik zeg beste henrie.

maar aub back on subject

Link to comment
Share on other sites

Even nog een klein negatief puntje. Mijn vrouw zegt altijd dat ik hard draai maar dat is zacht in vergelijking met wat ik soms hoorde.

Link to comment
Share on other sites

het draad IN de muur is w.s nog ouder. en net zo dun. of je dat nu verlengt of niet maakt niet uit

 

als de netsnoeren hun werk doen maakt dat niet uit of dat vanaf installatie draad is of vanuit een verlengstuk daarvan.

Helemaal mee eens, m44! Daarom snap ik dat gedoe met 'speciale' netsnoeren ook niet. Afschermen, twisten, vlechten, of een combinatie daarvan, met dikke aders, of juist dunne draadjes, maar dan heel veel, het heeft allemaal geen enkel nut...

Oh nee? :lol:;)

Nee...

Link to comment
Share on other sites

voor mij altijd een signaal dat de set staat te stressen wanneer je het gevoel hebt dat het "hard" klinkt of "hard" staat.

 

wanneer een persoon met een gitaar die zingt en een staande bas staan te spelen klinkt dat niet hard. laat deze muziek net zo hard weerklinken over een matige set dan klinkt het wel hard.

 

 

het bekende fenomeen dat je niet doorhebt hoe hard het staat tot je iets tegen iemand wil zeggen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...