Jump to content

Hear bijeenkomst 2008 deel 2.


audiofreak
 Share

Recommended Posts

jongens ik heb geen internet thuis.

adres is opgeschreven. ik probeer er op tijd te zijn. kT laat mij helpen je auto leeg te sjouwen. want je zit met je rug begrijp ik.

 

voor mij geen chinees.

Link to comment
Share on other sites

Mocht het morgen regenen dan heb ik geen oppasdag en mag ik eventueel de deur uit .

Zou het erg zijn als ik dan ook nog kwam kijken ? Ja ik betaal mee aan de huur en eet niet mee

Maar dan alleen als het regent ..

Link to comment
Share on other sites

:mad2: Een van mijn projecten vergt veel meer tijd dan verwacht, helaas ben ik genoodzaakt om morgen af te reizen naar een Efteling-achtige omgeving in Kaatsheuvel om aldaar technische werkzaamheden te verrichten. Ik kan niet komen luisteren en ook niet meedingen naar de discussie-van-het-jaar-bokaal, ik vind het niet erg om toch een donatie te maken voor de entreeprijs. Aan wie moet er gelapt worden ? (niet allemaal tegelijk aub)

Hier nog een leuke link voor een discussieonderwerp : de DC-blocker.

http://www.scintilla-buizenversterkers.nl/.../DC-Blocker.htm

Een ieder veel luisterplezier toegewenst.

 

Groeten

Scintilla

Link to comment
Share on other sites

Het beloofd zo te lezen een gezellige dag te worden morgen. Ik ben net begonnen met het inpakken van de audioapparatuur.

Normaal zou ik het heel erg missen daar ik er elke avond minimaal 2 uur naar luister maar sinds vanmiddag zal ik het een heel eind minder missen. Ik heb voor de slaapkamer een Densen DM20 & DM30 gekocht, wat met een nieuwe vd.Hul MC Silver IT65G ertussen en een nieuwe Powerlab SE Rhodium powercord achter de voorversterker en Harmonic Tech Pro AC11, welke ik nog had van de vorige versterker (Lecson Quattra Plus) wel heel erg goed klinkt. :D

 

Ik ben wel benieuwd wat mijn huiskamerinstallatie op de Sonus Faber speakers gaat doen. Volgens mij moet dat heel fijn gaan klinken. Om 9.30 uur ben ik er om te beginnen met opbouwen.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Sodejuu en Jerry zijn hier om 9:00 en we vertrekken dan (met 2 auto's) naar Hansko. Daar vertrekken we om ongeveer 9:30, dus we zullen er wel ergens tussen 10:00 en 10:15 zijn.

 

Ik breng dus alleen de phonopre en wat netkabels mee.

 

En uiteraard muziek.

 

Tot morgen.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

De fabrieksset :[/u]

Amp : Musical Fidelity Tri-Vista 300

CD : Jadis Symphonia

Speakers: Sonus Faber Concerto

DT : VPI Aries / Koetsu

PHpre : Accoutech PH-1

 

De D.I.Y.set :

Amp : Zelfbouw D.I.Y. Buis

Amp : Zelfbouw UCD

CD : Sony XA gemodificeerd

LS : Scan Speak Reference Plus

DT : VPI Scout / Grado

PHpre : Accoutech PH-1

 

Hierbij in het kort mijn indrukken.

 

Zaaltje waarin de spullen stonden had nog niet eens zo'n bar slechte akoestiek dus dat viel nog wel mee.

De fabrieksset had duidelijk mijn voorkeur. Vooral de Tri-Vista 300 is een controlefreak :D gewoon meer muziek te horen met deze set. In een wat meer gestoffeerde kamer zullen de scan speaks waarschijnlijk beter tot hun recht komen. Nu een sound die teveel neigt naar het hoog en op den duur irriteerde me dat. Ik moet wel eerlijk bekennen dat me dat wel vaker is opgevallen bij zelfbouwpakketten van bijvoorbeeld speaker en co. Maar goed zal thuis waarschijnlijk beter klinken. De Sonus Faber speakers klonken zeker niet met alle soorten muziek goed en het laagste laag en hoogste hoog en mede iets van het middengebied ontbreekt, maar wat ze wel weergeven doen ze ook goed :rolleyes: Een lekker stemmige klank vond ik.

 

Rli

Link to comment
Share on other sites

Ik ben in de eerste plaats naar de bijeenkomst gegaan voor de medeforumleden want ik kende ze niet allemaal. Dat viel dan ook niet tegen want ik heb verschrikkelijk gezellig gepraat. Wat betreft de sets vond ik dat er te hard werd gespeeld. De combinatie van de zelfbouw buizen met Sonus Faber vond ik het beste klinken. Maar goed in een andere akoustiek had het misschien anders uitgevallen.

 

Tot volgende keer en heel hartelijk bedankt Audiofreak voor deze upgrade voor zo weinig geld.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Een leuke dag wat mij betreft. Gezellig een aantal forumgenoten leren kennen en lekker kunnen kletsen.

Wat de sets betreft, vond ook ik dat er vrij hard gespeeld werd en dat dat het geluid niet ten goede kwam.

De Sonus Fabers moesten bij dergelijke volumes op hun tenen lopen, lijkt mij, met een wat agressief hoog als gevolg. De buizenbak van KT maakte de meeste indruk op mij. Wat een directheid!

Overigens denk ik dat het bij elkaar rapen van allerlei -op zich uitstekende- componenten en die in een set combineren, achteraf niet de ideale methode is. Ik denk dat iedereen zijn set thuis met alle componenten probeert te tunen om tot een homogeen geheel te komen. Hier was de homogeniteit voor een deel weer verdwenen.

Misschien bij een volgende keer toch maar complete set met bij elkaar gezochte componenten neerzetten.

Zelf heb ik geen draaitafel. Natuurlijk heb ik heel vaak gehoord dat draaitafels beter klinken dan CD's.

Ik moet zeggen dat die stelling vandaag wel waar gemaakt werd. Met de gedemonstreerde draaitafels verdween een deel van de agressie en werd alles wat natuurlijker.

Al met al heb ik een leuke dag gehad. Audiofreak: hartelijk dank voor al je werk dat je gehad zult hebben met de organisatie. Alle anderen; graag tot ziens.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Guest KT88

Yep, 't was gezellig!

 

Ik heb weinig geluisterd, des te meer buiten staan roken en babbelen.

 

Wat me is bijgebleven is de CD speler van Miracle, wat klinkt dat ding geweldig!

De VPIs behoeven geen krans, die kwaliteit was me al bekend. B)

 

Mijn UcD moest noodgedwongen zijn buizendriver missen (was nog niet af) en was zodoende geen match voor de speakers van Norbatsjov.

Dus de buisjes er maar tussen en toen was er ineens wel muziek. :D

 

De combi buizen-SF was er eentje waar ik mee zou kunnen leven!

 

 

Mannen en Onno :D , bedankt voor een gezellige en leerzame dag!

Link to comment
Share on other sites

Ook ik vond het een geslaagde dag, ondanks dat de Sonus Fabertjes geen partij waren voor de Tri-Vista klonk het lang niet verkeerd. Ook met de Astin Trew CD-speler vond ik het zeker niet verkeerd klinken, een hele mooie speler. Zeker voor het geld wat die moet kosten.

Maar ik ben toch blij dat het nu hier weer aangesloten staat en toch wel een heel pak beter klinkt in mijn oren.

De DIY sets vond ik persoonlijk te schreeuwerig, al was het met de WK (buizen) Amp al heel wat beter te harden. Die versterker op de Sonus Fabetjes vond ik ook zeker niet verkeerd klinken, al miste ik daarmee wat controle, over het hele spectrum.

Ook ik heb meer aan de bar gehangen en buiten staan roken, ouweneelen en roddelen dan dat ik geluisterd heb. :D Kortgeschreven, een gezellige en geslaagde dag. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft.

 

Onno, bedankt voor het organiseren van deze gezellige dag.

 

@KT88, je zou de Jadis CD-speler hier eens moeten horen. Dat is nog heel wat anders dan wat je vandaag gehoord hebt. ;)

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Pas maar op dat hij hem niet gaat nabouwen Miracle. Geweldig hoor.

Als hij dat zou willen mag hij hem proberen na te bouwen.

Heb ik geen moeite mee, hij waarschijnlijk des te meer. Het loopwerk is zelfs aangepakt door Jadis, en niet alle onderdelen zijn makkelijk terug te vinden wat het voor waarde heeft omdat daar alleen maar Jadis op staat.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Guest KT88
Als hij dat zou willen mag hij hem proberen na te bouwen.

Heb ik geen moeite mee, hij waarschijnlijk des te meer.

ROFL!!! :D:D:D

 

Het is een prachtige speler, maar zou in mijn setting iets te "afgerond" overkomen denk ik.

Ik heb mijn Sony's bewust een wat lichter karakter gegeven omdat ik dat in mijn systeem prettiger vind.

 

Een reden te meer om een volgende keer een complete set van iemand te hebben staan; componenten zo uit hun context rukken doet ze geen recht vind ik.

 

(En nee, ik ga niet met die 6 vliezen slepen...... :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

Een compleet op elkaar afgestemde set lijkt mij ook een betere oplossing dan wat we deze keer hadden en zal waarschijnlijk ook meer luisteraars op de stoelen houden.

En nee, ook ik ga niet de Dali's verslepen daar ik die gewoon niet in de auto krijg.

 

Wel zou ik de volgende keer de slaapkamerset helemaal mee kunnen nemen. Die past wel helemaal in de auto, inclusief speakers en stands.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Graag wil ik iedereen bedanken voor de gezellige dag.

Leuk om zo eens de gezichten achter de mensen hear op het forum te zien.

Toch wel genoten van de opgestelde sets ook al was de match niet altijd daar.

Wat vond ik nu de meest geslaagde combi ik denk dat dat toch de sonus faber met de DIY buizen versterker van KT88.

Deze combie maakte op mij toch de meest ontspannen indruk.

 

Onno bedankt voor deze dag en ja we moeten dit zeker vaker doen.

De locatie is prima en ook nog goed te betalen als de animo wat minder zou worden.

Mocht je in de toekomst weer eens wat willen organiseren dan biet ik bij deze vast mijn hulp aan als dat gewenst is tenminste.

 

Groetjes George.

Link to comment
Share on other sites

gezellig idd.

wel wat verhitte diuscussie buiten over van alles en nog wat maar ik heb niet in hoeven grijpen ;)

 

forummen is voor mij nog een nieuwe iets en dit was mijn eerste forum dag (ik ben ontknaapt) :unsure:

 

Kt kende ik al verder niemand en heel bijzonder hoe je iemand voor de geest hebt en hoe dat compleet verkeerd kan zijn als je ze in het echt ziet.

echter stuk voor stuk sympathieke mensen en miracle vind ik een heerlijk kleur-rijk figuur die ook het belang van geluid heeft begrepen als het aankomt op auto's.

 

Jitze, heerlijk mee gekletst. kan ik nog een heleboel van leren en de oortjes heb ik dan ook goed open gehouden.

 

muziek was bij vlagen erg mooi meestal wat audiofiel geneuzel en commercieel.

 

leobus had iets heel moois bij van alpha recordings

KT had film muziek (naam alweer kwijt natuurlijk david..... bla bla)

en manhattan project.

 

miracle had een LP bij van eric bibb?

dat was heel relaxt.,

 

(wat ik nu ga schrijven is een beleving en een idee wat ik overal bij had. IK kan moeilijk horen wat de cd -speler en een versterker nu doet in het complete geluidsbeeld van een onbekende set)

fabrieks set was erg mooi.

versterker had volgens mij veel controlle over de sonus. rustig klank karakter en heel analytisch geheel.

cd speler moet wel goed geweest zijn. ik hoorde geen significant verschil tussen plaat en cd.

nu heb ik ook geen zelfde muziekstuk op cd en plaat gehoord.

 

zelfbouw set klonk wat boemerig maar daar werd druk aan gewerkt. toen ze hte voor elkaar hadden was er ook wat charme weg van de set en ontkoppelen en de poorten dicht was TE. was allemaal mooi maar deed me niets.

toen de lego versterker eruit en de buizenbak erop.

 

toen gebeurde het wat mij betreft. en ik zag ook meerdere wenkbrauwen omhoog gaan van "yes"nu gebeurd er iets.

er was voor het eerst een klank die mij echt boeide. en helemaal toen de proppen uit de poorten werden gehaald.

 

hoogtepunt was dat. je merkt het dan ook aan de luisteraars. men is stil, blijft zitten er word minder gezapt.

 

leuke dag gehad.

tot in september/oktober maar weer.

 

nog bedankt aan Onno en iedereen die heeft lopen slepen.

Link to comment
Share on other sites

Ik wil alle deelnemers bedanken voor hun komst en voor hun inzet en de meegebrachte apparatuur, want zonder dat was het nooit een geslaagde bijeenkomst geworden. In het bijzonder wil ik even Arden extra bedanken voor het beschikbaar stellen van de twee VPI draaitafels. Je moet het maar durven om met twee DT's op stap te gaan. Ook Ruud wil ik nog even ook apart bedanken voor het vervoeren van mijn speakers en die van Norbartsjov en het velig afleveren weer. Het scheelde mij toch weer twee extra ritten heen en weer.

 

Het leuke van zo'n dag vind ik toch wel de forumleden ontmoeten en leren kennen op een andere manier dan van het beeldscherm af. Ik heb wel wat beluisterd, maar zeker niet alles.

De SF met de Tri-Vista viel mij tegen en eigenlijk geen goede combi in die ruimte. Ik vond zelfs dat er een gat zat tussen de speakers in het 3D beeld en wat wellicht kwam doordat de speakers op 3 meter uit elkaar stonden. (SF geeft zelf aan een maximale tussenliggende afstand van 2.5 meter). Toch zou ik deze combi nog wel eens willen horen in een gewone huiskamer. Het is dan ook geen kritek op de Tri-Vista versterker, maar eerder op mijn eigen Sonus Fabers in deze ruimte in combi met de Tri-Vista. Ik had werkelijk het gevoel dat ze zwommen en verzopen in deze ruimte.

 

De combi met de SF en de WK buis versterker klonk in mijn oortjes het mooist en meest levendigst. Met deze combi was ik echt betrokken met de muziek.

De UCD versterker was jammer dat deze de buisdriver miste, waardoor het niet kon klinken op het niveau wat normaal deze versterker wel kan en we hierdoor ook niet konden bi-ampen op de Scan Speaks van Norbartsjov. Dit kwam mede door mezelf doordat ik niet goed gecommuniceerd had met KT88 over evt aanpassingen en ook niet bij had stilgestaan dat de UCD aangepast ervoor moest worden. Ik had dus heel graag de Scan Speak speakers in bi-amping configuratie gehoord. (WK versterker met de UCD).

De VPI Aries vind ik indrukwekkend om te zien en de rust die het heeft in klank vond ik een erg fraai. De andere VPI Scout heb ik niet gehoord helaas. De cd spelers heb ik wel gehoord , maar daar is eigenlijk niets van blijven hangen bij mij helaas.

 

Buiten voor de zaal was het erg gezellig met al die rokers en niet-rokers en er werd dan ook volop vriendelijk geklets met elkaar en het leek of men al jaren bevriend was met elkaar. Een gezicht leren kennen achter de forumnaam doet veel goeds op zo'n bijeenkomst en voor mij was het dan nu ook weer de bevestiging dat zo'n bijeenkomst zeker nut heeft hierin. Ik hoop dan ook dat er door deze bijeenkomst weer nieuwe gesprekstof is ontstaan tussen de verschillende forumleden en hear op het forum een kleine impuls weer geeft in de goede richting.

 

Ik heb begrepen van diversen forumleden dat men deze zaal niet verkeerd vond kwa akoestiek en gemakkelijk bereikbaar was en de lokatie, zo midden in het land goed te doen is voor een ieder.

Zoals ik ook al gisteren aangaf misschien is dit dan wel de lokatie om het hear te blijven organiseren.

Ook hoorde ik dat men het prettig heeft gevonden dat er nog twee ruimtes waren waar men naar toe kon, zoals de barruimte en de rookruimte. Mede door het mooie weer is er weliswaar geen gebruik gemaakt van de rookruimte, maar als het slecht weer was geweest hadden we tenminste een mooie toevluchtoord gehad met deze twee ruimtes.

 

Al met al een zeer geslaagde dag en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Dus op naar de volgende bijeenkomst medio september/oktober en dan iets met te gaan doen met stroomvoorziening. Iets om alvast over na te denken wellicht.

 

Een ieder nogmaals bedankt voor het komen en het slagen van deze dag.

Jammer is wel dat er ook forumleden zijn geweest die zich ook hadden opgegeven, maar niet zijn geweest en ook niet hadden afgezegd. Waarom men zich dan opgeeft en niet komt zonder enig bericht vind ik wel een beetje kwalijk en niet zo netjes. Ik heb het dus niet over de afzeggers die zich keurig hebben afgemeld.

 

Met groet,

:cool2:

P/S de foto's komen nog.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Yep,

 

Een gezellig geslaagde dag, en leuk om de mensen te ontmoeten die ik nog niet persoonlijk kende.

 

Volgende keer zal ik iets minder luisteren en wat meer bijkletsen , maar tijdens chinezen kon ik dit weer een beetje ophalen. :D

 

Heel ontspannen sfeer en discussi

Link to comment
Share on other sites

Het was inderdaad een zeer gezellige boel. We hadden gelukkig het weer erg mee vandaar dat er soms veel volk buiten stond te beppen en te leuten. :D

Ik heb vooral respect voor alle heren die hun spullen hebben meegebracht. Dat zijn doorgaans erg dure dingen en je loopt op zo

Link to comment
Share on other sites

Hans chansig biedt excuses aan. had zich vergist in de datum

 

bij deze

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...