Jump to content

Audioclub Oost Brabant

WanFie
 Share

Recommended Posts

Denk er aan heh Marc, want ik heb hier toevallig twee tegeltjes :D. wordt vervolgd.

Ha ha,

Jij hebt tegeltjes, maar Marc heeft TEGELS.

En het klinkt verrekte goed daar. Weet ik inmiddels uit ervaring.

Groet,

Leobus

• 4 weeks later...

Ondertussen staat het verslag van de demo met Speakerland on line.

En dat klonk {in mijn oren} inderdaad zeer goed.

_DSC3762%20%28800x530%29.jpg

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Speakerland_2014

http://www.aob-hifi.nl/

Dat het goed klonk geloof ik graag.

De kleine monitoren zijn prima en zelfs winstpakkers. Dit in tegenstelling tot de meeste andere zelfbouwluidsprekers.

Luidsprekers bouwen is een vak en dat doe je niet zo maar even. Het is een langdurig proces van eindeloos testen.

Edited by Moderator2
topic vervuiling

(...) Luidsprekers bouwen is een vak en dat doe je niet zo maar even. Het is een langdurig proces van eindeloos testen.

Welnee! Luidsprekers bouwen is een kwestie van een paar minuten, tegenwoordig.

Ontwerpen kost overigens tegenwoordig ook al geen tijd en moeite, dank zij de ontwerp-software.

Binnen no time heb je zo alwéér een middle-of-the-road luidsprekersysteem.

(Voor goede luidsprekersystemen is veel méér tijd, kennis, ervaring en inzicht nodig.

Maar goede luidsprekersystemen worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt.)

Welnee! Luidsprekers bouwen is een kwestie van een paar minuten, tegenwoordig.

Ontwerpen kost overigens tegenwoordig ook al geen tijd en moeite, dank zij de ontwerp-software.

Binnen no time heb je zo alwéér een middle-of-the-road luidsprekersysteem.

(Voor goede luidsprekersystemen is veel méér tijd, kennis, ervaring en inzicht nodig.

Maar goede luidsprekersystemen worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt.)

Welnee! Goede ls worden er nog genoeg gebouwd.

Daar kun je achter komen, door eens een Show, Beurs of Winkel te bezoeken. Als je dat niet doet, kun je geen mening hebben.

Daar kun je achter komen, door eens een Show, Beurs of Winkel te bezoeken. Als je dat niet doet, kun je geen mening hebben.

Ja, en zelfs worden er ook goede zelfbouwspeakers gemaakt.

Ga maar eens een poosje het zelfbouwaudio forum volgen.

Daar zitten echt mensen met ervaring en verstand van zaken. Er zitten zelfs mensen die niet vast geroest zitten in hun paradigma's. Sommigen van hen gaan dan commerciëel als ze iets moois onntwikkeld hebben. Wie van de commerciëlen is trouwens niet zo begonnen?

En als je een voorbeeld van een mooi zelfbouwsetje wilt horen, kom je maar langs.

Groet,

Leobus

Beste Jongensdroom,

Je stelt kennelijk veel lagere eisen dan ik.

Verder weet je kennelijk niet hoe goed de betere luidsprekers vroeger waren.

Bovendien komt Spido overal waar hij dat wenselijk en nuttig acht: alleen onder een andere naam.

• 1 month later...

Het verslag van de clubavond in Juli staat op onze site.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Paul_Mestrom_2014

Dit keer was er zelf een live optreden. Deze werd dan vergeleken met de audioset.

Helaas was ik er wegens vakantie niet bij aanwezig, maar het schijnt een erg leuke avond geweest te zijn.

_DSC4143.JPG

_DSC4135.jpg

Veel leesplezier.

Het verslag van de clubavond in Juli staat op onze site.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Paul_Mestrom_2014

Dit keer was er zelf een live optreden. Deze werd dan vergeleken met de audioset.

Helaas was ik er wegens vakantie niet bij aanwezig, maar het schijnt een erg leuke avond geweest te zijn.

_DSC4143.JPG

Veel leesplezier.

Dat was het zeker Hans, je hebt een erg leuke (en warme...) avond gemist.

Prima band overigens ;-)

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

En het verslag van de septemberdemo staat on line.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014

DSC4229%20%28500x331%29.jpg

Veel leesplezier.

Het systeem van Martijn en consorten lijkt revolutionair. Ik wil het wel eens horen.

Wat zou de reviewer bedoelen met "helder" en "gewenning" ? 

Het verslag van de demo in augustus met de rondstralers van Temporal Coherence is nu op onze site te lezen.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Temporal_Coherence_2014

En om verder eens op onze site rond te neuzen:

AOB%2021-8-14%20%2312.JPG

Ik was bij deze demo en vond het voor de pauze, met vrij rustige fragmenten prima. Maar na de pauze, met wat complexere muziek, viel het systeem geheel door de mand. Zeker na het uitgebreide technische verhaal van voor de pauze: alle fouten die andere luidsprekers hebben, worden op voorhand al niet gemaakt. Het laag was 1 brij, echt slecht. De muzikanten waren niet te plaatsen. Tussen de ls was een gat. En dat allemaal voor 30.000 euro.

Tot op heden heb ik dat maar niet gezegd, om een hoop gedoe te voorkomen, maar eigenlijk moet je toch gewoon je mening kunnen geven!? 

Ik was bij deze demo en vond het voor de pauze, met vrij rustige fragmenten prima. Maar na de pauze, met wat complexere muziek, viel het systeem geheel door de mand. Zeker na het uitgebreide technische verhaal van voor de pauze: alle fouten die andere luidsprekers hebben, worden op voorhand al niet gemaakt. Het laag was 1 brij, echt slecht. De muzikanten waren niet te plaatsen. Tussen de ls was een gat. En dat allemaal voor 30.000 euro.

Tot op heden heb ik dat maar niet gezegd, om een hoop gedoe te voorkomen, maar eigenlijk moet je toch gewoon je mening kunnen geven!?

Deze set is ook bij de AVMN geweest. Voor de pauze met zachte muziek (te zacht voor velen) klonk het redelijk homogeen. Na de pauze toen het op verzoek wat harder moest, kwam naar voren wat JD hierboven gezegd heeft. Dat lag aan de akoestiek volgens de heren. Die is inderdaad niet geweldig, maar ik heb daar andere sets gehoord die daar geen last van hadden.

George gaf dat tijdens de sessie aan en kreeg een blik die hem had kunnen doden. Niet erg klantvriendelijk. We mogen wel bij een van de heren thuis komen luisteren trouwens. Dat dan weer wel. Vermoedelijk waren ze zelf ook niet helemaal tevreden. Ik denk dat George niet gaat na de dodelijke blik. :) Zou ik ook niet doen trouwens.

Groet,

Leobus

Waarom altijd alleen maar negatieve reacties..??

Ik vond beide systemen zeker niet onder de maat. SA is zelfs het beste satellietsystemen die ik ooit hoorde.

Met de mening over Temporal Coherence ben ik het zeker ook niet eens. Dit systeem is ontwikkelt voor in de huiskamer dat dit op oorlogssterkte in een grote zaal wat aan kracht verliest lijkt me duidelijk. maar daarom hoeven we het nog niety af te schieten.

Deze set is ook bij de AVMN geweest. Voor de pauze met zachte muziek (te zacht voor velen) klonk het redelijk homogeen. Na de pauze toen het op verzoek wat harder moest, kwam naar voren wat JD hierboven gezegd heeft. Dat lag aan de akoestiek volgens de heren. Die is inderdaad niet geweldig, maar ik heb daar andere sets gehoord die daar geen last van hadden.

George gaf dat tijdens de sessie aan en kreeg een blik die hem had kunnen doden. Niet erg klantvriendelijk. We mogen wel bij een van de heren thuis komen luisteren trouwens. Dat dan weer wel. Vermoedelijk waren ze zelf ook niet helemaal tevreden. Ik denk dat George niet gaat na de dodelijke blik. :) Zou ik ook niet doen trouwens.

Groet,

Leobus

Voor de pauze mocht je ook geen vragen stellen en mochten er geen zelf meegebrachte cd´s gedraaid worden,

Ik heb het idee dat men zelf van de diverse tekortkomingen op de hoogte is. Ik zou dan echter minder uit de hoogte doen.

Omdat heel veel apparatuur veel minder presteert dan hun prijs doet vermoeden.

Ik geef wel degelijk regelmatig positieve reacties.

ben ik nou helemaal mee eens, als het goed is zeg ik het ook.

Deze beide systemen presteerde bij de AVMN onder de maat.

En nee ik ga zeker niet bij de heren thuis luisteren.

En het verslag van de septemberdemo staat on line.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014

DSC4229%20%28500x331%29.jpg

Veel leesplezier.

Leuk om weer wat van ze te lezen. Maar 4 subs maar liefst.

Btw, zo'n kassie (aes/ebu/spdif/toslink converter) van Midiman heb ik thuis ook nog liggen.

DSC4232%20%28500x331%29.jpg

ben ik nou helemaal mee eens, als het goed is zeg ik het ook.

Deze beide systemen presteerde bij de AVMN onder de maat.

En nee ik ga zeker niet bij de heren thuis luisteren.

Tja... De jongens van Synergy Acoustics hebben zeker niet stil gezeten.

We hadden gisteravond een thuisdemo bij een van de leden. De vier aanwezigen waren het er roerend over eens. Beide systemen presteerde in Oirschot erg goed, al kreeg de SA set wél de voorkeur.

Toch leuk om te horen dan dat het wel goed kan met dat systeem.

Ik ben dan benieuwd wat er aan gebeurd is.

Het zal alles met goed inregelen te maken hebben.  

Ze zijn daar lang mee bezig geweest.

Ik vind het systeem wel goed gevonden. Op deze manier kun je een aantal roommodes de kop in drukken.

Helaas is het niks voor analoogfanaten.