Jump to content

Een Groot & Geweldig Geheim in Tiel!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

• Members

Zo dan, nachtbraker Kraus, wat een verhaal voor dat tijdstip.

Wel leuk om dit uitgebreide verhaal over de kabels van John te lezen, het toeval wil, dat ik hier ook in geintresseerd ben. Gisteren waren we bij iemand met dezelfde phonokabel op een Avid tafel met een SME arm (de Transrotor versie), en was het probleem met de plug mij eigenlijk niet opgevallen. Als ik jouw eerdere opmerking echter lees...

De uitgang van de kabel zit nu helemaal klem tegen het board terwijl juist aan de onderzijde er een zee van ruimte is. Ware de uitgang 90graden gedraaid dan was de montage veel mooier en vooral logischer. (althans in het geval van een Fat Bob toonarmboard.

... dit is een zeer herkenbaar probleem, met mijn vd Hul Silver Hybrid kabel had ik precies hetzelfde geintje. Zou dat eventueel door de gebruikte vd Hul plug komen ? Met mijn Deskadel kabel (waar zo'n inelkaar geschroefde SME-plug aan zit, heb ik dit probleem niet. Nu kun je denken als hij eenmaal zit, lekker laten zitten, maar het echte probleem kwam met het demonteren, je krijgt hem bijna niet meer los (met kans op beschadigen, wat dus ook gebeurde).

Op het moment dat je een minder hoog plateau gebruikt, en je de arm dus vrij laag kan houden, zal dit waarschijnlijk niet aan de orde zijn, maar het zou een punt van aandacht kunnen wezen.

Mijn conclusie was echter ook dat je voor relatief erg weinig centjes wel dicht tegen de top aanzit, een hele fraaie kabel. Dus niet voor de eerste keer in een vrij korte periode, gefeliciteerd met deze mooie hebbedingetjes...

Mooi verhaal Kraus, en heel herkenbaar. Ik beleef elke dag weer ongelooflijk veel plezier met m'n JvG's.

Het probleem met de v/d Hul connector kan ik niet bevestigen, omdat mijn phonokabel aan beide zijdes cinchconnectoren heeft. Wat ik wel weet is dat alle produkten van hem een verschrikkelijk mooi en hoog afwerkingsniveau hebben.

Ook ik heb in kabelland wel mijn eindstation bereikt.

Heel veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Frank. :rolleyes:

Kraus,

Er zijn meerdere uitvoeringen van de TAC stekker

te koop. Een haakse in meestal makkelijker te plaatsen dan een rechte. Helaas is de TAC plug van vdHul erg lang. Die is overigens hier wel betrekkelijk makkelijk te verkrijgen en bovendien nog enigszins betaalbaar. Als je de TAC plug van SME zelf bekijkt, zie je dat het ook uitgesproken plat kan. De TAC van Linn is ook korter dan die van vdHul. De TAC die aan mijn Crimson kabel zit is weer extreem zwaar uitgevoerd, maar past toch in de SME mountingplate van de Fatbob.

Het gaat hier overigens allemaal over haakse TAC's.

Een plug zonder geleideknopje kent nog een ander zeer groot nadeel. Je kunt niet zien of de pennetjes precies voor de gaatjes zitten wanneer je de plug daar overheen wilt schuiven. In het geval van een geleideknopje kun je ten eeerste zien dat je juist zit en ten tweede of de plug voldoende ver over de pennetjes is geschoven. Het geleideknopje zit dan aan het einde van de geleidegleuf.

Dit probleem had ik dus ook. Ik verkeer dan ook nog steeds in de onzekerheid of ik de plug wel voldoende ver heb kunnen aandrukken. Voor mijn gevoel is dat namelijk niet zo..... :(

Nu moet je iets zeer onaangenaams doen. Kracht zetten om de plug over de pennetjes te schuiven en bovendien verkeer je in onzekerheid of de plug voldoende ver is ingeschoeven. Ik kan inmiddels verzekeren dat de plug aanschuiven over een

Kraus,

Ik heb vorig jaar ook een JvG phonokabel met haakse DIN geprobeerd op mijn Fat Bob S en had dezelfde problemen/ervaringen als die jij hebt beschreven. Uiteindelijk kreeg ik na enig wrikken de plug ook goed bevestigd, maar het was niet ideaal. Nee, dan pastte mijn Cardaskabel met rechte plug veel beter.

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom SME cq Transrotor de kabel-entry haaks maakt bij een platenspeler zoals de Fatbob. Die arm zit toch behoorlijk hoog. Een rechte aansluiting met dito TAC zou m.i veel makkelijker en ook nog beter zijn. Die haakse dingen zijn normaliter bedoeld voor armen die lager bij de "grond" staan. Om bodemruimte te sparen dus, zoals bijv bij Linn en Ariston wel het geval is.

• Members
Zowel rechte als ook haakse aansluitingen zijn beschikbaar. Blijft de vraag waarom Transrotor bij de Fatbob voor een haakse heeft gekozen. :confused:

Je kan het natuurlijk ook omdraaien, waarom heeft SME voor een haakse aansluiting onder de arm gekozen, terwijl het gros van de armen-constucteurs voor een rechte hebben gekozen. Ik vind het eigenlijk het enige min-puntje aan een SME arm. Misschien zijn daar juist wel die rechte pluggen uitgevonden?

Prachtige lekkere lezende verhaaltjes weer van je Kraus.

Laat ik nou sinds een week of twee een Kimber Kable TAK-AG aan mijn DT hebben hangen en ik in de afgelopen dagen had besloten om deze phonokabel er maar aan te laten hangen,breng jij mij weer in twijfel met je prachtige verhaal. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

met groet,

:cool2:

Dit gezegd hebbende, meneer de voorzitter, het volgende:

Klaas Feenstra is hiervan ook op de hoogte.

Hij lijkt echter niet ervan op de hoogte te zijn dat jij bovenstaande in de praktijk brengt en wel op zo'n wijze, dat de vooringenomenheid NEGATIEF resulteert op Klaas' producten en de afzet daarvan.

Wanneer zal Klaas gaan ingrijpen?

Ach...

:D:D:D

Een lekkere boterham met pindakaas ligt op me te wachten. Dussss

Snel verder met belangrijkere zaken.

;)

Kraus,

Ik heb vorig jaar ook een JvG phonokabel met haakse DIN geprobeerd op mijn Fat Bob S en had dezelfde problemen/ervaringen als die jij hebt beschreven. Uiteindelijk kreeg ik na enig wrikken de plug ook goed bevestigd, maar het was niet ideaal. Nee, dan pastte mijn Cardaskabel met rechte plug veel beter.

Misschien een overbodige vraag: waarom ga je in zo'n geval niet gewoon met de kabel terug naar John en laat je hem de kabel aanpassen aan de situatie bij jou? :confused:;)

Ik kan me voorstellen dat hij ook veel liever wil dat je hem probleemloos kunt monteren, dan dat je moet prutsen om hem gemonteerd te krijgen. :unsure::)

Maar... als ik het verkeerd zie? B)

Beste CJ,

je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik had de JvG op proef. Hij moest het opnemen tegen mijn Cardas-kabel (Quadlink). Maar ik vond de Cardas toch de betere kabel. Blijft over dat de JvG qua prijs/kwaliteitverhouding erg goed scoort.

Inmiddels staat mijn Cardaskabel te koop. Ik heb een nog beter klinkende phonokabel gevonden in dezelfde prijsklasse. De Extreme IC van Coincident Speaker Technology.