Ruud Posted 30 december 2011 Report Share Posted 30 december 2011 Vintage is leuk, maar high-end heeft ook zo haar charmes Vintage kan ook high-end zijn, alleen met een lager prijskaartje Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 december 2011 Report Share Posted 30 december 2011 heerlijk he opgaan in de muziek ... net Dead can dance gedraaid met 'the ubiquitous mr lovegrove'. zooooo mooi groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2011 Report Share Posted 30 december 2011 (edited) Zeker ..... Ik kan er helemaal "high" van worden, zonder drogereren middelen en een Spaatje rood. Maar dat "modere" spul dat nu staat te spelen vind ik ook geweldig Ruud. Rob lekker bezig!! Verder vandaag een leuke USB 24bits/96khz dac gekocht, toegeven dat weer het andere uiterste maar ik ga er geen muziek mee maken, maar mee meten. E.e.a. is nog vrij complex .... de software kan veel De verdere hardware is speciaal gemaakt. Eind januari ga ik een cursus volgen en wordt e.e.a. gecallibreert. Altijd leuk om nieuwe dingen te leren Groet, Jack Edited 31 december 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 december 2011 Author Report Share Posted 31 december 2011 Dus twisten helpt tegen hoogfrequent en weinig capaciteit. Tegen hoogfrequent wel, maar niet TEGEN capaciteit. Door het twisten wordt je draad uiteindelijk korter dan toen je begon met het rechte draad (ca 10%). De capaciteit ligt dus HOGER. Omdat de draden strak tegen elkaar getrokken worden is de draadafstand dus ook kleiner, wat dus ook een HOGERE capaciteit ten gevolge heeft. Met dunne draadjes kun je dit dus beperken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 december 2011 Author Report Share Posted 31 december 2011 Kennen jullie dat? Ik draai eigenlijk te weinig platen Eigenlijk niet. Mijn draaitafel staat altijd klaar om te draaien, bovendien staan m'n platen dicht in de buurt. Meer dan de helft van de tijd dat ik naar muziek luister is dit van platen. Ook al omdat ik veel meer platen dan CD's heb. Cd's draai ik, wanneer ik muziek wil horen, die ik niet op plaat heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 december 2011 Author Report Share Posted 31 december 2011 Vintage kan ook high-end zijn, alleen met een lager prijskaartje Inderdaad.. Vintage-high-end... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 december 2011 Report Share Posted 31 december 2011 Tegen hoogfrequent wel, maar niet TEGEN capaciteit. Dat zeg ik Mijn platen staan letterlijk naast de draaitafel, toch komt het er vaak niet van. Veel muziek die wij mooi vinden is alleen maar op CD te krijgen of pas 3 maanden later op duur vinyl .... tja. Misschien een goed voornemen voor 2012 .....méér platen draaien. Ongelofelijk mooi, Hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 januari 2012 Report Share Posted 2 januari 2012 (edited) Als ik alles hier zo lees beschouw ik mezelf eigenlijk al niet meer als audiofiel. Maar zo af en toe gebeurd er bij mij ook eens wat dus vandaar een keer een bijdrage aan dit topic. Mijn versterker was kapot, bleek een zekering, waardoor ik alles eens uit de kast heb gehaald en heb schoongemaakt. Was mooi aanleiding om weer eens een goedkope tweak te plaatsen die ik in het verleden al eens eerder heb gebruikt. Jaren geleden, ergens in 2003 of 2004 is het al eens eerder kort hier aan de orde geweest. Heeft toen verder weinig aandacht gekregen maar bij mij is het altijd blijven hangen. Het gebruik van eeltschuurblokjes als goedkoop alternatief voor masterbase en aanverwante producten. Jaren geleden eens twee blokjes in stukjes gezaagd en een tijdje gebruikt. Deed zeker wat maar al vrij snel ging het brokkelen en werd het een rommeltje en heb het na verloop van tijd verwijderd. Mijn installatie is inmiddels ook wat veranderd dus ik was benieuwd wat het nu zou doen. Recent de lokale drogist letterlijk leeggekocht, inmiddels kosten ze 2,80 euro/st (die blauwe). Ik heb ze nu ongemoeid in het plastic laten zitten en ik heb er nu dus meer nodig. Heb ze momenteel onder de thorens draaitafel staan en onder de cdspeler waar de versterker bovenop staat. Een avondje zitten luisteren en ik wil het wat langer beoordelen voor een definitief oordeel maar voorlopige indrukken zijn meer rust (zwart) in het geluidbeeld, een duidelijk betere laagweergave, strakker, gelaagder, puntiger, beter definieerbaar. Het laag was wel een aandachtspunt bij mij thuis. Het had de neiging wat te nadrukkelijk aanwezig te zijn en het kon strakker en beter. Doordat het nu beter is lijkt het het totale geluidbeeld ook ten goede te komen. In het hoog leek het niets te doen. Heb momenteel ook twee vloerkleden liggen die akoestisch voor wat demping zorgen. Dus voor weinig geld kun je het een keer proberen maar laat het blokje wel ongemoeid in het plastic zitten anders brokkelt het af. Het is kwetsbaar spul dus wees er wel voorzichtig mee. En oh ja, de beste wensen aan iedereen en dat we maar een beetje aardig voor elkaar mogen zijn/blijven/worden hear.... Edited 2 januari 2012 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 januari 2012 Report Share Posted 3 januari 2012 Gister begonnen bij mijn nieuwe baas en daarbij zit een audiofile bonus aan. Er wordt daar veel van uit huis gewerkt en dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Ik heb nu het bureau op zolder in mijn luisterruimte opgeruimd en dat wordt nu mijn kantoor van waar ik dus ga werken. Dat betekend dus mooie muziek terwijl ik aan het werk ben. Erg prettig werken zo . Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 januari 2012 Report Share Posted 3 januari 2012 Gister begonnen bij mijn nieuwe baas (...) Dat betekent dus mooie muziek terwijl ik aan het werk ben. (...) Veel plezier & succes gewenst in je nieuwe baan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 januari 2012 Report Share Posted 3 januari 2012 Van harte me je nieuwe baan George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2012 Author Report Share Posted 3 januari 2012 Gister begonnen bij mijn nieuwe baas en daarbij zit een audiofile bonus aan. Er wordt daar veel van uit huis gewerkt en dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Ik heb nu het bureau op zolder in mijn luisterruimte opgeruimd en dat wordt nu mijn kantoor van waar ik dus ga werken. Dat betekend dus mooie muziek terwijl ik aan het werk ben. Erg prettig werken zo . Groetjes George En wat doe je nu ...??? Enne... natuurlijk ook succes met je nieuwe baan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 januari 2012 Report Share Posted 3 januari 2012 Gister begonnen bij mijn nieuwe baas en daarbij zit een audiofile bonus aan. Er wordt daar veel van uit huis gewerkt en dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Ik heb nu het bureau op zolder in mijn luisterruimte opgeruimd en dat wordt nu mijn kantoor van waar ik dus ga werken. Dat betekend dus mooie muziek terwijl ik aan het werk ben. Erg prettig werken zo . Groetjes George Hartstikke mooi zeg. Bof jij even! Veel plezier in je nieuwe werkkring. Nu kun je mooi dat gezoen aan het begin van het jaar ontlopen. Gefeliciteerd. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 januari 2012 Report Share Posted 3 januari 2012 Bedankt allemaal. En wat doe je nu ...??? Enne... natuurlijk ook succes met je nieuwe baan. Ik ben begonnen bij Ericsson en daar bouw ik GSM sites. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Wel klassiek luisteren George. Stemmen leidt maar af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Klassiek heeft natuurlijk geen stemmen Verder wel met je eens hoor. Dus laat kappa zich maar beperken tot instrumentale muziek. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Nu staan de shadows op met de Greatest hits. Ook geen stemmen maar Toto net was ook erg prettig. Verder heb ik geen problemen met stemmen als het maar niet Nederlands talig is dat vind ik namelijk niets en wordt ik teveel afgeleid. Een forum helpt trouwens ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2012 Author Report Share Posted 6 januari 2012 Als ik alles hier zo lees beschouw ik mezelf eigenlijk al niet meer als audiofiel. Een avondje zitten luisteren en ik wil het wat langer beoordelen voor een definitief oordeel maar voorlopige indrukken zijn meer rust (zwart) in het geluidbeeld, een duidelijk betere laagweergave, strakker, gelaagder, puntiger, beter definieerbaar. :huh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2012 Author Report Share Posted 6 januari 2012 Een forum helpt trouwens ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 januari 2012 Report Share Posted 6 januari 2012 een forum helpt iig steeds minder. het verzandt hier weer in wellusnietus en ik zie steeds minder mensen delen wat ze uitproberen en wat ze vinden. bang voor het ge-emmer dat er op volgt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2012 Report Share Posted 6 januari 2012 een forum helpt iig steeds minder. het verzandt hier weer in wellusnietus en ik zie steeds minder mensen delen wat ze uitproberen en wat ze vinden. bang voor het ge-emmer dat er op volgt. Nou, wanneer ik weer eens iets doms, iets ondeskundigs, iets onzinnigs of iets waanzinnigs heb beweerd, ben ik altijd weer blij en dankbaar als een verstandige, deskundige, geestelijk gezonde forummer mij terecht wijst. Dat moet hij dan wel met verstandige, deskundige argumenten doen: op een manier die getuigt van geestelijke gezondheid. Mensen die wéten waar ze het over hebben, gebruiken overigens nooit "ik vind..." als argument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 januari 2012 Report Share Posted 6 januari 2012 gut ik wist niet dat je het je zou aantrekken Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 januari 2012 Report Share Posted 10 januari 2012 na 16 dagen rust constateer ik dat de tip van Sander om de cinchbussen van de CD speler geisoleerd van de kast te monteren, goed uitwerkt. alles zit op die manier in de apparatuur, waarom dan niet .... en ik heb de buren gevraagd hun idioot sterke WIFI te dimmen. komt bij mij harder binnen dan het ding dat ik zelf had (zit nu aan de draad), het ding bestreek een heel tuincentrum 'ja deze komt ook tot de slaapkamer'. ook lekker gezond. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2012 Report Share Posted 10 januari 2012 Mijn set heeft deze week een boost gekregen. Hè, boost, wat een leijk woord. Update: lelijk. Verbetering: vaag. Aanpassing: nietszeggend. Dan maar zo: het begint hier nu onaards te klinken. En ik heb er niets aan gedaan. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 januari 2012 Report Share Posted 10 januari 2012 Mijn set heeft deze week een boost gekregen. Hè, boost, wat een leijk woord. Update: lelijk. Verbetering: vaag. Aanpassing: nietszeggend. Dan maar zo: het begint hier nu onaards te klinken. En ik heb er niets aan gedaan. M rc Jij was toch met die wonder doekjes bezig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts