Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik knal 'm 1 dezer dagen wel even in de sim om te kijken hoe en wat . Volgens mij gaat dit zo niet werken zonder aanpassingen maar het is ook even een kladje.

 

Als je de waarden hebt kom je er wel uit?

Link to comment
Share on other sites

Beste Spido,

 

 

Een vakhandel kan hem ook nog voor je plaatsen, als je dat niet zelf kan.

Internet kan m.i. nooit tegen vakmanschap op. Dat wint.

 

Groet,

 

Jack

 

 

Als ik zo hoor vormt internet wel een probleem voor de middenstand. Gaat erg slecht daar.

Link to comment
Share on other sites

ow dear ..... nou laat ik mijn gehoorsmatige ervaring erbij geven: nooit helemaal bevredigend. ik blijf erbij: mijn ook fors beprutste KT1100sd tuner met een hele simpele NJM4560 uitgang klinkt echt beter. en geen beetje ook. voller, losser, transparanter, menselijker, tonaal rijker, verfijnder, lager, frisser.

 

dat moet toch met een Cd speler ook kunnen .....

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Ja dat lijkt me ook Rob, maar wellicht is Marantz daarvoor niet het apparaat.

Wat is er nog mis in de weergave? klinkt het nog te digitaal?

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

de scherpte is er wel af, vol is het ook wel. maar zo transparant, die klank van instrumenten, de adembenemende presentatie van stemmen die de tuner wel presteert, nee. als ik alleen de de Cd speler had was ik vermoedelijk alle dagen happy. maar ik hoef maar de source-knop om te draaien om iets te horen dat evident beter is.

 

is las ooit (www.referenceaudiomods.com) dat een SA11 lastig tot zingen te brengen is. ik kan dat bevestigen.

 

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Komt door die HDAM troep Rob ....... helemaal eruit gooien en een simpele uitgang maken, de DAC is nl. WEL goed.

 

Ik heb dat wel vaker gedaan tot grote tevredenheid van de gebruikers.

 

Nu snap ik ook je voedingsellende want dat is inderdaad problematisch bij Marantz. Ik ben zelf dan ook geen fan van die serie spelers.

 

PS een verbetering is ook de analoge uitgangsbussen geisoleerd monteren en met geschikt draad met aparte grounds naar de print toe.

Dan de grounds op de pluggen naar de kast ontkoppelen met 22 nF folie.

Standaard zitten die koud op het chassis.

 

En nog wat ground layout dingetjes ..... oh er mankeert zo veel aan die dingen ...... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

ik herinner me dat de bouwer van de huidige eindtrap aangaf voor alle versterkende (HDAM) trappen afgetapt te hebben (die er nog wel zijn en aangesloten zijn richting de gebalanceerde uitgangen). ik krijg de indruk dat het eindtrapje zelf de flessehals is (ik verdenk iig de opamps, filtertje op de uitgang en bergen onderdelen), los van de constructiegebreken die KT88 waarneemt.

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Ondanks dat die Adam modules bij audiofielen niet zo'n goede naam hebben, vind ik Marantz CD spelers goed en muzikaal klinken. In ieder geval geen scherpe randen en erg natuurlijk. Het klinkt iets rustiger dan sommige andere spelers het hoog klinkt ook wat zachter, maar dat is voor veel mensen juist een voordeel.

 

Heb je Ken Ishiwata indertijd op de VAD bezig gehoord...?? Helemaal niks mis mee. Integendeel, ik vond het misschien wel het best klinken van de show.

 

Ik heb jarenlang met verschillende Sony ES speler gespeeld. Dat vond ik echt minder klinken dan b.v. een Marantz CD17. O jawel, het is dynamischer en veel meer spektakel. Maar ook scherp en onrustig. Zelfs de CDP 707ES die ik had.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

De standaard SA11 was onverteerbaar, dat trok ik geen vijf minuten (na ongeveer 1,5 jaar een door Van Medevoort gemodde SACD1000). plat, muf, schreeuwerig, tot vaak vervormd geluid bijv. bij gitaarwerk of uithalen in zang, eigenlijk geen bas en ga zo maar door.

 

nu kan ik er een dag lang naar luisteren.

 

groet

 

 

 

ps .... vandaag was heeeeeel audiofiel: kreeg reclame van Bose (waar heb ik dat aan te danken). Doosje met foldertje en ... nietjes! laat ik die nou net nodig hebben !

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Pffffff Rob, ik kan ook een hele dag naar die speler van mij luisteren.

Bijna niks aangedaan :) Hier thuis klinkt hij mooi evenwichtig analoog zelfs.

Op de Hear dag was het minder :blink:

Link to comment
Share on other sites

De standaard SA11 was onverteerbaar, dat trok ik geen vijf minuten (na ongeveer 1,5 jaar een door Van Medevoort gemodde SACD1000). plat, muf, schreeuwerig, tot vaak vervormd geluid bijv. bij gitaarwerk of uithalen in zang, eigenlijk geen bas en ga zo maar door.

 

nu kan ik er een dag lang naar luisteren.

 

groet

 

 

 

 

Heeft dat misschien wat te maken met aanpassing aan je versterkeringang.??

 

Ik heb zo'n ding eens thuis gehad, maar had niet die slechte ervaring.

Het klonk wat saai, maar dat was dan ook alles.

 

Tja een SACD 1000 had ik ook.. Erg mooi totdat hij het na precies een jaar begaf.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...