Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

 

Doe ik de kap eraf en ligt er een complete stuurprint en alle eindtransistoren gewoon los en niets is aangesloten :D

Verder heeft het apparaat vochtig gestaan en is er minimaal een, maar waarschijnlijk twee wonderen nodig om het ooit nog werkend te krijgen.

 

En dat zo'n opmerking, ala: "gisteren deed hij het nog! Met een strak gezicht! Wat een geweldig gevoel humor hebben sommige mensen, heerlijk :D

 

 

Was hij op de fiets gekomen? :D

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

zo, uitgangsbusjes van de Bryston 1b vervangen. was boel gedoe, bergen soldeertin verwijderen. nieuwe erin was nog het minste werk. ga in de toekomst ook maar ff de ingangen die ik gebruik vernieuwen, die oude (bijna 30 jaar ...) cinchbusjes zijn wel krakkemikkig vergeleken met de nieuwe (bij Farnell gevonden).

 

en nu ... ja goed te horen dat de voorversterker uit is geweest. komt wel weer. vanavond lekker muziekavond, net als gisteren.

 

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Lekker muziek luisteren, ga ik vanavond ook doen Rob :)

Net terug van een cursus meten met de PC. pffff viel tegen :wacko: Pittig die Arta software, het kan erg veel :blink:

Mijn laptop en geluidskaart deden het prima e.e.a, is nu mooi gecalibreerd nu nog alle in en out's leren.

Duurt nog wel een half jaartje, maar prachtig dat, dat allemaal kan. :)

 

Groet

Link to comment
Share on other sites

een uur geleden een grote klap uit de luidsprekers, versterker in de beveiliging gegaan. blijkt in een deel van Delft de stroom uitgevallen (heb een piekspanningsbeveiliging in de buurt van de set). nou dat heb ik dus horen gebeuren. lekker. versterker loopt gelukkig nog wel maar wel ff uitgezet tot het net weer rustig is.

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

nou die ging vrolijk weer aan, en het gebeurde kort voordat ik een bericht over die stroomstoring op internet zag. als ik me vergis gaat ie binnenkort alsnog. ach lappen we m weer op.

 

 

groet

 

 

ps een dag later blijft het allemaal weer functioneren. gelukkig .....

Link to comment
Share on other sites

ik ben tevreden met de cd speler. glimlachen, vreugde. emotie, beweging. diep, vol, fris, strak, focus. fijntjes als het moet, knallen als het moet. kan er dagen naar luisteren. hij heeft de eindeloze ingrepen - begrijpelijk en onbegrijpelijk - overleefd en geeft mooi rendement op mijn inspanningen. met hulp van velen hier. soms moet je er een tijd vanaf blijven om het spul de kans te geven om te zingen.

 

ik blijf maar van de cd speler af nu. de tuner krijgt binnenkort een LM4562 in de uitgang. leuk experiment.

 

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Gister een fiel dagje gehad op de Zelfbouwaudiodag.

 

Ik heb daar naar een half open baffel systeem geluisterd met een enorm mooie afbeelding en controle over de units.

Niet gek omdat in de speaker 3 zelf ontworpen klasse D versterkers zitten die ieder een eigen unit aansturen.

Daar voor een actief filter zonder allerlei dsp geneuzel.

 

Het systeem was nog niet af maar klonk al zeer veel belovend.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Leuk :)

 

Ik ben in de ban van mijn Onkyo aanwinst.

Het klinkt heerlijk, muziekaal met LP, CD, SACD, DVD-A allemaal gedraaid vandaag.

 

Array gaat morgen het rek uit! :ph34r:

Niet dat het slecht is nee, maar het van tijd tot tijd leuk om met

andere spullen te draaien :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Die Onkyo is toch voor een ander?, had ik begrepen.

 

M :ph34r: rc

 

Klopt Marc, er staat er ook een van een klant.

Maar ik heb er zelf, ook een gekocht :)

 

Staat nu te spelen, heerlijk zo'n leeg rek :rolleyes:

Lekker zo'n voorjaar schoonmaak.

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Nee dat doet hij niet, wel qua prijs natuurlijk :)

De techniek vind ik heel mooi, dubbele Fet ingangen zowel op de lijn als phono.

Lijkt het wel iets "buisachtig".

 

Jammer dat het schema complex is http://tubejack.home...kyo-A809amp.pdf

Ik ben er nog niet uit of hij wel of niet dc-gekoppeld is of optisch?

 

Vriendelijke groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Ja, die is DC gekoppeld (behalve met toonregeling in).

 

Het opto-gebeuren is voor de bias. Zit trouwens een foutje in het schema, de optocoupler transistor staat kortgesloten.

 

Dergelijke foutjes komen veelvuldig voor in japanse schema's, zullen er vast nog wel meer in staan. Maar globaal is de werking wel duidelijk.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Dank je Sander :) ik raakte van slag door die optocoupler :blink:

 

Maar mooi, dan heb ik met LP en CD/SACD tot 8 Khz géén enkele condensator.

Ok ééntje komt erbij voor de tweeter.

 

Hij staat nu weer te spelen met een van mijn favoriete cd's

Klinkt zéér audiofiel :wub: zelfs haaks op de boxen stereo :)

Wat minder geschikt voor "vellen" vanwege het laag :rolleyes:

 

 

B000HIVSH4-01.jpg

 

 

Array gaat weg :ph34r: die heeft zijn dienst bewezen :)

Ik heb geen ruimte voor 3 sets.

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

oeps kachel uit, daar is het wat koud voor.

 

ik moet wel zeggen nu de rest redelijk op orde is, mis ik het verschil tussen continue aan laten staan van AW250 en aanzetten als ik muziek wil niet heel erg. en als ik luister is het toch lange tijd achtereen zodat ie natuurlijk wel bijna het maximum bereikt.

 

ik had ooit een paar dagen een klein Krelletje in huis (KSA80), in mijn eerste huis met kleine woonkamer, in de winter. de verwarming kon uit.

 

 

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...