Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

En staat nu ook op. Gaat voortreffelijk, via wifi. Tidal lag er een paar dagen geleden uit, natuurlijk net op het moment dat je bezoek hebt. :wacko: Maar goed, doet het nu prima. Gisteren in de instellingen wat gewijzigd, zodat MQA het nu ook weer doet. Niet dat het er erg toe doet, maar dan weet je wel dat er niks gefoezeld is aan de stream. Helaas moet ik straks aan een ander geluidssysteem werken, want de voordeurbel doet het weer eens niet. :(

2 hours ago, mumsoft said:

Mooi, die staat zelfs twee keer in Tidal B)

En één keer op mijn harde schijf. Die jongens hebben altijd een mooi laag vind ik, ook op Nightclubbing van Grace Jones.

Verhip, die Bert weet ook wat. Nooit anders geweten dat het een plaat van Grace Jones is, de enige die ik heb van haar, trouwens. Maar namen als Sly Dunbar, Robbie Shakespeare... nooit (eerder) van gehoord. -_-

Concertzender - De Gehoorde Stilte

Webradio via Volumio. Er staat me een berg webradio's in Volumio, niet mooi meer. De 'grap' is, dat ik ook webradio via de Olive had, maar de keuze was danig gemutileerd nadat de firma Olive 'verdween'. Toen had ik alleen mijn eigen toevoegingen over. :(
Maar met Volumio is de keuze terug, en niet zo'n klein beetje ook. Gelukkig valt er in te zoeken, en met mijn geliefde concertzender kom ik alleen al een heel eind. Naast De Gehoorde Stilte (beetje esoterisch, als je het mij vraagt, niet iets voor onder de afwas), heb je ook bv Raakvlakken, Oriënt Express, Nieuwe Muziek, Hard Bob, Pop en 'gewoon' dat wat er nu speelt, de radio on-line.

Het is het weer van alle mensen (Gerard Reve). Wandelingetje gemaakt over het romantische kerkhof hier vlakbij. Thuisgekomen pril geluk ontwaard in de gracht... (geen foto voor jullie).

En gekeken of Volumio vanzelf ontwaakt was. En ja, weer even de stilte gezocht.

Edited by mumsoft
kul

Dempsey - De tuinman en de dood.

hqdefault.jpg&f=1

Nou denk je natuurlijk, gut, moet dat nou weer. Maar het is puur toeval. Dempsey is een Leids trio (Michael van Hoogenhuyze, Maarten Witkam, Ferry Rigault), of, was. Ben ze een paar keer tegengekomen, en heb hun cd's gekocht. De Tuinman en de Dood bevat allerlei nummers op teksten van gedichten (niet alleen van P.N. van Eijck).

Dempsey is niet meer https://sleutelstad.nl/2015/01/05/afscheidsconcert-en-cd-presentatie-dempsey/

Hier de rest van 't grappig gedicht:

Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"

Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."

Hier Radio Africa Online. Volumio op de pc (*), speelt af op de set via de Raspberry Pi. Simpel... of toch niet?

(*) http://10.1.1.41/playback  waarin 10.1.1.41 het ip-adres is van Volumio op de Raspberry.

Edited by mumsoft

6 hours ago, TL 200 said:

Hier het album Mad Dogs en Englishmen van Joe Cocker:

Jeeee. GEWELDIG. Ken die natuurlijk wel, ben geen fan van Joe Cocker, maar ik was er helemaal ingezogen daarnet, toen ik hem afspeelde op de set. Ik was er niet oo voorbereid. Dank!

Mario Lanza, overleden in 1959 (hij was toen 38!), hier op 2 cd's "Mario Lanza, The Ultimate Collection"

Een vreselijk ding om te rubriceren en in te delen, natuurlijk voor het laatst bewaard. :( Hoe heet het, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar niks ten nadele van Lanza hoor.