siep Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Gisteren hoorde ik van een goeie kennis weer es zo'n gruwel verhaal. Nieuwe buisjes in z'n CJ voor-versterker. De "vooraanstaande" dealer presteerde het om Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 mm hoe lang nog? nou ik denk net zolang als de audiofieltjes zich willen laten naaien no offense Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Daarom ben ik een beetje huiverig voor een buizenversterker. -weinig vermogen -weinig demping -duur in aanschaf -duur in onderhoud Maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Ik heb zelf een velleman buizen versterker gehad waarvan de standaard buizen niet al te best waren en dat klopte volgens div leveranciers van buizen (ik noem geen namen) Het merk GOLDEN DRAGON zou het helemaal moeten zijn dus besloot ik het te proberen voor de voorversterker buis en de fase draaier. De voorversterker buis heeft het nog geen 1/2 jaar goed gedaan! Opvolgend kocht ik voor veel te veel geld uit een oude productie een telefunken buis en deze presteerde een jaar goed. Nu komt het! Bij mijn verhuizing kwam ik nog heel wat oude buizen tegen van oude philips zwart wit televisies philips buizen uit de mini watt reeks en deze buis was destiijds dus al erg oud en ongetwijfeld veel gebruikt. De versterker heb ik verkocht en alle buzien zijn inmiddels al een keer vervangen behalve dus die enen voorversterker buis van meer dan 40 jaar oud nog steeds helemaal stil. Beste koop met eindbuizen geen golden dragon geen tesla no way de goedkoopste shungway(oid) buizen staan scheef op hun voeten maar blijven het wel doen bij die gast die mijn versterker heeft overgenomen. Helaas zij zelfs deze buizen tegenwoordig veel te duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahonie Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Ik zou die zaak voor geen cent meer vertrouwen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 6 oktober 2003 Author Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als die kennis het ervoor over heeft, dan is dat mooi (voor hem Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Kijk,dat is nu het voordeel van internet, je kunt van tevoren vergelijkend onderzoek doen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Kijk,dat is nu het voordeel van internet, je kunt van tevoren vergelijkend onderzoek doen --Hans. Hetwelk in de praktijk niet erg veel voor komt, gewoon omdat je redelijk diep moet graven om dit soort informatie boven water te halen. Prijzen vergelijken van apparatuur wordt meer gedaan, omdat dit veel gemakkelijker te vinden is. Ook blijven veel mensen vasthouden aan de marketingpraat op de site van een producent of leverancier, zonder deze informatie te controleren. Wonderlijk.................... Groet Jitze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:Ik heb zelf een velleman buizen versterker gehad waarvan de standaard buizen niet al te best waren en dat klopte volgens div leveranciers van buizen (ik noem geen namen) Het merk GOLDEN DRAGON zou het helemaal moeten zijn dus besloot ik het te proberen voor de voorversterker buis en de fase draaier. De voorversterker buis heeft het nog geen 1/2 jaar goed gedaan! Opvolgend kocht ik voor veel te veel geld uit een oude productie een telefunken buis en deze presteerde een jaar goed. Nu komt het! Bij mijn verhuizing kwam ik nog heel wat oude buizen tegen van oude philips zwart wit televisies philips buizen uit de mini watt reeks en deze buis was destiijds dus al erg oud en ongetwijfeld veel gebruikt. De versterker heb ik verkocht en alle buzien zijn inmiddels al een keer vervangen behalve dus die enen voorversterker buis van meer dan 40 jaar oud nog steeds helemaal stil. Beste koop met eindbuizen geen golden dragon geen tesla no way de goedkoopste shungway(oid) buizen staan scheef op hun voeten maar blijven het wel doen bij die gast die mijn versterker heeft overgenomen. Helaas zij zelfs deze buizen tegenwoordig veel te duur Staat de ruststroom ontiegelijk hoog? Of is het de productiekwaliteit ansich? (ik vermoed het laatste) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Hai Siep, Die vriend van je heeft misschien dezelfde voorversterker als ik de 17 LS. De Sovtek 6922 reflectors die er in zitten kosten 65 Euro per stuk (dezelfde als de Audio Research ?). Ze komen dan uit Rusland via Amerika naar NL en alleen dat maakt het al erg duur. Mijn winkelier kijkt nu of hij ze rechtstreeks kan betrekken want hij vond het zelf ook te prijzig. Ik heb nog Philips geprobeerd maar dat vond ik wel een paar klassen minder. Er zijn overigens meerdere alternatieven, maar gezien mijn ervaring met Philips ga ik ze niet allemaal uitproberen. Overigens is de kwaliteit van de Sovtek wel goed, ik wilde ze na twee en half jaar vervangen om te kijken of er verschil was tussen nieuw en oud. Als je dit soort aparatuur koopt dan ben je vaak veel geld kwijt. Hetzelfde geldt als een van jouw "naaldjes" versleten is. Je krijgt er gelukkig wel iets voor terug. Moet ook wel voor de prijs. Overigens vind ik wel moeilijk af te tasten of het ene produkt terecht duurder is dan andere. In het verhaal van speciaal "geselecteerde" buizen geloof ik wel. Het is niet moeilijk om buizen met bepaalde specificaties uit te selecteren. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joep Siermann Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door siep:Als ik zulke verhalen hoor denk ik "hoelang nog voordat de nederlandse High-end handel zichzelf opblaast" Als je vraagt aan de importeur waarom de Parasound HALO JC-1 400W Monoblock Amplifiers in Amerika voor $6000 (dollar) per paar in de prijslijst staan en in Nederland de prijs op 12000 Euro per paar is vastgesteld, wordt er diplomatiek op gereageerd met verschepingskosten en invoerrechten en dergelijken. Echter, deze prijsverhoging is absoluut zakkenvullerij. Een bekende van mij heeft de importeur al vaak gebeld en aangeschreven maar, heeft tot op heden nog geen verklarende reden gehoord. Pure schande dat dit soort mensen in de High-End business zitten en enkel uit zijn op hun veel te lange vakanties en te dure auto's!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Joep Siermann: ".....Pure schande dat dit soort mensen in de High-End business zitten en enkel uit zijn op hun veel te lange vakanties en te dure auto's!!....." Tja,nogmaals...tis wat de gek der voor geeft Het is hier reeds door alle mensen aangegeven: "Rond kijken is altijd voordelig voor je beurs." En dan vraagt men zich af waarom de handel langzaam aan het verschuiven is naar de "..Digi-Winkel.." Tot slot uiteraard nog even dit: Ik ben uiteraard niet de persoon om te gaan bepalen wat iemand met z'n/haar geld doen moet,laat dat duidelijk zijn --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 8 oktober 2003 Author Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Joep Siermann: Als je vraagt aan de importeur waarom de Parasound HALO JC-1 400W Monoblock Amplifiers in Amerika voor $6000 (dollar) per paar in de prijslijst staan en in Nederland enz.enz.... Blij dat er iemand is die dit er bij haalt. Deze discussie is al meerdere keren gevoerd en blijft een teer punt. En vaak krijgen we dan verhalen over,de service ,garantie enz.enz.enz die de meerprijs moeten rechtvaardigen. Nou dit is dus de service die je bij "deze" zaak kunt verwachten. Je word gewoon nog een keer genaaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Ik lees Stereophile en zie daar ook de Amerikaanse prijzen staan. Door de bank genomen hanteren de bekende importeurs in NL een vergelijkbare vermenigvuldigingsfactor. Niemand ziet er brood in om er onder te gaan.Als je het vergelijkt met Engeland is Amerikaanse aparatuur hier overigens niet duur. Ik zou wel eens willen weten welke marges op al die aparatuur gemaakt wordt en wat de kosten zijn. Hebben we een ex importeur op ons forum? Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Veel Amerikaanse producenten kennen geen exportprijzen. Een NL importeur zal daarom de apparatuur uit de VS aan de normale Amerikaanse inkoopprijs moeten inkopen. De verkooprijs in NL zal dan volgen uit inkoopprijs + invoerkosten + BTW + shippingkosten + marge + marge detaillist (oid). Dat verklaart waarom de VS-apparatuur hier zo duur is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu:Veel Amerikaanse producenten kennen geen exportprijzen. Een NL importeur zal daarom de apparatuur uit de VS aan de normale Amerikaanse inkoopprijs moeten inkopen. De verkooprijs in NL zal dan volgen uit inkoopprijs + invoerkosten + BTW + shippingkosten + marge + marge detaillist (oid). Dat verklaart waarom de VS-apparatuur hier zo duur is. Waarbij de BTW aan het eind komt te staan, oftewel alle prijselementen worden met 19% verhoogd. Verbaas me erover dat dit voorbeeld met US apparatuur steeds weer wordt aangehaald, heb zojuist een paar LP's besteld in Canada, verzending varieert tussen de 10 en 21 $, haast net zoveel als ik voor de LP's moet betalen. Vraag eens wat de verzending van een aardige speaker of zware versterker kost, blijkt ,als je met alle factoren rekening houdt, het prijsverschil behoorlijk mee te vallen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Jitze: Verbaas me erover dat dit voorbeeld met US apparatuur steeds weer wordt aangehaald, heb zojuist een paar LP's besteld in Canada, verzending varieert tussen de 10 en 21 $, haast net zoveel als ik voor de LP's moet betalen. Vraag eens wat de verzending van een aardige speaker of zware versterker kost, blijkt ,als je met alle factoren rekening houdt, het prijsverschil behoorlijk mee te vallen. Groet Jitze Heb je gelijk in Jitze, altijd maar vergelijken met de USA. Vergelijk eens met bijv.China. Neem die geile shanling CD speler nu. Verzendkosten liggen zo rond de US$200. Dus iedereen puzzel maar raak,Wat zou die in Hongkong nou kosten. Oja, douane rechten 9.5% BTW 19% Voor de duidelijkheid,speler plus verzenkosten,9,5% bij tellen en dan nog eens 19% bij tellen. In nederland gezien voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Ook dat is waar. Die EU vreet al ons geld op. Voorbeeld: een JVC GR-DVM5U digitale videocamera kostte hier enkele jaren geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts